دستگیری یک زن با سر بریده در خیابان +تصاویر

زنی که سر بریده کودکی را با خود حمل می‌کرد در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های مترو مسکو دستگیر شد.

مجله ستاره ساق :خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت که این زن به عنوان پرستار کودک کار می‌کرد.وی تهدید کرده بود که خود را منفجر می‌کند و شعارهایی سر می‌داد.

همچنین جسد بی سر این کودک پس از آتش‌سوزی امروز صبح در آپارتمانی در مسکو پیدا شد.

 
 
 
خانه ای که قاتل بعد از جنایت به آتش کشید
خانه ای که قاتل بعد از جنایت به آتش کشید
ناستیا،کودکی که به قتل رسید
ناستیا،کودکی که به قتل رسید

 

 

اطلاعات چه چیزهایی از گروه تروریستی کشف کرد؟ +تصاویر

به گفته وزیر اطلاعات یکی از جریان‌های تروریستی که از خارج کشور قصد ورود به داخل داشتند تحت کنترل قرار گرفته و ۲ روز قبل از انتخابات مورد ضربه قرارگرفتند. ۶ جلیقه انتحاری، ۹ چاشنی الکترونیکی و پودر انفجاری RTX و سنسور تایمر کنترلی ثبت و ضبط گردید.
 
مجله مراحم
 
 

خود سوزی یک دستفروش در بازار تهران + فیلم

 

 

 حوالی ساعت ۱۲ ظهر ماموران کلانتری در محدوده مرکزی شهر تهران به فردی بنام امیر که بساط روسری پهن کرده در خصوص جمع آوری بساط تذکر دادند.

پیرو این تذکر فرد مورد نظر با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزی نموده و با دخالت مردم این موضوع فیصله یافته و این فرد به بیمارستان مطهری منتقل گردید.

گفتنی است پاساژداران همه ساله در آستانه شب عید برای جلوگیری ازبساط گستری چنین هماهنگی هایی را با کلانتریها انجام می دهند.

 

دانلود این ویدئو

 

 

آزادسازی شهر الرمادی از دست داعش (تصاویر)

آزادسازی الرمادی معادله جنگ با داعش را دچار تغییرات مهمی کرده و راه را برای آزادی موصل، مرکز استان نینوا، در غرب عراق هموار خواهد کرد؛ شهری که داعش پس از تصرف در سال گذشته، آن را دارالخلافه اعلام کرده است. در چنین شرایطی عراقی ها منتظر بسته شدن نهایی پرونده داعش هستند.
 
 

 

 
 
 
 

خودکشی یک زن در میدان رسالت تهران +تصاویر

 تصاویری از خودکشی یک زن در میدان رسالت تهران که صبح امروز اتفاق افتاده است.لازم به توضیح است هنوز از خبری از انگیزه این خودکشی منتشر نشده است.
 
 
 
 
 
 

وقتی که از ترس داعش به غار پناه می برند (تصاویر)

تصاویری از عکاس خبرگزاری رویترز از زنان و کودکان آواره و جنگ زده سوری که به غارهای زیر زمینی جنوب شهر ادلب پناه برده و در آنجا زندگی می‌کنند.
 
 
 
 

بهنام صفوی به کما رفت

بهنام صفوی خواننده پاپ دوشنبه شب بر اثر تداخل دارویی در دوره شیمی‌درمانی دچار تشنج شد و به کما رفت.

 

 

 

سایت هواداران این خواننده با اعلام این خبر در صفحه خود نوشت: بهنام صفوی ساعاتی پیش بر اثر تداخل دارویی در دومین روز از دوره شیمی درمانی خود تشنج کرده و به کما رفت.

 

 


 

بهنام صفوی به کما رفت

 

 

 


یکی از نزدیکان صفوی ضمن تایید خبر فوق از درج اطلاعات بیشتر تا زمان رضایت خانواده صفوی و مدیر برنامه هایشان خودداری کرد.

 

 

 

همچنین میلاد لطیفی مدیر برنامه‌های این خواننده اطلاعات بیشتر پیرامون این مساله را به بعد موکول کرد.

 

 

 

بهنام صفوی، خواننده و آهنگساز بنام موسیقی پاپ کشورمان چندی پیش به دلیل تومور مغزی برای سپری کردن مراحل درمان و انجام عمل جراحی در بیمارستان عرفان تهران بستری شد و ۴ تیرماه بعد از یک عمل جراحی سخت به سلامت از بیمارستان مرخص شد.

 

 

 

صفوی از دو سال پیش تومور مغزی داشته است که این بیماری در چند وقت اخیر به مرحله پیشرفته رسیده بود.

 

 

 

او جمعه ۱۷ مهرماه اولین کنسرت خود بعد از عمل جراحی را در برج میلاد برگزار کرد.

سنگین‌ ترین نوزاد به دنیا آمد

چهارشنبه گذشته در ایمفال از ایالت راجستان نوزادی متولد شد که دکتران او را «نوزاد معجزه» می‌نامند. به گفته پزشکان این نوزاد دختر ۱۳ پوندی (حدودا ۶ کیلو) به دلیل چاق بودن مادرش (۲۲۰ پوند) به این وزن رسیده است.

 

 

مادر ۲۵ ساله بانام گوجا بای مبتلا به دیابت است که می‌تواند باعث افزایش وزن شدید در فرزندانش شود. این نوزاد آن‌قدر چاق بود که پزشکان مجبور شدند به روش سزارین او را به دنیا بیاورند. شایان ذکر است که در حالت عادی یک نوزاد معمولی در هند تا ۶٫۶ پوند وزن دارد. 

 

 


 

سنگین‌ترین نوزاد هندی + تصاویر

 


 

سنگین‌ترین نوزاد هندی + تصاویر

 

 

سنگین‌ترین نوزاد هندی + تصاویر

 

 

 

رئیس جمهور روسیه: ابوبکر بغدادی را زنده میخواهم

رئیس جمهوری روسیه از نظامیان این کشور خواسته است ابوبکر البغدادی و دیگر سرکرده های گروه تکفیری- صهیونیستی داعش را زنده بگیرند.

 

http://media.jamnews.ir/medium1/1394/07/07/JamNewsImage22204222.jpg

به گزارش پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، منابع آگاه روسی اعلام کردند: پوتین از نیروهای نظامی این کشور خواسته است در جنگ علیه تروریست های داعش تلاش کنند سرکرده های آنها و در صدرشان ابوبکر البغدادی را زنده بگیرند و اگر نتوانستند این کار را بکنند، اجساد آنها را به مسکو منتقل کنند.

 

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/06/03/635445932562950809.jpg

منابع آگاه اعلام کردند که هدف روسیه از این کار نشان دادن ضعف و شکست آمریکا در نابود کردن داعش با حملات هوایی ائتلاف است که از یک سال پیش آغاز شده است.

ایگور کوناشینکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی روسیه اکنون به طور مستقیم مقر اصلی داعش را در شهر الرقه سوریه هدف قرار می دهد.

لاوروف: تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی ‌پذیریم

وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد: مسکو تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی پذیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در نشست خبری در مسکو گفت: اقدامات ما در سوریه علنی است و با دعوت دولت سوریه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: ائتلاف غربی در بیش از یکسال گذشته حملاتی در سوریه انجام داد بدون اینکه کارآیی واقعی داشته باشد.

نماینده پارلمان روسیه: احتمال حضور نیروهای داوطلب روسیه در سوریه

ولادیمیر کومویدوف رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه دوشنبه گفت نیروهای داوطلب روسی که تجارب رزمی خود را در اوکراین بهبود داده اند احتمالا به سوریه سفر کنند تا در کنار نیروهای طرفدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه بجنگند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت:«این احتمال وجود دارد که گروه هایی از نیروهای داوطلب روسی در میان اعضای ارتش سوریه به عنوان مشارکت کنندگان در نبردها، حاضر شوند.»

وزیر دفاع امریکا: روسیه در حمایت از اسد ناکام خواهد ماند

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر هم گزارش داد: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: آنچه روسیه در سوریه برای حمایت از بشار اسد انجام می دهد، شکست خواهد خورد و فقط باعث پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه می شود.

 
هواپیماهای نیروی هوایی روسیه طی سه شبانه روز ده‌ها باز پرواز کرده و ده‌ها موضع متعلق به گروه تروریستی داعش در سوریه را بمباران کرده‌اند.
 
 
 
 
 



عکاسی در چند قدمی مرگ (تصاویر)

دونالد مک کالین عکاس خبری انگلیسی یکی از مشهورترین عکاسان خبری جهان به شمار می‌رود که موضوعاتی چون جنگ، فقر، بیماری و قحطی را در آثار خود دنبال می‌کند و شماری از تاثیرگذارترین عکس های تاریخ معاصر را عکاسی کرده است.

 

مک کالین که در اکتبر ۱۹۳۵ در یکی از محلات فقیر لندن متولد شد از اولین تجربیات عکاسی سیاهی و تباهی جامعه فقیر انگلیس را به عنوان سوژه عکاسی انتخاب کرد و با عکاسی از یکی گروه گنگستری در «فینزبوری پارک» کار خود را شروع کرد. بیان تاثیرگذار مک کالین باعث شد خیلی زود به عنوان عکاس در نشریه “آبزرور” استخدام شود و برای عکاسی از جنگ قبرس به این منطقه اعزام شود. این شروع ماموریتی بود که بعدها در نقاط جنگی و بحرانی دیگری چون «بیافرا»، «کنگو»، «ایرلند شمالی»، «بنگلادش»، «جنگ داخلی لبنان»، «ال سالوادور» کامبوج، ویتنام و افغانستان به خلق شماری از تاثیرگذارترین عکس‌های خبری انجامید.

تعهد بالای مک کالین در به تصویر کشیدن فجایعی که در حال رخ دادن بود باعث شد بارها تا یک قدمی مرگ پیش برود تا تصویری واقعی از خشونت، تباهی و مرگ در قرن گذشته را به ثبت برساند. نقل است که او که در زمانی که از جنگ داخلی در لبنان عکاسی می‌کرد در بیروت توسط فالانژها با چاقو تهدید به مرگ شد و یکبار دیگر در بحران داخلی ایرلند به واسطه تنفس گاز سی.اس مسموم شد. او حتی یکبار توسط عوامل «ایدی امین» در اوگاندا دستگیر شد و مدتی را در زندانی که شمار زیادی از مخالفان امین در آن با پتک اعدام می‌شدند افتاد اما پس از مدتی آزاد شد؛ حادثه ای که بعدها تالمات روحی شدید برای وی به همراه داشت. با این حال او یکبار واقعا تا یک قدمی مرگ پیش رفت؛ زمانیکه در جبهه نبرد ویتنام تیری به سمت او امد و دوربین مانع آن شد که گلوله به بدنش اصابت کند.

قدرت و تاثیر آثار مک کالین بر افکار عمومی باعث شده او را یکی از تاثیرگذارترین عکاسان معاصر بدانند؛ عکس‌های او آنقدر اثرگذار بود که وقتی در سال ۱۹۸۲ قرار بود برای عکاسی همراه با سربازان انگلیسی به جزیره «فالکلند» برود مارگارت تاچر نخست وزیر وقت این کشور شخصا اجازه اعزام او را نداد؛ افدامی که به منزله سانسور در رسانه‌های عمومی قلمداد شد.

او خودش درباره عکس‌هایی که گرفته و تاثیراتی که بر مخاطب می‌گذارد معتقد است: «گاهی اوقات احساس می کردم دارم قطعاتی از گوشت انسان را با خود به خانه می برم، نه نگاتیوها را. به این دلیل که رنج و درد مردمی را که عکاسی کردم با خود می بردم.»

او تاکنون چهاربار جایزه عکاسی «وردپرس فوتو» را برای آثارش دریافت کرده است. به مناسبت هشتاد سالگی مک کالین در زیر برخی از مشهورترین کارهای او را مرور می‌کنیم.

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
سرباز امریکایی از ساختمانی مخروبه در برلین غربی، برلین شرقی را دید می‌زند. سال ۱۹۶۱

 

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
سرباز مجروح در جنگ ویتنام با کمک دو سرباز دیگر جابجا می‌شود. سال ۱۹۶۵

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
سرباز ویتنامی یک “ویت کنگ” را روی زمین می کشد و با خود می‌برد. سال ۱۹۶۵

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
 تفنگداری نیروی دریایی شوکه شده در جنگ ویتنام؛ این عکس مشهورترین عکس مک کالین به شمار می‌رود. سال ۱۹۶۸ 

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
جنگ داخلی در قبرس؛ دو تن از ترک‌های مسلح آماده شلیک به سمت جبهه یونانی‌ها. سال ۱۹۶۳

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
چند تن از ترک‌های قبرس پیکر یکی از مجروحان نبرد در “سیپروس” را از مهلکه دور می‌کنند. سال ۱۹۶۳

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
زن داغدار فلسطینی در بیروت که یکی از اعضای خانواده‌اش را در جنگ های داخلی لبنان از دست داده است. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
سربازان فالانژ و پیکر زن جانباخته در درگیری‌های خیابانی بیروت. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
کمین دو شبه نظامی فالانژ در درگیری‌های داخلی در بیروت. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
چند تن از فالانژها در خیابان‌های بیروت و یک نوازنده در حال نواختن ساز؛ پیکر یک دختر فلسطینی جلوی آنها روی زمین افتاده است. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
یک فالانژیست در حال کمک به یک پیرزن و پیرمرد در جریان جنگ های داخلی لبنان در بیروت. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
سرباز کنگویی چند متهم به هواداری “پاتریس لومومبا” را بازداشت کرده است. سال ۱۹۶۴

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
نبرد خیابانی میان سربازان بریتانیایی و ارتش جمهوری‌خواه کاتولیک ایرلند در ایرلند شمالی. سال ۱۹۷۲

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
سوگواری زن ترک قبرسی که همسرش را در نبردهای سیپروس از دست داده است. سال ۱۹۶۴

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
فلسطینی‌ها در خیابان های جنگ زده بیروت. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
پیکر یکی از کسانی که توسط خمرهای سرخ در کامبوج کشته شده است. سال ۱۹۷۶

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
یکی از بی خانمان‌ها در محله “اسنویی” در کمبریج که پس از دیدن عکاس یک موش را در دهان خود می‌گذارد. سال ۱۹۷۰

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
اجتماع هزاران هندو در فستیوال “کومب ملا”، در رودخانه های گنگ. سال ۱۹۸۹

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
تصویری از منطقه “سم” جایی که در جنگ جهانی اول نبردی به همین نام در آن رخ داد و ارتش امپراطوری‌های انگلیس و فرانسه امپراتوری آلمان را شکست دادند. عکس متعلق به سال ۲۰۰۰

(تصاویر) عکاسی در یک قدمیِ مرگ
مک کالین و دوربین عکاسی

 

عکس های خبری تاریخی (سری ۷)

بشکه های حاوی مشروبات الکی آماده برای آتش گرفتن طی دوران ممنوعیت الکل در آمریکا سال ۱۹۲۹ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


سرباز آمریکایی در لباس زرهی آلمانی سال ۱۹۱۸ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


آتش سوزی مقر فرقه دیویدیان آمریکا در سال ۱۹۹۳ – در این آتش سوزی عمدی ۷۶ نفر از اعضای فرقه در آتش سوختند

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


مدل سوئدی بر بالای برج ایفل برای گرفتن عکس مجله، سال ۱۹۳۹ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


دعای محمد علی قبل از مسابقه بوکس سال ۱۹۶۶ لندن.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


قطار متروی واشنگتن‌ سال ۱۹۳۰.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


غرق شدن قایق تیم قایقرانی دانشگاه کمبریج طی مسابقات قایق رانی سال ۱۹۷۶ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


برافراشته شدن پرچم شوروی در برلین سال ۱۹۴۵.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


انتظار دو متهم در بالای جایگاه تا اتمام شلاق خوردن متهم دیگر، نیوکاسل کانتی، آمریکا سال ۱۹۰۰ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


اسیران آمریکایی آزاد شده از ویتنام در حال انتقال به آمریکا توسط هواپیمای C-141 طی عملیات ComingHome سال ۱۹۷۳ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


ترافیک در لندن سال ۱۹۲۶.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


پسرک ۶ ساله روزنامه فروش در اوکلاهوما سیتی سال ۱۹۱۷ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس سال ۱۹۰۳.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


رانندگی در شهر لس آنجلس در پی هشدار آلودگی هوا سال ۱۹۷۲ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


تعجب کودکان از هنرنمایی فوک در سیرک آخن آلمان.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


نیوجرسی ۱۹۵۸ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ

 


پرچم حزب فاشیست انگلیس در دست یکی از اعضای حزب در لندن ۱۹۳۶ میلادی.

اتفاقات جالب تاریخ٬ تاریخ٬ تونل زمان٬ سفر به اعماق تاریخ (عکس)٬ عکس تاریخی٬ عکس گذشته٬ عکس های تاریخی٬ عکس های جالب از قدیم٬ عکس های خبری در تاریخ٬ گروه تاریخ٬ مجله مراحم٬ مهم ترین رویداد ها در تاریخ
 
 

عکس: اشک های علی دایی در تشییع هادی نوروزی

 
اشک های علی دایی برای هادی نوروزی , گریه علی دایی برای هادی نوروزی
 
 
مجله مراحم: علی دایی با اینکه عزادار دایی اش است که در حادثه منا جان خود را از دست داد اما در مراسم خاکسپاری هادی نوروزی شرکت کرد

ورزش جهان- آنهایی که در مراسم ختم هادی نوروزی به دنبال دیدن و عکس گرفتن با چهره‌ها بودند امروز فقط دنبال علی دایی می‌گشتند. یکی از غایبان بزرگ مراسم روز جمعه. در نهایت چشم آنها امروز به جمال سرمربی پرآوازه صبا روشن شد و علی دایی با اینکه عزادار دایی اش است که در حادثه منا جان خود را از دست داد اما در مراسم خاکسپاری هادی نوروزی شرکت کرد. او همچنین به منزل پدری هادی رفت و دقایقی را در آنجا گذراند.

مراسم تشییع هادی نوروزی در بابل

مراسم تشییع کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه هفتم تیر بابل به دلیل ازدحام فراوان هوادارن هادی نوروزی برگزار نشد.

 

 

 

مراسم تشییع پیکر مرحوم "هادی نوروزی" صبح امروز از ساعات نخستین بامداد از میدان سپاه شهر بابل به طرف فرمانداری این شهر آغاز شد؛ حدود ۵۰ هزار نفر برای تشییع پیکر کاپیتان تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس به محل این مراسم آمد‌ند.

 

 

 

علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، حبیب‌ حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل، محسن بنگر بازیکن پرسپولیس و امیرحسین صادقی از فوتبالیست‌های سابق استقلال در بین تشییع‌کنندگان حضور داشتند.

 

 

 

قرار بود که پیکر این فوتبالیست فقید در ورزشگاه هفتم تیر شهرستان بابل برای وداع آخر تشییع شود که به‌دلیل ازدحام جمعیت این کار انجام نشد. قرار است پیکر هادی نوروزی پس از تشییع در شهرستان بابل در روستای کپورچال زادگاه این فوتبالیست فقید تشییع و تدفین شود.

 

 

 

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

(تصاویر) تشییع هادی نوروزی در بابل

 

 

مراسم عمامه‌گذاری (تصاویر)

آئین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران با حضور آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه امام رضا(ع) برگزار شد. در این مراسم ۱۳ نفر از طلاب این حوزه به دست آیت‌الله رشاد معمم شدند.

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708144105695_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708144100641_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708151159906_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708151157176_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708144103807_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708135505393_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708135505393_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708151158346_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708134823858_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708142713568_PhotoL.jpghttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/08/13940708134824520_PhotoL.jpg

 
 

زادگاه هادی نوروزی در عزا و ماتم (تصاویر)

 جمعی از اهالی روستای کپورچال از توابع بابلسر در مازندران زادگاه مرحوم هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در منزل پدریش با خانواده وی ابراز همدردی نمودند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ورود اولین کاروان حاجی ها به تهران (تصاویر)

 اولین کاروان حجاج ایرانی ظهر دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران شدند.

 

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849875.jpg

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849886.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849882.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849881.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849883.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849854.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849852.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849860.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849873.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849878.jpgThe image “http://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849891.jpg” cannot be displayed because it contains errors.http://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849887.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849894.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/4/1849879.jpg

 
 

تصاویری از پیشمرگ‌های کرد در چند قدمی داعش

پس از آنکه سال گذشته پیشمرگه های کرد توانستند بخش‌های زیادی از منطقه سنجار را به تصرف خود درآورند اکنون این منطقه به خط مقدم نبرد با داعش تبدیل شده است.
 
 عناصر داعشی بیش از یکسال قبل با حمله به شهر سنجار در شمال غربی موصل هزاران تن از ساکنان این شهر را کشته و شمار زیادی را آواره کردند. پس گذشت چهار ماه از اشغال سنجار اما نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک و یگانهای مدافع خلق وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه توانستند طی حملاتی بخش هایی از این منطقه از جمله کوهستان سنجار را از داعش پس بگیرند؛ از آن زمان سنجار به خط مقدم نبرد کردها با داعش تبدیل شده است. نیروهای پیشمرگ که کنترل کوه سنجار را در دست دارند ماه گذشته اعلام کردند با توجه به عقب نشینی‌های اخیر داعش آماده عملیات برای بازپس گیری کامل این منطقه هستند.
 
سنجار یکی از نزدیکترین نقاط به داعش است؛ به گفته پیشمرگه ها در بعضی مناطق اطراف سنجار فاصله بین پیشمرگ ها و جنگجویان داعش به پنجاه متر می‌رسد و گاه عناصر داعش با تماس بی سیم از آنها می‌خواهند به این گروه تروریستی ملحق شوند.
 
هفته گذشته در تازه ترین خبر از این جبهه عناصر داعش با پرتاب خمپاره چهار پیشمرگ کرد را کشتند که در پی آن عملیات هوایی گسترده نیروهای ائتلاف به آنها پاسخ داد. این عملیات پایگاه های داعش را بمباران کرد که در نتیجه آن، ۱۱ تروریست کشته ۱۵ تن دیگر زخمی و سه پایگاه اصلی آنها ویران شد.
 
در همین حال “یونس محمود” عکاس شجاع “بارکرافت” هفته قبل برای عکاسی عازم خط مقدم جبهه سنجار شد و سه روز در میان پیشمرگه‌ها بود؛ او در این سه روز توانست نزدیک ترین منطقه جنگی به عناصر داعش و نیروهای پیشمرگه کرد که آماده نبرد هستند را به تصویر بکشد.
 
مجله مراحم
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
(تصاویر) در چند قدمی داعش
 
 

 

 

محل تولید نوشابه کوکا کولا تحت لیسانس آلمان را ببینید! (تصاویر)

 

مجله مراحم

 

 

 

تصاویر فاجعه مکه در روز عید قربان +۱۸

  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    حادثه مکه

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

عکس های خبری (سری ۶۶)

Police guard the baby against Hungary + Photo

ممانعت پلیس ترکیه از ورود مهاجران
 
 
کودکان مهاجر در مرز مجارستان (AFP)
کودکان مهاجر در مرز مجارستان(AFP)
 
معترضان «بورکینافاسو» در جریان آشوب های این کشور لاستیک به آتش کشیدند (AFP)
معترضان «بورکینافاسو» در جریان آشوب های این کشور لاستیک به آتش کشیدند (AFP)
 
برگزاری مرحله تمرینی مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک در «سنگاپور» (AFP)
برگزاری مرحله تمرینی مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک در «سنگاپور» (AFP)
 
تاب سواری در شهر بازی «مونیخ» آلمان (AP)
تاب سواری در شهر بازی «مونیخ» آلمان (AP)
 
آلودگی بر اثر آتش سوزی مزارع و جنگل ها در «سوماترا» اندونزی (AP)
آلودگی بر اثر آتش سوزی مزارع و جنگل ها در «سوماترا» اندونزی (AP)
 
پسر بچه یمنی در خانه آسیب دیده از حملات هوایی عربستان (Reuters)
پسر بچه یمنی در خانه آسیب دیده از حملات هوایی عربستان (Reuters)
 
پرتاب موشک جدید حامل ماهواره از چین (Xinhua)
پرتاب موشک جدید حامل ماهواره از چین (Xinhua)
 
قایق های ماهیگیری بعد از اتمام ممنوعیت ماهیگیری در چین (Imaginechina)
قایق های ماهیگیری بعد از اتمام ممنوعیت ماهیگیری در چین (Imaginechina)
 
تخلیه مناطق مسکونی در سیل استان «یون نان» چین (CFP)
تخلیه مناطق مسکونی در سیل استان «یون نان» چین (CFP)
 
یک مرد در ارتفاعات شهر مکه سلفی می‌گیرد (Reuters)
یک مرد در ارتفاعات شهر مکه سلفی می‌گیرد (Reuters)
 
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه امام صادق (ع ) ظهر امروز یکشنبه با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد .
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه امام صادق (ع ) ظهر امروز یکشنبه با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد .
 
 اذان گفتن رهبر انقلاب در گوش نوزاد یک جانباز
اذان گفتن رهبر انقلاب در گوش نوزاد یک جانباز
 
مرتضی طلایی در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی برروی تخت بیمارستان از خودش نوشت:

«در این چند روز آنقدر شرمنده محبتهاى شما دوستان شدم که نمیدانم با چه زبانى از شما عزیزان تشکر کنم!
با دعای شما و تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان شهید چمران که بسیار از محبتهایشان ممنونم به بخش منتقل شدم .
التماس دعاى خیر دارم.»
مرتضی طلایی در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی برروی تخت بیمارستان از خودش نوشت: «در این چند روز آنقدر شرمنده محبتهاى شما دوستان شدم که نمیدانم با چه زبانى از شما عزیزان تشکر کنم! با دعای شما و تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان شهید چمران که بسیار از محبتهایشان ممنونم به بخش منتقل شدم . التماس دعاى خیر دارم.»
 
روستای چهار برج اسفراین در خراسان شمالی ۲۰۳۶ نفر جمعیت دارد که از این تعداد جمعیت ۳۳ نفر نابینا، ۲۴ نفر معلول جسمی حرکتی، ۲۰ نفر معلول ذهنی و ۷ نفر ناشنوا هستند. این روستا بیشترین شمار نابینایان خراسان شمالی و کشور را به خود اختصاص داده است.
روستای چهار برج اسفراین در خراسان شمالی ۲۰۳۶ نفر جمعیت دارد که از این تعداد جمعیت ۳۳ نفر نابینا، ۲۴ نفر معلول جسمی حرکتی، ۲۰ نفر معلول ذهنی و ۷ نفر ناشنوا هستند. این روستا بیشترین شمار نابینایان خراسان شمالی و کشور را به خود اختصاص داده است.
 
مراسم ترحیم مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی بعدازظهر امروز یکشنبه در مهدیه تهران برگزار شد.
مراسم ترحیم مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی بعدازظهر امروز یکشنبه در مهدیه تهران برگزار شد.
 
احمدی نژاد در مراسم ترحیم مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی
احمدی نژاد در مراسم ترحیم مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی
 
حاج منصور در مراسم ترحیم مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی
حاج منصور در مراسم ترحیم مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی
 
سکوی نفتی بهرگانسر نخستین چاه نفتی در خلیج فارس در منطقه بهرگانسر در سال ۱۳۴۰ حفاری شده است. این سکو در شمال غربی خلیج‌فارس و در فاصله ۵۷ کیلومتری منطقه بهرگانسر در استان بوشهر واقع است
سکوی نفتی بهرگانسر نخستین چاه نفتی در خلیج فارس در منطقه بهرگانسر در سال ۱۳۴۰ حفاری شده است. این سکو در شمال غربی خلیج‌فارس و در فاصله ۵۷ کیلومتری منطقه بهرگانسر در استان بوشهر واقع است
 
در آستانه‌ی هفته‌ی دفاع مقدس، جمعی از جانبازان و خانواده‌های آنان صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.
در آستانه‌ی هفته‌ی دفاع مقدس، جمعی از جانبازان و خانواده‌های آنان صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.
 
یوکیا آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز یکشنبه با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
یوکیا آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز یکشنبه با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
 
مراسم ترحیم مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی صبح امروز یکشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
مراسم ترحیم مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی صبح امروز یکشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
 
یوکیا آمانو با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور یافت.
یوکیا آمانو با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون ویژه بررسی 

۱۱ عکس تاریخی دردناک از بی رحمی در جنگ

جهان سال‌های بدی را پشت‌سر می‌گذارد. قرن‌های اخیر، سرشار از تباهی، جنگ، خونریزی، تجاوز و اندوه بوده‌است. هرچند این تاریخ در مقیاسِ حیات انسانی، بازه‌ای طولانی است، اما برای زمین پیر، به چشم بر هم زدنی مانند است. به‌راستی اگر قرار بود زمین، داستان زندگی‌اش را بازگو کند، چه تغریف می‌کرد؟!جای بسی شرمساری است که زمین دوست‌داشتنیِ ما، از ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا کنون، شاهد بیش از ۱۴۵۰۰ جنگ بوده‌است.

 

در این جنگ‌ها، ۳٫۵ میلیارد انسان کشته شده‌اند! جنگ، دهشتناک‌ترین و تراژیک‌ترین بخش از فرهنگ انسان است. در میانه‌ی هر درگیری‌خون باری، مردم قرار دارند. مردمی که از ثمرات شوم جنگ، رنج می‌کشند. قلب ما از نبود تک‌تک انسان‌هایی که جنگ از زمین گرفت، خواهد شکست. پیش از آن‌که تصاویر برگزیده‌ی این نوشته را با هم ببینیم، جا دارد که بگویم شخصاً باور دارم تاریخ به احترام فداکاری همه‌ی آن‌ها که ایستادند و دفاع کردند، خواهد ایستاد. بودن ما، به قیمت گزاف نبود بسیاری از زنان و مردان شایسته میسر شده‌است. مخصوصاً ما که دوران جنگ ۸ ساله را هرگز نمی‌توانیم فراموش کنیم. حداقل دِینی که بر گردنِ ماست، این است که هرگز همه‌ی آن‌هایی را که در سنگرهای جنوب و یا در خانه‌های مسکونی هدف گلوله و موشک قرار گرفتند و آن‌هایی که زنده بازگشتند، چه با زخم جنگ، چه به سلامت و چه پس از تحمل اسارت، از یاد نبریم. از تک‌تک شما سپاسگزاریم، برای هر نفسی که به قیمت فداکاری‌تان می‌کشیم. ممنونیم که به ما اجازه‌ی زندگی دادید!

اخطار: این نوشته شامل تصاویر تلخ و تکان‌دهنده‌ای است. خواندن آن و یا نشان دادن تصاویر آن را به کودکان و نوجوانان به هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

۱- سرباز ژاپنی

در سال ۱۹۴۲ و در قلب اقیانوس آرام، درگیری وحشتناکی در یک جزیره‌ی کوچک گرمسیری در گوادال کانال رخ داد. هوا جهنمی بود و رطوبت، تنفس را سخت می‌کرد. همه‌ی محیط پر از پشه‌هایی بود که می گفتند با هر نیش، تکه‌ای از پوست انسان را از جا می‌کندند. نیروهای متفقین در حال جنگ با دشمنی بودند که نمی‌توانستند ببینندش و در پس یک دیوار از پوشش گیاهیِ غیر قابل نفوذ، سنگر گرفته بودند.

عکاس مجله‌ی «لایف»، «ریف مورس» از معدود غیرنظامی‌هایی بود که در قالب یک سرباز نظامی توانسته‌بود مناظری را ببیند که تنها یک سرباز در میانه‌ی جنگ شانس دیدن‌ش را دارد. البته در آن‌چه که او می‌دید، افتخاری نبود، هر چه که بود، خون بود و تباهی و خشونت. در طی یکی از گشت‌زنی‌ها، گروه اتفاقاً به تانکی از کار افتاده رسید که در گوشه‌ای خالی از سکنه در ساحل رها شده‌بود. درست در زیر برجک دیدبانی تانک، سرِ سربازی ژاپنی قرار گرفته‌بود که دهانش به فریادی ابدی گشوده شده‌بود. گروه گشت احتمال می‌دادند که تانک بر اثر یک بمب‌گذاری از کار افتاده‌باشد.

این تصویر توانست به جهان اوج قصاوت و بربریتی را که در جنگ طبیعی جلوه داده می‌شود، نشان دهد. البته که در تمام جهان خشونت هایی غیرقابل توجیه وجود دارد اما در طی این نبرد، اوج بی‌رحمی و پست‌فطرتی در نژاد انسان مشخص می‌شود. ژاپنی‌ها با اجساد دشمن با بی‌احترامی کامل رفتار می‌کردند و آمریکایی‌ها سرهای قطع‌شده‌ی ژاپنی‌ها را به‌صورت خوشه‌هایی نگهداری می‌کردند. هر دو طرف جبهه‌ی جنگ، برای خود گردنبندهایی از دندان‌های سربازان کشته‌شد‌ی دشمن می‌ساختند.

11 عکس وحشتناک در بی رحمی انسان ها در جنگ

 


۲- بمباران ماساوا

 

در روز ۲۹ می سال ۱۹۹۱، سرانجام جنگ سی ساله‌ی استقلال اریتره از اتیوپی به پایان رسید. یک سال پیش از فرا رسیدن آن روز تاریخی، جبهه‌ی آزادی‌بخش مردم اریتره (EPLF) به امید آن‌که خط نظامی ارتش اتیوپی را مختل کند، حمله‌ای گسترده را به شهر بندری اتیوپی، ماساوا، آغاز کرد. در طی نبردی سه روزه، اریتره موفق شد که این شهر را تصرف نماید.

اما اتیوپی حاضر نبود به این راحتی‌ها کوتاه بیاید. در روزهای بعد، اتیوپی شهر  را هدف حملات بمب‌های ناپالم و خوشه‌ای قرار داد و جان صدها تن از شهروندان خود را گرفت. یک ماه بعد، بمباران‌های هوایی از سر گرفته‌شد. تمام فروشگاه‌های مواد غذایی در آتش سوخته بودند و شهر پر از اجساد سوخته‌ی کشتگانی شده‌بود که از سوء تغذیه رنج می‌بردند و زیر پناهگاه‌هایی که بی دقت و از سرِ ترس ساخته شده‌بودند، جان سپردند.

بیشتر تصاویر و ویدئوهایی که از آن فاجعه موجود است، چنان دلخراش است که به هیچ وجه مناسب انتشار در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ نیست.  اما تصویر این مرد لاغراندام محلی که بر بمبی نشسته‌است، می‌تواند از پس سال‌ها، بلندتر از هر خطابه‌ای درباره‌ی آن فاجعه سخن بگوید. تلخی نگاه این مرد، نمایانگر اوج فاجعه‌ای است که این دو چشم تماشا کرده و نماینده‌ی چشمان مردمانی اهل اریتره است که از دست رفتن زندگی و امید را در آن روزهای شوم به نظاره نشستند.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۳- یک اشتباه بی‌گناه

 

این تصویر را «کریس هُندرُس» در طول جنگ عراق در سال ۲۰۰۵ ثبت کرده‌است. این تصویر می‌تواند نماینده‌ی عواقب گسترده‌ی هر عملی باشد که در جنگ رخ می‌دهد و ثابت می‌کند حتی یک اشتباه و تصادف می‌تواند خونی به دست‌هایت بنشاند که با هیچ عطری پاک نخواهد شد! هندرس در قالب یک تیم گشت‌زنی روزانه به قسمت‌های پایین شهر تل عفر  در شمال عراق رفته‌بود و خوشبختانه توانست تصوایری را از عملیات آپاژی‌هایی ثبت کند که در حال انجام وظایف میهن‌پرستانه‌ی خود بودند! در هنگام غروب و پس از ساعت ۶ عصر، رفت و آمد در خیابان ها منع شده‌بود و در این حال، گروه گشت‌زنی به خیابانی رسیدند که در مقابل خود اتومبیلی را می‌دیدند.

از آن‌جایی که اخیراً حمله‌ای مشابه به نیروهای آمریکایی صورت گرفته‌بود، گروه شروع به شلیک‌هایی برای اخطار کرد اما واکنشی از سوی سرنشینان اتومبیل که البته سربازان نمی‌توانستند ببینندشان، صورت نگرفت. اتومبیل همان‌طور پیش می‌امد، بالاخره یکی از سربازان به قصد هدف قرار دادن اتومبیل شلیک را آغاز کرد و به همراه او، همه شروع به شلیک های بی‌امان کردند. تنها وقتی اتومبیل واقعاً به آن ها رسید، آن‌ها متوجه چیزی به مراتب ترسناک‌تر از یک پاتک نظامی شدند: آن‌ها صدای گریه‌ی کودکان را شنیدند.

در اتومبیل، یک خانواده بود. یک مادر، یک پدر و چهار فرزند. آن‌ها داشتند تلاش می‌کردند که پیش از شروع ساعت منع رفت و آمد، به خانه برسند. این خانواده نتوانسته بودند سربازان استتار شده را ببینند بنابراین وقتی شلیک‌های اخطار را شنیدند، سرعت راتندن را بیشتر کرده‌بودند، که البته واکنشی طبیعی به شنیدن صدای درگیری و شلیک است. کودکان گلوله نخورده بودند ولی والدین آن‌ها از شدت جراحات دیگر غیرقابل شناسایی شده بودند. آن کودکان محال است کابوس ترسناک آن شب شوم را در تمام زندگی‌شان از یاد ببرند.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۴- بازجویی به سبک رودِزیا

 

در بسیاری از کتاب‌های تاریخ، چیزی درباره‌ی «جنگ بوش» در رودزیا نوشته نشده‌است. این درگیری سیزده ساله در بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹، اوج درگیری‌هایی بود که در طول دو قرن و با ورود استعمارگران اروپایی به جنوب آفریقا آغاز شده‌بود.

در سال‌های ۱۹۶۰ و زمانی که ابتلاء به آنفلوآنزای قفقازی در آفریقا اوج گرفت، ناسیونالیست‌های آفریقایی فریاد پرشور انقلاب سر دادند که به جنگی چریکی منتهی گردید و نبردی تمام‌عیار و کاملاً نژادپرستانه را دامن زد. چریک‌های آفریقایی نبرد خود را آغازگر راه آزادی از چنگال اشغال‌گران خارجی می‌دیدند و دولت سفیدپوست، آن‌ها را تروریست‌هایی می‌انگاشتند که با حملات خود، دست به شورش زده‌اند. مزارع و خانه های روستایی در طی اولین حملات، سخت‌ترین آسیب‌ها را متحمل شدند. در حالی‌که کشاورزان سفیدپوست در مزارع کار می‌کردند، همسران آن‌ها وظیفه‌ی دفاع از خانه ها را بر عهده گرفته‌بودند.

دولت رودزیا انتقام‌گیری بیرحمانه‌ای را آغاز کرد. در بسیاری از موارد، آن‌ها به‌جای جنگیدن با چریک‌ها دست به کشتار غیرنظامیان زدند. وقتی چریکی دستگیر می‌شد، باید زنجیره‌ای از بازجویی‌های طولانی را تحمل می کرد که معمولاض با شکنجه همراه بود. روزنامه‌نگاری به نام «جِی. راس. باومن» این تصویر را از یکی از بازجویی‌های نیروهای دولتی واحد سواره از چند چریک ثبت کرده است. او اسرا را مجبور کرده به حالت شنا ۴۵ دقیقه بی‌حرکت در زیر آفتاب سوزان ثابت بمانند.اگر از پا بیافتند، او را کشان‌کشان به گوشه‌ای می‌بردند، به مغزشان شلیک می‌کردند و به نشانه‌ی یک کشته‌ی دیگر، گلوله‌ای هوایی شلیک می‌نمودند! زندانیانی که از این نوع بازجویی جان سالم به در می‌بردند، در نهایت سلامت روانی خود را از دست می‌دادند.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۵- پاکسازی در بندر کُلد

 

در کتابخانه ی کنگره‌ی آمریکا درباره‌ی این تصویر، تنها چنین توضیحی آمده: «آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در حال جمع‌آوری استخوان‌های سربازان کشته شده در نبرد.» این تصویر، نگاهی اجمالی به جنگی است که امروزه تنها به خاطر ژنرال‌های فرمانده‌اش به یاد آورده می‌شود. این نبرد وحشت‌انگیز، در ۳۱ می سال ۱۸۶۴ آغاز شد و در طول دو هفته، جان ۱۸هزار تن را گرفت. این نبرد واقعاً هیچ دلیل خاصی نداشت. ژنرال گرانت بعدها درباره‌اش گفت: «هیچ مزیتی بابت آن، که بتواند جبران صدماتی را بنماید که متحمل‌ش شدیم، به دست نیامد.»

چهار روز پس از نبرد، فضای بندر مملو از کشتگان و زخمی‌ها بود و فرماندهان در چادرها در حال بحث بر سر توافقی بودند که به بازماندگان خدمات پزشکی ارائه گردد. تا رسیدن تیم پرشکی، دیگر خیلی دیر شده‌بود. بیشتر زخمی‌ها جان سپرده بودند. تیم پزشکی بدون این که به خدمات‌شان نیازی احساس شود، بازگشتند و تیم پاکسازی به جای‌شان فرستاده شدند. برانکاردها پشت سر هم، از جنازه‌ی سربازانی پر و خالی می‌شد که با همه‌ی امیدشان سعی کرده‌بودند تا رسیدن کمک پزشکی زنده بمانند و تاب بیاورند.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۶- گردن‌زنیِ  سیفلیت

 

این تصویر نخستین بار در مجله‌ی «لایف» به چاپ رسید و خشم عمومی را در جهان برانگیخت. مردی که در تصویر قربانی می‌شود، ظاهراً گروهبان استرالیایی، لئونارد سیفلیت، است. تصویر در زمانی گرفته شده که سیفلیت در حین مأموریتی در پاپوآی گینه‌ی نو، اسیر شده‌بود و جنازه‌اش که با یونیفرم یک نظامی ژاپنی کشته شده پوشانده شده‌بود، یک سال پس از مفقود شدن‌ش پیدا شد. دو همراه دیگر سیفلیت نیز گردن زده شده‌بودند.

گردن زدن، یک نوع اعدام عمومی در بین ژاپنی‌ها بود و در طول جنگ جهانی دوم، آن‌ها بسیار به این عمل وحشیانه مبادرت می‌ورزیدند. این نوع اعدام وحشیانه، بسیاری از اخلاق‌گرایان در غرب را به مخالفت و واکنش واداشت. با این حال، ژاپنی‌ها بارها دست به این عمل وحشیانه زدند. در طی فاجعه‌ی سه روزه‌ی چانگ‌ژیائو و با فرمان «شُنروکو هاتا»، ۳۰هزار شهروند چینی با همین روش اعدام شدند. به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها علاقه‌ی زیادی داشتند که با اعمالی این چنین، از بی‌رحمی‌های اهریمنانه‌ی افرادی مانند هیتلر، پیشی گیرند!

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۷- جیمز. ئی. کالاهان

 

در طی جنگ ویتنام، بخشی بسیار خطرناک در ۸۰ کیلومتری منطقه‌ی شمال سایگون قرار داشت که «منطقه‌ی جنگی D» نامیده می‌شد و تعداد نامعلومی از نیروهای ویت‌کنگ در آن مشغول به خدمت بودند. کمین و درگیری در این منطقه، بسیار رایج بود و هر حمله‌ی غافالگیرانه‌ای به‌راحتی می‌توانست منجر به نبردی شود که تا روزها در میان جنگل‌های انبوه منطقه ادامه می‌یافت.

در ۱۷ جون سال ۱۹۶۷، پزشکی به نام «جیمز. ئی. کالاهان» همراه با نیروهای پیاده‌نظام در منطقه‌ی جنگی D بود که شبیخون آغاز شد. حاصل نبردی که ۳ ساعت طول کشید، به کشته شدن ۳۱ سرباز و مجروحیت بیش از ۱۰۰ نفر انجامید.

هنوز صفیر گلوله‌ها خاموش نشده‌بود که کالاهان دست به کار شد. عکاسی به نام «هنری هوئت» این تصویر را در حالی ثبت کرده‌است که کالاهان تلاش می‌کرد سربازی در حال مرگ را نجات دهد. خشم ناامیدانه و اندوهی که در چهره‌ی کالاهان موج می‌زند، نشان‌دهنده‌ی تصور عمومی جامعه‌ی آمریکا درباره‌ی این جنگ بود. این تصویر، یکی از معروف‌ترین عکس‌هایی شد که در  ویتنام بین سال ‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ از نیروهای آمریکایی ثبت گردید.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۸- حمله به اینچون

 

محال است نبردی در طی یک جنگ در بگیرد و هزینه‌هایی جبران‌نشدنی را تحمیل ننماید. شوربختانه، کسانی که بیش از همه تحت تأثیر آثار سوء جنگ قرار می‌گیرند، شهروندان غیرنظامی هستند که آرزوی‌شان پایان یافتن درگیری‌هاست. این تصویر متأثرکننده که پس از حمله به اینچونِ کره‌جنوبی ثبت گردیده‌است، شاهدی مستدل بر این مدعا است.

جنگ کره در ۲۵ جون سال ۱۹۵۰ و زمانی‌که ارتش مردمی کره‌شمالی (NKPL)، حمله به کره‌جنوبی را در پیش گرفت، آغاز شد. هر چند کشورهای جهان در این نبرد به‌سرعت واردِ عمل شدند و از کره‌جنوبی حمایت کردند، کره‌شمالی تا مدت‌ها در نبرد با جنوبی‌ها طرفِ پیروزِ میدان بود. در طی چند ماه، NKPL دست به یورش‌هایی غیر قابل توقف زد و نیروهای بین‌المللی و کره‌جنوبی از پوسان تا مرزهای شبه جزیره‌ی کره، شدیداً تحت فشار بودند.

گرفتار شدن در میان حملات پیاپی باعث شد که نیروهای بین‌المللی دست به قماری کُشنده بزنند: حمله به بندر اینچون که درست زیر مرز کره‌شمالی قرار داشت و در ۱۵ سپتامبر صورت گرفت. با محقق شدن هدف در اینچون، کره‌جنوبی می‌توانست مجدداً سئول را بازپس گیرد و بر جریان جنگ سوار گردد، هرچند که نبردها برای چند ماه دیگر تنها خون و جنون به ارمغان آورد و ادامه یافت.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۹- میراث نارنجی

 

یکی از میراث‌های شوم جنگ ویتنام که هنوز آثار سوء آن باقی است، استفاده‌ی نیروهای امریکایی از علف‌کش بسیار مخربی به نام «عامل نارنجی» است که به منظور نابود کردن نیروهای ویت‌کنگ که در جنگل‌ها کمین کرده‌بودند و همچنین از بین بردن منابع غذایی ویتنامی‌ها، به کار گرفته‌شد و بر فراز مزارع و جنگل‌ها توسط هواپیماهای سم‌پاش، اسپری گردید. گفته می‌شود که نیروهای آمریکایی در طی جنگ ویتنام، ۷۵٫۵ میلیون لیتر از عامل نارنجی را در ویتنام و بخش‌هایی از کامبوج به‌کار بردند. هرچند که تصور می‌رفت با پایان جنگ، آلام شهروندان ویتنامی نیز پایان خواهد یافت، اما زندگی هرگز بازی عادلانه‌ای را در پیش نمی‌گیرد.

۴۵ سال پس از پایان جنگ ویتنام، مردمی که در مناطق تحت سم‌پاشی با عامل نارنجی قرار دارند، با آثار سوء دی‌اکسین بر بدن و زمین‌های کشاورزی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی‌که واشینگتن مصرّانه از پذیرفتن مسئولیت ویرانی‌ها امتناع می‌ورزد، فرزندان و نوه هایی از زنانی که تحت تأثیر عامل نارنجی قرار گرفته‌اند متولد می‌شوند که از بدو تولد با نقص و بیماری روبرو هستند. عکس این قسمت، مادری را نشان می‌دهد که تحت تأثیر عامل نارنجی قرار داشته و در سال ۲۰۰۶، فرزند معلول خود را حمام می‌کند.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ

 


۱۰- مراسم تدفین یک پدر

 

این تصویر پیش‌تر نیز در «یک پزشک» منتشر شده‌بود و یادم است که در پایان توضیحات‌ش نوشته بودم صورت پسرک، مرا بسیار به یاد چهره‌ی «ناتالی پورتمن» می‌اندازد. در این تصویر، خشونتی وجود ندارد. عامل تکان‌دهنده‌ای که در تصاویر قبلی بود هم دیده نمی‌شود، با این‌حال اندوهی وصف‌ناشدنی در تصویر وجود دارد که خارج از توان بیان با واژه‌هاست. تصویر، پسرکی را نشان می‌دهد که راست و قائم ایستاده، سرش را بالا گرفته و صورت‌ش از درد بغض و اشک‌هایی که نباید قرو بریزند تا استقامت و مرد شدن‌ش را زیر سئوال ببرند، منقبض شده، او در مراسم ترحیم پدر خود به صحبت‌های یک سرباز گوش می‌دهد و پرچم آمریکا را از وی تحویل می‌گیرد.  این تصویر تکان‌دهنده است، آن هم نه کمتر از تصاویر معمول که از جنگ‌ها می‌بینیم. این عکس نماینده‌ی حال و روز بازماندگانی است که عزیزان خود را طی بازی‌های سیاسی از دست می‌دهند و باید بقیه‌ی سال‌های طولانی زندگی خود را با تحمل رنجِ نبودِ آن‌ها سپری نمایند.

نام این پسرک، «کریستین گلوکزینسکی» است و در زمان ثت عکس، تنها ۸ سال داشت. پدر او، مارک گلوکزینسکی، یک گروهبان نیروی دریایی بود و در حین یک گشت‌زنی در استان الانبار عراق، هدف گلوله قرار گرفت و کشته‌شد، آن هم در شرایطی که تنها یک هفته به پایان مأموریت او و گروه‌ش در عراق باقی مانده‌بود. تنها با جابجا شدن یک ماشه، کریستین به چهره‌ی تمام بازماندگانی مبدل شد که پدر، برادر و فرزندان خود را از دست می‌دهند. اما امید، نیرویی سرکش است که براحتی قابل سرکوب نیست. کریستین پس از این فقدان، شروع به همکاری با نهادی خیریه به نام «فرزند یک سرباز» کرد که وظیفه‌اش، فرستادن هدایای کریسمس به کودکانی است که یکی از  والدین خود را در حین خدمت به ارتش، از دست داده‌اند.

11 عکس وحشتناک تاریخی از بی‌ رحمی انسان‌ها در جنگ
 
 

 


۱۱ – ذبح سرباز سوری

روزنامه تایمز در گزارشی مصور به نقل از خبرنگار خود در سوریه، از سربریدن سرباز اسیر به دست عناصر وابسته به القاعده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگار روزنامه تایمز در توصیف این اقدام عناصر مسلح گفت: اینگونه اقدامات وحشیانه فقط در قرون وسطی مشاهده می شد.

“پاتریک ویتی” خاطرنشان کرد: در روستای کفرغان در حلب عناصر القاعده مردم را برای مشاهده سربریدن یک سرباز سوری که در جریان عملیاتی به اسارت گرفته شده بود ، دعوت کردند.

خبرنگار تایمز در خصوص سربریدن این سرباز اسیر گفت: عناصر گروه موسوم به “دولت اسلامی در عراق و شام” وابسته به القاعده سرباز جوانی را درحالیکه چشمانش را بسته بودند، به میدان آوردند. از درون احساس درد می کردم، ولی مجبور بودم که تحمل کنم زیرا من در حال ثبت وقایع هستم. چند بار در آستانه استفراغ بودم ولی خودم را کنترل کردم.

وی افزود: صحنه ای خشونت آمیز را مشاهده کردم ؛ با یک انسان به صورت غیر انسانی رفتار شد؛ او را که ترسیده و نگران بود مجبور کردند زانو بزند؛ این سرباز جوان بود و هنوز چیزی از زندگی ندیده بود، ولی او را در کمال خونسردی سر بریدند.

ویتی ادامه داد: هنگام اعدام و بریدن حنجره او، این جوان را به صورت مایل خواباندند و سه یا چهار نفر از عناصر مسلح دستها و پاهای او را گرفته بودند. او تلاش کرد که گردنش را نبرند، ولی آنها قویتر بودند .. سر او را در دست گرفته و بلند کردند و به هلهله پرداختند.

ویتی گفت: به عنوان یک انسان دوست نداشتم این صحنه را ببینم، ولی به عنوان روزنامه نگار، من دوربین در دست داشته و مسئولیت داشتم. من مسئول هستم آنچه را که در آن روز دیدم به همگان منتقل کنم تا همه از واقعیت این افراد آگاه شوند؛ ولی سعی می کنم صحنه هایی را که دیدم از ذهنم پاک کنم و دوباره آنها را یادآوری نکنم.

87639_732
 
 

تصاویر سیل مرگبار در پاکدشت

شب گذشته وقوع سیل در منطقه توچال شهرستان پاکدشت جان چهار نفر را گرفت.
 
 
 
 
 
ساعت۱:۴۰ بامداد امروز بر اثر بارندگی شدید در منطقه توچال شهرستان پاکدشت و زیر آب رفتن روستاهای پایین تر و همچنین شهرک انقلاب شهر پاکدشت، چهار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
 
 
 
 
 
در اثر این سیل همچنین خسارات بسیاری به خانه های مسکونی، اموال ساکنین و محصولات کشاورزی وارد شد. همچنین مسیر تردد به روستای توچال نیز مسدود شد و نیروهای امدادی از شهرداری، فرمانداری و هلال احمر برای کمک به سیل زدگان به محل اعزام شدند. 
 
 
 
 
 
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت
 
 
 
 
(تصاویر) سیل دیشب در پاکدشت

 

بزرگترین اکتشافات تاریخی بشر +عکس

پسر ۱۸ ساله‌ی فرانسوی به نام «مارسل رویدا» در ۱۲ سپتامبر ۱۹۴۰ میلادی به دنبال سگ خانگی خود بود که ناگهان غار باستانی لاسکو را کشف کرد، اما این تنها مورد کشفیات ناگهانی انسان‌ها نیست.
 
به گزارش تلگراف، تفریح و سفر همیشه از هیجان خاصی برخوردار بوده است. انسان همیشه از طریق ماجراجویی توانسته چیزهای جدید و جالبی را کشف کند، اما گاهی پیش می‌آید که این کشفیات کاملا ناگهانی باشد. کشف مارسل رویدا ۷۵ سال پیش اتفاق افتاد و توانست خدمتی بزرگ به تاریخ فرانسه کند. به مناسبت هفتاد و پنجمین سال کشف رویدا، در اینجا قصد داریم چندین مورد مشابه را به شما معرفی کنیم.
 
غارهای لاسکو  – فرانسه

همان‌طور که گفتیم مارسل رویدا این غار را کشف کرد. درون این غارها، نگاره‌هایی با قدمت ۱۷.۳۰۰ سال وجود دارد. این مکان باستانی در سال ۱۹۷۹ میلادی در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. غارهای لاسکو به سرعت به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شد، اما حالا درهای آن به دلیل آسیب‌های وارد شده به نگاره‌ها علاوه بر گردشگران، بر روی دانشمندان نیز بسته شده است.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

ماچو پیچو – پرو

هیرام بینگام، تاریخ‌نگار آمریکایی، در سال ۱۹۱۱ ماچو پیچو را به شهرت جهانی رساند و از آن موقع به یکی از مقاصد گردشگری مهم آمریکای جنوبی بدل شد. نام ماچو پیچو در سال ۱۹۸۳ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. سفر شما به ماچو پیچو می‌تواند دو، هفت و یا ۱۴ روز به طول انجامد.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

 
توت‌‌آنخ ‌آمون – مصر

آرامگاه توت‌‌آنخ ‌آمون در ۴ نوامبر ۱۹۲۲ در دره پادشاهان توسط هاوارد کارتر یافت شد. این کشف به عنوان یکی از مهم‌ترین اکتشافات باستان‌شناسیِ قرن بیستم محسوب می‌شود. نگاه‌های بین‌المللی با این کشف متوجه مصر و تاریخ آن شد و باعث هجوم گردشگران به مصر شد. ماسک کشف شده در مقبره توت‌آنخ ‌آمون امروزه در موزه قاهره نگهداری شده و به نمادی برای مصر باستان و فراعنه‌ی آن بدل گشته است. جسد مومیایی شده‌ی توت‌‌آنخ ‌آمون هنوز در مقبره‌اش در دره‌ی پادشاهان در نزدیکی اقصر نگهداری می‌شود.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

ارتش تراکوتا – چین

ارتش تراکوتا یا «لشکر سفالین» به مجسمه‌های سفالیِ هزاران سربازِ مربوط به پادشاهی چین شی هوانگ، نخستین امپراتور چین (در ۲۲۰ پیش از میلاد) اشاره دارد. این کشف باستانی نیز از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود. ارتش تراکوتا به شکلی تصادفی در سال ۱۹۷۴ توسط یک کشاورز و در حال کندن چاه یافت شد. در این مجموعه، ارتش سفالی ۸۰۰۰ سرباز، ۱۳۰ ارابه، ۵۲۰ اسب و ۱۵۰ اسب سواره نظامِ متعلق به امپراتوری چین شی هوانگ کشف شد.
 
این ارتش برای محافظت از پادشاه در زندگی پس از مرگ او، در محله لینتونگ در شهر شی‌آن چین ساخته شده بود. گفتنی است تمام شخصیت‌های از یکدیگر متمایز بوده و در سه گودال اصلی پراکنده شده‌اند.

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

 
تروآ – ترکیه

تروآ زمانی مرکز جنگ مشهور و تاریخی بود و حالا مخروبه‌های آن را می‌توان در ترکیه امروزی پیدا کرد. شهر تروآ که امروزه به آن حصارلیک گفته می‌شود در دهه ۱۸۶۰ میلادی یافت شد و گردشگران می‌‎توانند به راحتی از آن دیدن کنند.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

ساتون هوو – انگلستان

آثار پیدا شده در محل کشتیِ دفن شده در وودبریجِ آنگلیای شرقی نیز به نوبه خود حائز اهمیت است. آثار موجود در آن در سال ۱۹۳۹ میلادی خارج شد و در دهه‌های ۶۰ و ۸۰ میلادی نیز بقیه کار آن انجام شد. اکثر آثار کشف شده آن امروزه در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

پترا – اردن

پترا در میان کوه‌های شِرا واقع شده و از ۲۰۰ هزار سال پیش زندگی در آنجا جریان داشته است. اما شهر باستانی پترا توسط پادشاهی نَبَطی‌ها در قرن یک پیش از میلاد ساخته شد. پترا تا سال ۱۰۶ پس از میلاد پایتخت حکومت نبطی‌ها بود و پس از آن در دست رومی‌ها افتاد. پترا پس از مدتی از ذهن‌ها پاک شد. سرانجام در سال ۱۸۱۲، یک ماجراجوی سوئیسی به نام «جوهان لودویگ بورکاردت» آن را دوباره به جهان معرفی کرد.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

کاراکول – بلیز

کاراکول یکی از شهرهای اصلی مایاها در عصر خود بود و امروزه در شرق کشور بلیز در آمریکای مرکزی قرار دارد. زندگی در این شهر در سال ۹۵۰ میلادی به پایان رسید. الوار سازانی که در سال ۱۹۳۷ میلادی برای قطع کردن درختان ماهون به منطقه رفته بودند، کاراکول را کشف کردند. امروزه کاراکول یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های گردشگری منطقه محسوب می‌شود. کاراکول بزرگترین مکان باستانی مربوط به قوم مایا در کشور بلیز است. ارتفاع معبد اصلی آن نسبت به سطح جنگل ۴۱ متر است و حتی امروزه نیز یکی از مرتفع‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر در این کشور محسوب می‌شود.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

 

پمپئی – ایتالیا

پمپئی شهری است که زیر زمان دفن شده است. شهر پمپئی و شهر هرکولانیم در همسایگیِ آن تقریبا توسط آتشفشان کوه «وزوو» از بین رفتند. ویرانه‌های پمپئی در نزدیکی ناپل در ایتالیا واقع شده است. پس از آتشفشان، این شهر برای قرن‌ها زیر ۴ تا ۶ متر خاک و خاکستر مدفون شده بود. با این حال شهر پمپئی به صورت کاملا اتفاقی یک بار در سال ۱۵۹۹ و یک بار هم در سال ۱۷۴۸ میلادی کشف شد و در نهایت نیز در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر تاریخی با بیش از دو میلیون و پانصد هزار بازدید کننده در سال، یکی از جاذبه‌های مهم ایتالیا به شمار می‌آید.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

معبد بوروبودور – اندونزی

معبد بوروبودور  (Borobudur) متعلق به آیین بودا بوده و بزرگترین عمارت باستانی نیمکره جنوبی محسوب می‌شود. این معبد در وسط یک جنگل بارانی در اندونزی ساخته شد و قدمت آن به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان، دودمان سیلندرا در منطقه حاکم بود. معبد بوروبودور تا قرن ۱۵ میلادی، یعنی پیش از روی آوردن اکثر مردم به دین اسلام هنوز هم استفاده می‌شد. این معبد زیر خاکستر و پوشش گیاهی پنهان شده بود و تا سال ۱۸۱۴ تنها مردم محلی از وجود آن مطلع بودند. در آن سال اما حاکم بریتانیایی جاوا «سر توماس رافلز» این معبد را جهانی کرد. گفتنی است در این معبد زیبا حدود ۵۰۰ مجسمه بودایی وجود دارد.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

سنگ روزتا – مصر

سنگ روزتا کتیبه‌ای متعلق به دوران مصر باستان است. این کتیبه را سپاهیان ناپلئون در سال ۱۷۹۹ میلادی در روستایی به نام رشید که در غرب به آن روزتا گفته می‌شد، پیدا کردند. کتیبه روزتا استون در حال حاضر در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود و مصر نیز همواره خواستار پس گرفتن آن بوده ‌است.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

اوتسی – ایتالیا

اوتسی یا مرد یخی نام پیکر مومیایی شده‌ای است که در سال ۱۹۹۱ در یخچال کوه‌های اوتسال آلپ در مرز اتریش و ایتالیا یافت شد. اوتسی به شکلی کاملا طبیعی مومیایی شده و بین سال‌های ۳۱۰۵ تا ۳۳۵۹ قبل از میلاد مرده است. او کهن‌ترین مومیایی طبیعی یافت‌شده در سراسر اروپا است. در بررسی‌های انجام شده بر روی مومیایی مشخص شد که اوتسی بر اثر جراحت ناشی از اصابت تیر به شانه‌اش جان داده بود. اوتسی و متعلقاتش در حال حاضر در موزه شهر بولزانو نگهداری می‌شوند.
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

آبشار ویکتوریا – زیمباوه

آبشار «ویکتوریا» آبشاری طبیعی در جنوب قاره آفریقا است که در مرز زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی، در سال ۱۸۵۵ میلادی آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. او در مورد آبشار ویکتوریا می‌گوید: «زیباترین منظره‌ای بود که در آفریقا دیدم… این مناظر را باید از زوایای مختلف و با فاصله دید.»
 

ناگهان همه چیز تغییر کرد!

شهری باستانی در هندوراس

در ماه مارس سال جاری، شهری در باستانی در هندوراس یافت شد که هنوز هیچ نامی برای آن انتخاب نشده است، ولی احتمالا گفت که نسل‌های آینده به آنجا هجوم خواهند برد.

ناگهان همه چیز تغییر کرد!
 
 

تصاویری که دنیا را تکان داد(قسمت ششم)

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛تصاویر زیر از لحظه هایی شکار شده است که شاید هرگز به ذهن عکاس آنها نمی رسید روزگاری در تاریخ از آنها به عنوان عکس های تاثیر گذار دنیا یاد شود.

تصاویری که دنیا را تکان داد
 
گریسلی سرباز انگلیسی در جنگ جهانی دوم برای دیدن نامزدش 200 بار از کمپ اسیران فرار کرد و بازگردانده شد.
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
اسیر آلمانی آزاد شده و به ملاقات دخترش که سال ها ندیده بود آماده است.
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
سرباز ارتش آزادی بخش مردم سودان در آستانه استقلال از سودان جنوبی
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
سرباز تر خورده بوسیله تک تیر اندازها در آغوش یک کشیش در درگیری های ونزوئلا
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
دعای یک راهب در چین برای پیرمردی که هرگز به قطار نرسید
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
ادای احترام رابرت پرزا برای فرزند کشته شده اش در یازده سپتامبر و فرو ریختن برج های تجارت جهانی
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
تصاویری که دنیا را تکان داد(قسمت ششم)
نیروهای ارتش آمریکا در امتداد تسخیر ساحل نرماندی در سال 1944 
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
اسم عکس"بهترین سربازان من"در سال 1942 
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
نبرد استالینگراد سال 1943
 
تصاویری که دنیا را تکان داد
 
 
منهدم شدن 3300 تانک شوروی در نبرد با ارتش آلمان سال 1941

 

کتک زدن آوارگان سوری توسط پلیس مجارستان (تصاویر)

جنگ‌زدگان سوری که از چنگال تروریست‌های داعش به کشورهای مختلف دنیا پناه آورده‌اند، مورد آزار و اذیت و (در مواردی) ضرب و شتم شدید پلیس قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش، پلیس مجارستان در منطقه مرزی “هورگوش” که فاصله کوتاهی تا صربستان دارد، از ورود آوارگان سوری به این کشور جلوگیری کرد و زمانی‌که با مقاومت پناهجویان روبرو شد؛ آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد.

نیروهای پلیس پس از ضرب و شتم آوارگان با “باتوم”، گازهای فلفل را به سوی آنان برتاب کردند که موجبات تنگی نفس آن را فراهم ساخت.

 
 

 

 

حمله سگ وحشی به یک کارتن خواب +تصاویر

 مرد بی خانمانی که در کنار خیابان ایستاده و نظاره گر رفت آمد مردم بود مورد حمله سگ” پیت بول” پلیس در حالی قرار گرفت که تلاش مردم برای نجات وی نتیجه ای در بر نداشت.

تلاش پلیس برای جدا کردن سگ از مرد بی خانمان نیز نتیجه ای نداشت و در نهایت به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

مرد بی خانمان ۵۰ ساله با جراحات و صدمات جدی که در نتیجه پارگی در قسمت پهلو و دست  سمت چپ به وجود آمده بود به بیمارستان متدیست نیویورک منتقل شد.

 

حمله وحشیانه سگ پلیس به یک بی خانمان+ تصاویر

 

حمله وحشیانه سگ پلیس به یک بی خانمان+ تصاویر

 

حمله وحشیانه سگ پلیس به یک بی خانمان+ تصاویر

 

حمله وحشیانه سگ پلیس به یک بی خانمان+ تصاویر

 

 

سال ۲۰۱۵ سال فلاکت‌بار برای آوارگی خاورمیانه (تصاویر)

صبر کنید بارگذاری شوند

 

 

 

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024331196032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/13940615111350366033704.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151113496936033704.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024335876032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024339466032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024337436032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024333226032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024334626032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/13940615102434086032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024341646032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024335406032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024338686032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024346016032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024343826032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024347416032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024349446032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/13940615102435696032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024352726032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024336496032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024334006032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024353656032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024358496032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151024357556032604.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/139406151113493506033704.jpghttp://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/06/15/13940615102434556032604.jpg

 

 

اقتدای روحانی وسید حسن به هاشمی+عکس

عکسی کمتر دیده شده اقتدای روحانی و سید حسن خمینی به هاشمی در فضای مجازی در حال انتشار است که می‌توانید ملاحظه کنید.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عکسی کمتر دیده شده اقتدای روحانی و سید حسن خمینی به هاشمی در فضای مجازی در حال انتشار است که می‌توانید ملاحظه کنید.
 
اقتدای روحانی وسید حسن به هاشمی+عکس

 

جنجالی ترین عکس‌های خبری در طول تاریخ را ببینید

طی روزهای اخیر انتشار تصویری از جسد یک کودک سوری که امواج آب او را به ساحل شهر “بدروم” ترکیه آورده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان یافت و افکار عمومی را در شوک فروبرد؛ اما این اولین بار نیست که یک عکس جهان را تکان می‌دهد و توجهات را به سوی یک فاجعه جلب می‌کند.

پس از آنکه انتشار عکس‌های”نیلوفر دمیر” عکاس و خبرنگار ترک از جسد کودک پناهجوی سوری در ساحل “بدروم” منتشر شد بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان داشت و بسیاری از شوک جهانیان در مواجه با این عکس خبردادند.

عکاس این عکس که برای پوشش اخبار و وضعیت آوارگان سوری که به صورت غیرقانونی توسط قاچاقچیان عازم ترکیه می‌شوند به بدروم رفته بود به گفته خود در مواجه با این صحنه شوکه شده و در جای خود میخکوب می‌شود اما در همین لحظات دست به کاری می‌زند که پیامدهای جهانی به همراه داشت.

او دوربینش را آماده می‌کند تا این تصویر تکاندهنده را به ثبت برساند و با دیگران به اشتراک بگذارد؛ اقدامی که معمولا هر خبرنگار و عکاسی در این مواقع انجام می‌دهد. در تاریخ عکاسی بسیاری از عکاسان و خبرنگاران و حتی افراد عادی عکس‌هایی گرفته اند که مانند عکس های دمیر جهان را تکان داده است. عکس‌های تکاندهنده ای که در روزهای اخیر رسانه های مختلف به بازنشر آنها علاقمند شده اند در تاریخ عکاسی خبری کم نبوده اند؛ تصاویری که پس از انتشار، افکار عمومی جهان و حتی سیاستمدان جهان را تحت تاثیر قرار داده و تاریخ را عوض کرده‌اند. از این میان برخی معروفتر هستند که تعدادی از آنها را در زیر می‌بینید.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
گلوله های توپ پس از پایان جنگ روی زمین ریخته شده است. دره “سایه مرگ” اسم این عکس است که در سال ۱۸۵۵ توسط “راجر فنتون” به عنوان یکی از اولین عکس‌های جنگی گرفته شده است. در این نبرد روسیه با انگلیس و فرانسه و ساردینا و امپراطوری عثمانی درگیر جنگی شدند که از آن به عنوان یکی از اولین جنگ‌های مدرن دنیا نام برده می‌شود.

 

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 عکس آبخوری های مجزا در کارولینای شمالی یکی از عکس های نمادین دهه ۵۰ است که “الیوت ارویت” عکاس شهیر امریکایی عکاسی کرده است.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 این عکس در سال ۱۹۳۰ گرفته شده است و صحنه اعدام غیرقانونی دو سیاه متهم به جنایت را که اصطلاحا “لینچ” نامیده می شد، نشان می دهد. این دو نفر به وسیله انبوهی از مردم از زندان ایالتی به صورت غیرقانونی و به زور بیرون آورده شدند و بعد از شکنجه به دار آویخته شدند.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
  عکس مشهور به “مادر مهاجر” از “دوروتی لنگ” عکاس روزنامه سانفرانسیسکو در سال ۱۹۳۶ و دوران رکود بزرگ؛ این عکس فقر و بی پناهی یک مادر و فرزندان بی بضاعتش را در اردوگاه “نیپومو” نشان می‌دهد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “موری بکر” از واقعه آتش‌سوزی در کشتی هوایی LZ129 “هیندنبورگ” در نیوجرسی در ۶ می ۱۹۳۷. در اثر این آتش سوزی ۹۷ نفر از سرنشینان کشتی هوایی و ۳۵ نفر روی زمین (به علت سقوط کشتی) آتش گرفتند؛ این واقعه باعث شد تا استفاده از کشتی هوایی منسوخ شود.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “هورست فاس” از اعدام افراد مظنون به همکاری با پاکستان توسط سربازان بنگلادشی در “داکا”. این عکس جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۷۲ برای فاس به همراه داشت.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 سربازی به نام “هنس کونراد شومن”، با جهیدن از روی این دیوار سیم خاردار زندگی اش را به خطر انداخت. او در سومین روز احداث دیوار برلین در آگوست۱۹۶۱ از آلمان شرقی به آلمان غربی فرار کرد. “پیتر لایبنگ” عکاس این عکس است. شومن بعداً در زندگی اش از روان پریشی رنج می برد و در سال ۱۹۹۸ خود کشی کرد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 سگ پلیس آمریکا به یکی از تظاهرات‌کنندگان جنبش حقوق مدنی در ۳ می ۱۹۶۳ حمله کرده است که در بیرمنگام به مخالفت با حکم ممنوعیت راهپیمایی پرداختند؛ این عکس فردای آن روز در صفحه اول روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد و جان اف‌کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا را وادار به موضع گیری کرد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “یاسوشی ناکائو” از حمله یک دانشجو به “آسانوما” رهبر حزب سوسیالیست ژاپن

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “مالکولم براون” از “تایچ کوانگ دوک” راهبه بودایی در ویتنام جنوبی که در اعتراض به شکنجه راهبه ها توسط دولت خود را سوزاند. سال ۱۹۶۳

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس مشهور “ادی آدامز” عکاس اسوشیتدپرس از اعدام اسیر ویت‌کنگی توسط سرتیپ “نگوک لوآن”؛ انتشار وسیع این عکس در روزنامه ها و شبکه های تلوزیونی موجی از اعتراض نسبت به حضور نظامی امریکا در ویتنام برانگیخت و پیامد آن “ریچارد نیکسون” رئیس جمهور وقت امریکا دستور خروج واحدهای زمینی این کشور از ویتنام را صادر می‌کند.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 پس از آنکه بمب ناپالم به دهی در جنوب ویتنام اصابت کرد، اطفال ترسیده و فرار می کنند. این عکس افکار عمومی را بیشتر علیه جنگ ویتنام کرد و “نیک یت”، عکاس آن نیز در سال ۱۹۷۳ برنده جایزه پولیتزر شد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
  تصویری از لحظه انفجار اتمی “ناکازاکی”؛ این بمباران در بدو امر ۳۹۰۰۰ نفر را کشت و ۲۵۰۰۰ نفر را زخمی کرد و ده‌ها هزار نفر را نیز سال‌ها بعد به علت صدمات جانبی انفجار و سوختگی و مواد رادیواکتیو کشت. عکس بالا را “چارلی سوئینی” خلبان بمب افکن امریکایی عکاسی کرده است.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
سایه یک نفر پس از انفجار اتمی در “هیروشیما”؛ این سایه در فاصله ۲۰۰ متری مرکز انفجار برجامانده است. به نظر می رسد فردی روی پله‌ها افتاده و خاکستر شده، اما پله‌های زیر بدن او سالم مانده است.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس مشهور به “آخرین یهودی” در سال ۱۹۴۱؛ این عکس در آلبوم شخصی یک سرباز یافت شد که پشتش نوشته بود آخرین یهودی “وینسا”. این مرد آخرین یهودی از ۲۸۰۰۰ یهودی “وینسا” بود که کشته شد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس مشهور “رابرت کاپا” از لحظه اصابت گلوله به سر یک سرباز جمهوری خواه اسپانیایی در “کوردوبا” در جنگ های داخلی این کشور. سال ۱۹۳۷

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 مرگ “بینو اوهنیسورگ”؛ در ۲ ژوئن ۱۹۶۷ پلیس با اعتراض علیه بازدید رسمی شاه ایران از آلمان برخورد کرد و “بینو اوهنیسورگ”، دانشجوی آلمانی در آن روز با شلیک گلوله کشته شد. این عکس جنبش جناح چپ در آلمان در اواخر سال های ۱۹۶۰ را تشدید کرد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 عکس مشهور به دزد غذا در سال ۱۹۹۸؛ این عکس توسط یک عکاس انگلیسی در کمپ گرسنگان آفریقا گرفته شده است.  

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 عکس “جف وایدنر” در ۵ ژئن ۱۹۸۹ از یک مرد که ستونی از تانک ها را با ایستادن در برابر آن ها متوقف کرده است. این عکس فردای سرکوب اعتراضات در میدان “تیان آن من” برداشه شده است. هویت و سرنوشت این معترض ناشناخته هرگز معلوم نشد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
بحران قحطی سال ۱۹۹۴ در سودان؛ این عکس که به عنوان تاثیرگذارترین عکس تاریخ شناخته می‌شود برنده جایزه پولیتزر نیز شده است. “کوین کارتر” عکاس این عکس به خاطر آنکه به کودک کمک نکرده بود تحت فشار افکار عمومی قرار گرفت و سه ماه بعد خودکشی کرد.  

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس رنگی “استیفن پاست” از یک زن مغول محکوم به مرگ که در جعبه چوبی بسته شده است. این عکس در سال ۱۹۱۳ برداشته شده است.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “مایک ولز” از دستان کودک مبتلا به سوء تغذیه در “اوگاندا”؛ این عکس به نمادی از بحران تغذیه در افریقا بدل شد. سال ۱۹۸۰

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 عکس مشهور از اولین جراحی جنین در هفته ۲۱ بارداری؛ این عمل در سال ۱۹۹۹ به خاطر آنکه جنین دچار مهره‌شکاف (شکاف مادرزاد مهره‌ها) بود خیلی زود صورت گرفت. در حین عمل این جنین دست خود را خارج کرد و انگشت جراح را در دست گرفت. در این لحظه “مایکل کلنسی” عکاس “یو. اس. تودی” که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود عکسی را شکار کرد که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 عکس “ابراهام زاپرادر” از ترور جان. اف کندی رئیس جمهور امریکا در نوامبر ۱۹۶۳ در شهر دالاس تکزاس.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
کشته و سوزانده شدن چهار پیمانکار امنیتی خصوصی از شرکت “بلک واتر” در فلوجه در سال ۲۰۰۴. آنطور که “خالد محمد” عکاس این عکس گفته بدن سوخته آنها بر روی زمین در خیابان کشیده و سپس از روی یک پل بر روی رودخانه فرات به دار آویخته شده است.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
“عکس مانو باربو” پس از بمباران هوایی از پدر سوری که جسد فرزندش را در آغوش گرفته است. سال ۲۰۱۲

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “دارکو باندیچ” از “فریدا اوزمانویچ” دختر پناهجوی بوسنیایی که در جنگل های حومه کمپ آوارگان در بوسنی خود را حلق آویز کرده است. گفته می‌شود به خاطر کشتار مردان و پسران توسط نیروهای صرب در سال ۱۹۹۵ زنان و مادران وضعیت روحی وخیمی داشتند.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “ریچارد درو” عکاس اسوشیتدپرس از سقوط مردی از برج های تجارت جهانی پس از حمله القاعده

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 زن خاک آلود پس از حمله به برج های دوقلوی امریکا؛ “مارسی بوردر” که به خاطر این عکس مشهور شد، در ۲۶ آگست ۲۰۱۵ در ۴۲ سالگی در گذشت. او از سرطان معده رنج می برد که گفته می شود به خاطر تاثیرات این اتفاق بود.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
تصاویری از شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب که افشای آن موجی از اعتراض به سیاست‌های امریکا را در پی داشت.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “وادد بالیلتی” که برنده جایزه پولیتزر نیز شد. در این عکس که در سال ۲۰۰۷ گرفته شده یک زن در مقابل نیروی امنیتی اسرائیل که می‌خواهند او را از خانه و کاشانه‌اش برون کنند ایستاده است.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس “ژان مارک بوجو” از اسیر جنگی عراقی و پسر ۴ ساله اش در اردوگاه اسرای جنگ امریکا و عراق در نزدیکی نجف در سال ۲۰۰۳؛ سربازان امریکایی، پدر و پسر عراقی را از هم جدا نکرده و با هم زندانی کردند.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
 پرتره ای از”استیو مک کوری” از دختر پناهجوی افغان که در سال ۱۹۸۵ روی جلد “نشنال جئوگرافی” منتشر شد. این عکس به یکی از مشهور ترین نمادهای اشغال شوروی تبدیل شد.

عکس‌هایی که جهان را تکان داده‌اند
عکس تلخ “نیلوفر دمیر” عکاس ترک از جسد کودک ۳ ساله سوری که در مسیر فرار از نیروهای داعش با قایق های نا امن غرق شده و دریا جسدش را به ساحل آورده است. عکسی که موجی از خشم در سراسر دنیا به پا کرده است.

 
 

عکس های خبری از ایران و جهان (سری ۳۱)

صبر کنید تصاویر بارگذاری شوند

.

.

.

 

 

آیین استقبال از پنج شهید گمنام – همدان. (ایسنا/ پوریا پاکیزه)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

آیین استقبال از شهدای گمنام – اراک. (ایسنا/ عادل عزیزی)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

بدرقه زوج‌های دانشگاه امیرکبیر به مشهد. (ایسنا/ برنا قاسمی)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

هشتادمین سالگرد تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران. (تسنیم/ حامد ملک‌پور)
تصویر
تصویر
تصویر

نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه تهران. (ایرنا/ مرضیه موسوی)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

انتخابات هیأت مدیره خانه سینما. (مهر/ حسین اسماعیلی)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

جشنواره مد و لباس فجر. (ایرنا/ مجتبی محمدلو)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

آیین گِل هاکُنی در مُجن – شاهرود. (ایسنا/ علیرضا اسلام‌پناه)
تصویر
تصویر

کشف محموله مواد مخدر در دلیجان. (ایسنا/ عادل عزیزی)
تصویر
تصویر

نمناک شدن لبان خشکیده هامون. (ایسنا/ بهروز شهرکی)
تصویر
تصویر
تصویر

سخنرانی محمدجواد ظریف در در جلسه شورای حقوق بشر در سازمان ملل متحد. (Salvatore Di Nolfi/Keystone/ via EPA)
تصویر

سخنرانی جان کری در جلسه شورای حقوق بشر. (REUTERS/Denis Balibouse)
تصویر

زنگ گشایش در نزدک، بازار بورس سهام در نیویورک. (Gordon Donovan/Yahoo News)
تصویر

دانشجوی معترض در یانگون. (AP Photo/Gemunu Amarasinghe)
تصویر

تظاهرات دانش آموزان دبیرستانی در نیومکزیکو. (Roberto E. Rosales/The Albuquerque Journal via AP)
تصویر

مرد بی‌خانمان در حال مطالعه؛ آتن. (AP Photo/Thanassis Stavrakis)
تصویر

تلاش برای مهار آتش در کیپ تاون؛ آفریقای جنوبی. (AP Photo/Schalk van Zuydam)
تصویر

مبارزه با آتش؛ کیپ تاون. (EPA/NIC BOTHMA)
تصویر

پمپ بنزین در دونتسک. (AP Photo/Vadim Ghirda)
تصویر

کنگره جهانی موبایل در بارسلونا. (AP Photo/Manu Fernandez)
تصویر

گارد ریاست جمهوری فرانسه در مراسم استقبال از نخست‌وزیر کبک. (AP Photo/Philippe Wojazer)
تصویر

بازی کودکان در ساحل؛ دهلی نو. (REUTERS/Adnan Abid)
تصویر

محافظت از مرزعه برنج در برابر پرندگان در جاوا. (REUTERS/Darren Whiteside)
تصویر

برف در سرینگر. (REUTERS/Danish Ismail)
تصویر

قهرمان مسابقات جهانی اسکی آلپاین در بانسکو. (REUTERS/Stoyan Nenov)
تصویر

 
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد