بازار داغ دست فروشی خانم‌ها در مترو تهران (تصاویر)

 مدت هاست دستفروشان در مترو تهران اجناس ارزان قیمت را به مسافران عرضه می کنند، این دستفروشان برای گذران زندگی خود و گران بودن اجاره مغازه، ناچارند در محل های عمومی چون مترو دستفروشی کنند.
 
 
 
 

 

 

تصاویری زیبا از نقش و نگارهای مساجد در ایران

 
پایگاه”فوبیز” در گزارش خود از عگس های یک عکاس ایرانی استفاده گرده و نقش و نگارهای زیبای مساجد ایران را به تصویر کشیده است.  این پایگاه با اشاره به زیبایی نقوش مساجد تاریخی ایران گردشگران خارجی را دعوت کرده با سفر به کشورمان از این جاذبه های دیدنی بازدید کنند.
 
مهرداد رسولی فرد، عکاسی اینستاگرامی کسی است که در این گزارش از عکس های او استفاده شده است. او مدت هاست در پروژه عکاسی خود به مکان های مختلف ایرانی سفر می کند و هنر عکاسی خود را با طراحی و معماری تاریخی ایرانی تلفیق می کند. رسولی فرد عکس هایی هنرمندانه و پیچیده از ساختار معماری مکان های مذهبی و فرهنگی سنتی ایران تهیه کرده، از جمله مسجد جامع که قدیمی ترین مسجد ایران است و مدرسه چهارباغ در اصفهان. ایران که یکی از کهن ترین تمدن های دنیا محسوب می شود، با معماری باستانی و نماهای موزاییکی و پر نقش و نگار در سطح جهان، مشهور است. عکس های این عکاس ایرانی در چندین پایگاه معتبر دیگر نیز منتشر شده و جاذبه های مساجد تاریخی ایران را به جهانیان نشان داده است.
 
مجله مراحم
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران
 
تصاویر/ گزارش پایگاه خارجی از نقوش مسحورکننده مساجد در ایران

 

 

رونمایی از پژوهای جدید ایران خودرو +تصاویر

در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران که امروز در تهران افتتاح می شود، از سه پژوی جدید ایران خودرو رونماییخواهد شد.

 

مجله ستاره ساق :این خودروها شامل پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ است که بنا به گفته مدیر عامل ایران خودرو قرار است از سال آینده وارد بازار کشور شود.

به گزارش عصر ایران، نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرویی کشور امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می شود.

 
مجله مراحم
 
 

گَشتی مختصر و مفید در کارخانه فِراری +تصاویر

تقریباً ۷۰ سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» مهندس خبره‌ای که دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال ۱۹۴۷ توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند.طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال ۲۰۰۸ وقتی فیات ایتالیا ۸۵ درصد سهام فراری را خرید، تضمینداده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

 

سال ۱۹۲۳ و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد.

فراری در سال ۱۹۳۲ تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است.

 
مجله مراحم
کارخانه فراری از نمای بالا
انزو فراری، موسس برند Ferrari
انزو فراری، موسس برند Ferrari
لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت
لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت
موزه معروف فراری در حیات کارخانه
موزه معروف فراری در حیات کارخانه
ورودی کارخانه فراری
ورودی کارخانه فراری
 

 

کرگدن به گردشگران حمله کرد +تصاویر

کرگدن غول پیکر در حالیکه به سمت جاده حرکت می کرد با نزدیک شدن به خودروهای گردشگران سرعت خود را افزایش داد و مسقیم به سمت یکی از آنها رفت.

مجله مراحم: او که به شدت از چیزی عصبانی به نظر می رسید سمت راست خودروی جیپ که چند گردشگر در آن بودن را هدف گرفته و با شاخش به آن حمله کرد. راننده گرچه با مهارت توانست خود را کنترل و از واژگونی آن جلوگیری کند اما گردشگران به شدت وحشت زده شدند. راننده و راهنمای گردشگران که به سرعت پس از این حمله ماشین را از کرگدن دور می کند گفته تاکنون موردی از حمله کرگدن ها به خودروی گردشگران گزارش نشده است.
 
مجله مراحم
 
تصاویر/ حمله کرگدن به خودرو گردشگران
 
تصاویر/ حمله کرگدن به خودرو گردشگران
 
تصاویر/ حمله کرگدن به خودرو گردشگران
 
تصاویر/ حمله کرگدن به خودرو گردشگران

 

 

زیباترین دختر دنیا را بشناسید! +تصاویر

زیباترین دختر دنیا «کریستینا پیمِنووا» است. نام او از سن هشت سالگی در برخی رسانه‌ها مطرح شده است. 
 
 به نقل از اکسپرس، او حالا ۱۰ ساله شده و عنوان زیباترین دختران جهان را یدک می‌کشد. بحث‌ها پیرامون او زیاد است، زیرا بسیاری معتقدند که نباید یک دختر بسیار کم سن و سال را تا این اندازه وارد دنیای بزرگترها کرد، چرا که می‌تواند عواقب بدی برای او داشته باشد. 
 
کریستینا در دسامبر ۲۰۰۵ در مسکو به دنیا آمد. پدر کریستینا «گلیکریا پیمنووا» است که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال روسیه را یدک می‌کشد. او حتی یک قرارداد با شرکت فعال در حوزه مدلینگ بسته تا فعالیت آینده خود در این حرفه را تضمین کند. او به همین منظور از مسکو به لس‌آنجلس رفته است.

مجله مراحم

 

زیباترین دختر جهان کیست؟

زیباترین دختر جهان کیست؟

زیباترین دختر جهان کیست؟

زیباترین دختر جهان کیست؟

 
 

ثروتمندترین زنان ایرانی +تصاویر

ثریا دارابی،یکی از پایه گذاران ZADY با ۱۰ میلیون دلار درآمد

ثریا دارابی یکی از بنیانگذاران Zady ،محتوا نویس برند تجاری “همه نوع خوراک در مورد مد” فعالیت دارد. Zady تولید و فروش بی انتهای دارد که ثریا راوی داستان هر کدام از این محصولات است. ثریا حرفه ای خود را به عنوان مدیر مشارکت دیجیتال و رسانه های اجتماعی در نیویورک تایمز آغاز کرد؛ جایی که او انگشتش را بر روی نبض دنیای دیجیتال گذاشت و چشم انداز آن را تغییر داد. در حالی که در روزنامه تایمز او قرار بود مسئول اخبار جهانی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر، یا استارت آپ های بزرگ و کوچک، باشد؛ اما بخاطر آگاهی و اطلاع رسانی موفق در مورد کمپین‌های مختلف جایزه‌ گرفته است. ثریا مدرک کارشناسی خود را در رشته هنر از دانشگاه جورج تاون دریافت کرده و در حال حاضر در بروکلین، نیویورک زندگی می کند.

soraya-darabi.jpg

ثریا دارابی،یکی از پایه گذاران ZADY ، هفتمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

 

 

 

 سیما ضرغامی – نماینده Nickelodeon و  Viacom

سیما ضرغامی مجری برنامه ایرانی_ آمریکای از کانل تلویزیونی آمریکاست. سیما از سال ۲۰۰۶  رئیس شبکه های بچه ها و گروه های خانوادگی در Nickelodeon و  Viacom  می باشد. ضرغامی از سال ۱۹۸۵ به عنوان یک کارمند برنامه ریزی به Nickelodeon پیوست، و در سال ۲۰۱۴ مقام ریاست در Nickelodeon به او تعلق گرفت. جایی که او با نظارت بر تولید و توسعه شبکه، به همراه گروه بازاریابی، برنامه‌نویسی و خلاقیت در این شبکه، موجب شکوفایی نام این شرکت شده است. ضرغامی به عنوان Cable Telecommunications (کابل مخابراتی)، از سال ۲۰۰۶ نامگذاری شد.

cyma-zarghami.jpg

ثریا ضرغامی رئیس کانال Nickelodeon & Viacom ششمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

 

 

 

رکسانا ورزا – فعال استارت آپ های مایکروسافت در فرانسه

رکسانا ورزا،فعال استارت آپ مایکروسافت در فرانسه، در حال حاضر اجرای هر دو برنامه مایکروسافت و Bizspark  در دست دارد. او در آوریل ۲۰۱۳ به عنوان ۳۰ زن برتر  فناوری در کسب و کار خود بر گزیده شد. قبل از مایکروسافت نیز برای چندین استارت آپ اروپایی کار می کرد؛ همچنین سر دبیر TechCrunch فرانسه بود. او همچنین در فرانسه و بریتانیا از بنیانگذران دختر در زمینه فن آوری است و همکاری با سازمان کنفرانس Failcon پاریس داشت. رکسانا سه زبانه است، و مدافع بیماران صرعی، و دارای مدرک از دانشگاه UCLA  و دانشگاه Sciences Po  پاریس و مدرسه اقتصاد لندن است.

roxanna-varza.jpg
رکسانا ورزا – فعال استارت آپ مایکروسافت د ر فرانسه، پنجمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

 

 

 

 پریسا تبریز – ملکه امنیتی گوگل کروم

پریسا تبریز متولد سال ۱۹۸۳  و متخصص امنیت اطلاعات کامپیوتری آمریکا ست.

Forbes او را در لیست مقاله، “۳۰ در ۳۰″ به عنوان  (۳۰ پیشگامان فناوری زیر ۳۰ سال) معرفی کرده است؛ او در حال حاضر برای گوگل کار می کند؛ که به او لقب”ملکه امنیت” داده اند.، پریسافقط چند ماه پس از فارغ التحصیلی به گوگل پیوست و هم اکنون رهبری تیم کشف حفره‌های امنیتی گوگل را به عهده دارد.

پریسا تبریز، از مادری  آمریکایی لهستانی، پرستار، و پدری دکتر که از مهاجران ایرانی ست، متواد شده است.

parisa-tabrizi.jpg

پریسا تبریز ، ملکه امنیت گوگل کروم ،چهارمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

 

 

 

 شهرزاد رفعتی – مؤسس و مدیر عامل BroadbandTV

این رهبر ۳۴ ساله، خودساخته و شیک تکنولوژی  وقتی از تهران به ونکوور آمد، به عنوان یک نوجوان با مهارت محدود و تسط کم به زبان انگلیسی بود. او به سرعت به علوم کامپیوتر مسلط و عاشق  صنعت فن آوری اطلاعات شد. شهرزاد میگوید شرکت خود را از سال ۲۰۰۵ پایه گذاری کرده است؛ درست پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بریتیش کلمبیا با لیسانس علوم کامپیوتر بود.

BroadbandTV در حال حاضر تشکیل شده از ۷۴ کارمند،و شهرزاد رفعتی به عنوان مثالی کامل از داستانهای الهام بخش ژنده پوش ثروت میتوان شناخت.

shahrzad-rafati.jpg

شهرزاد رفعتی، مؤسس و مدیر عامل BroadbandTV سومین زن ثروتمند ایرانی سال ۲۰۱۵

 

 

سحر هاشمی – بنیانگذار کافه جمهوری  با ثروت ۳۵ میلیون دلاری

سحر هاشمی، مقیم بریتانیا و کارآفرینی موفق است. او به عنوان یکی از بنیانگذاران زنجیره قهوه ،قهوه جمهوری و شیرینی سازی Skinny Candy ست. سحر همچنین به عنوان امپراتور (Order of the British Empire (OBE و به عنوان قهرمان بریتانیای در سال ۲۰۱۲  به دلیل خدماتی که برای اقتصاد انگلستان و کمک به موسسه خیریه داشته، منصوب شد. در پایان ماه ژوئیه،شرکت Coffee Republic پس از بسته شدن ۱۸ شعبه از مراکزش، توسط شرکت   Arab Investment Ltd خریداری شد.

sahar-hashemi.jpg

سحر هاشمی،بنیانگذار کافی جمهوری با ۳۵ میلیون دلار درآمد دومین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

 

 

 انوشه انصاری – از بنیانگذاران سیستم  Prodea Systems با ۷۵۰ میلیون دلار درآمد

انوشه انصاری متولد۱۲ سپتامبر ۱۹۶۶  در مشهد، یکی از زنان موفق ایرانی است. او که اسم خود را به عنوان اولین زن فضانورد ثبت کرده است، مهندس و یکی از بنیانگذاران و رئیس سیستم Prodea  از مهاجران ایرانی-آمریکایی است. از موفقیتهای قبلی انوشه، شامل عنوان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فن آوری های مخابراتی، Telecom Technologies است.در سال ۲۰۰۱ در یک معامله سهام-به-سهام  صحاب  ۱۰٫۸ میلیون سهم از سهام SONUS  شد. انوشه انصاری “معاون رئیس جمهور از SONUS و مدیر کل جدید تقسیم هوشمند IP SONUS.” بوده است. همچنین در سال ۲۰۰۶، او یکی از بنیانگذاران سیستم Prodea و رئیس فعلی و مدیر عامل شرکت است.

untitled-22.jpg

انوشه انصاری، از بنیانگذاران سیستم Prodea Systems با ۷۵۰ میلیون دلار درآمد، اولین زن ثروتمند ایرانی درسال ۲۰۱۵

 

 

عجیب‌‌ ترین میوه‌ هایی که تا به حال ندیده‌اید

طبیعت مملو از شگفتی است و زمانی به این حقیقت پی خواهید برد که با یک پدیده‌ی غریب و ناآشنا روبرو شوید. این بار برای دیدن شگفتی‌های طبیعت با پدیده‌ها و حقایقی خوشمزه درباره‌ی میوه‌های عجیب و نادر با شما هستیم.

 

 

کمی درباره میوه‌ها فکر کنید، اسم‌هایی که ابتدا به ذهن شما می‌رسد سیب، پرتقال، موز، انگور و دیگر میوه‌های آشنا است. تمامی این میوه‌ها تقریبا در هر گوشه‌ای از این جهان به‌راحتی یافت می‌شوند. گسترش سریع تجارت جهانی میوه نیز گستره‌ی انتخاب‌های ما را خیلی افزایش داده است. بااین‌حال، اگرچه که ممکن است به تعداد بی‌شماری از میوه‌ها و سبزیجات به‌آسانی دسترسی داشته باشید، بازهم میوه‌هایی هستند که حتی نام آن‌ها به گوش شما نخورده است!

 

 

تابه‌حال نام فیجوا، اینگا، یا سیب آکی را شنیده‌اید؟ تمامی این میوه‌ها گونه‌های نادر بوده که ویژگی‌هایی جالب و البته طعم‌هایی جدید و متفاوت دارند. برخی از این میوه‌ها شباهتی به میوه‌های مرسوم ندارند اما خوشمزه هستند. حتی ممکن است ظاهری عجیب و اسمی عجیب‌تر داشته باشند. البته اکثر این میوه‌ها محبوب و پرطرفدار هستند. برای مثال، گفته می‌شود میوه‌ی درخت آدانسونیا یا بائوباب (Adansonia tree/baobab) بسیار مغذی است. این میوه شبیه یک انبه‌ی بزرگ بوده و پوسته‌ای سفت دارد؛ همچنین مغز گوشتی و بسیار شیرین آن هنگامی که شکسته شود به‌صورت تکه‌تکه بیرون می‌آید که همان‌طور تازه می‌توان آن را خورد. از میوه‌ی بائوباب در آشپزی نیز استفاده می‌شود. غیرازاین میوه‌ی آفریقایی، میوه‌های دیگری هستند که چهره‌ی عجیب‌وغریب دارند و بسیار هم پرطرفدار هستند. در ادامه فهرستی از میوه‌های عجیبی که در مناطق مختلف جهان یافت شده آمده است

 

 

 

سیب آکی

آکی به دلیل ظاهر و شکل عجیب‌وغریبی که دارد و شبیه مغز انسان است، مغز گیاهی نامیده می‌شود.

بعضی میوه‌ها به دلیل ظاهر عجیب و منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شوند. آکی (Ackee) مثالی معروف از چنین میوه‌هایی است که هیچ  سنخیتی با میوه‌های عادی ندارد. این میوه متعلق به درختی به نام (Blighia sapida) از خانواده‌ی سرخالوها و چشالوها است. این میوه بومی‎ِ غرب آفریقا است و میوه‌ی ملی جامائیکا به شمار می‌آید، کشوری که مصرف این میوه در آنجا بسیار رایج است. میوه‌ی کاملا رسیده‌ی آکی پنج تا ده سانتیمتر طول دارد. میوه‌ی نارس سبزرنگ است که پس از رسیدن به رنگ قرمز بیرون زده و شکافته می‌شود که در این صورت آریل‌های کرمی رنگ آن دیده می‌شوند. روی هر آریل دانه‌ای سیاه‌رنگ قرار گرفته است. همین آریل‌ها قسمت خوردنی میوه هستند که باید پیش از پخت به‌خوبی شسته و سپس در آب جوشانده شوند؛ رگه‌هایی کوچک و قرمزرنگ روی آریل‌ها وجود دارد که آن‌ها را نیز جدا می‌کنند. خوردن میوه‌ی خام یا نیمه‌پز آکی به دلیل داشتن ماده‌ی سمی به نام هیپوگلیسین سبب حالت تهوع و بالا آوردن در افراد می‌شود. به همین دلیل آبی که میوه با آن پخته شده را دور می‌ریزند.

(آریل پوششی است که هنگام رشد اطراف دانه‌ی میوه به وجود می‌آید و در آکی بخش خوردنی میوه محسوب می‌شود)

سیب اکیسیب اکی

 

 

 

 

آکبیا

در کشور چین، آکیبیا به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای تقویت باروری شناخته شده است.

آکبیا (Akebia) در اصل میوه‌ای وحشی است که اکنون به‌صورت تجاری کشت و تولید شده و در فروشگاه‌ها نیز موجود است. این گیاه بومی کشورهای ژاپن و کره است و گل‌هایی با عطر شکلات دارد؛ به همین دلیل نام دیگر آن میوه‌ی درخت شکلات است. البته خود میوه طعم شکلات ندارد. بسته به گونه و تیپ گیاه، شکل، اندازه و رنگ این میوه متغیر است. البته ظاهر معمول این میوه، استوانه‌ای یا دوک مانند است. آکیبیا به رنگ‌های سبز روشن، قهوه‌ای یا مایل به ارغوانی دیده می‌شود. قسمت قابل‌مصرف این میوه، گوشتی ژلاتینی است که دانه‌هایی ریز دارد و البته جدا کردن این دانه‌ها دشوار است. آکبیا هنگامی‌که برسد شکافته می‌شود و گوشت شفاف آن بیرون می‌زند که هنگام مصرف به همراه موز، میوه گل ساعتی و یا آب نارگیل آن را شیرین می‌کنند. به همین دلیل پیش از اینکه میوه به‌طور طبیعی بشکافد آن را برداشت و از طریق شکاف‌های روی غلاف میوه را باز می‌کنند. دانه‌های این میوه تلخ است و نباید جویده شود. از پوسته‌ی آکیبیا در آشپزی استفاده می‌شود.

آکبیا

 

 

 

 

بائل/ سیب چوبی

رسیدن میوه‌ی بائل روی درخت تقریبا یک سال زمان می‌برد!

بائل یا سیب چوبی (Bael/ wooden Apple) روی درختی به نام بکرایی (Aegle marmelos) رشد می‌کند که بومی کشور هند و بنگلادش است. این درخت به دلایل مذهبی و همچنین پزشکی بسیار ارزشمند است. سیب چوبی ظاهری گرد دارد و بسیار شبیه گریپ‌فروت است؛ همچنین پوسته‌ی آن سخت و به رنگ سبز مایل به زرد و قهوه‌ای است. برای خارج کردن گوشته‌ی نارنجی‌رنگ آن باید پوسته را شکست. در برخی از میوه‌ها این گوشته تلخ است. گفته می‌شود که این میوه در درمان مشکلاتی از قبیل اسهال، زخم، یبوست، مشکلات تنفسی، کمبود ویتامین سی مفید است. نام‌های دیگر بائل میوه سنگی یا سیب طلایی است.

 

بائل بکرایی سیب چوبی

بائل، بکرایی، سیب چوبی

 

 

 

 

تمشک شمالی / کلاودبری

تمشک شمالی فقط باید پای درخت خورده شود!

درختچه Rubus chamaemorus، یک گیاه وحشی دیگر است که میوه‌ای بسیار مشهور به نام کلاودبری (Cloudberry) یا همان تمشک شمالی دارد. این گیاه بومی قطب شمال و مناطق قطبی بوده و بسیار به خانواده‌ی تمشک و توت فرنگی نزدیک است. این تمشک‌های زرد طلایی و کهربایی‌رنگ، نرم و آبدار هستند. تمشک شمالی منبعی غنی از ویتامین سی است. اندازه‎ی این میوه برابر با تمشک است. این گیاه کشت تجاری ندارد و فقط میوه‌های وحشتی دستچین شده از کوهستان در فروشگاه‌ها یافت می‌شود؛ به همین دلیل به شدت گرانقیمت است. چیدن تمشک شمالی منبع درآمدی برای افراد محلی به حساب می‌آید. افزایش تقاضا برای این میوه موجب چیدن بیش از حد آن و در نتیجه  سبب وضع قوانینی در مناطق مختلف به منظور منع چیدن این میوه شده است.

arctic-cloudberryتمشک شمالی یا کلاودبری

 

 

 

 

کوپوآکو

کوپوآکو سیستم ایمنی را تقویت و از بیماری جلوگیری می‌کند.

کوپوآکو (Cupuacu) درختی بومی آمریکای جنوبی است. میوه‌ی این درخت نیز با همین نام شناخته می‌شود. کوپوآکو ظاهری بیضی‌شکل و وزنی حدود یک تا دو کیلوگرم دارد. این میوه‌ی قهوه‌ای‌رنگ تا حدود ۲۵ سانتی‌متر طول دارد. پوسته‌ی بیرونی این میوه سخت است و گوشت داخل آن سفید‌رنگ و معطر است. معمولا عطر این میوه ترکیبی از شکلات، آناناس، موز و گلابی توصیف می‌شود. میوه‌ی کوپوآکو بسیار مغذی و عالی است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این درخت به صورت تجاری کشت می‌شود و میوه‌ی آن نیز برای تهیه محصولات غذایی مختلفی کاربرد دارد. همچنین در ترکیبات آرایشی مانند لوسیون بدن، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کوپوآکو

کوپوآکو

 

 

 

فیجوآ / آناناس گوآوا

این میوه به افتخار گیاه‌شناس برزیلی، خوا داسیلوا فیجو نام گذاری شده است.

همانطور که از نام پیداست، این میوه تلفیقی از طعم آناناس و گوآوا دارد. همینطور با نام گواواستین شناخته می‌شود، فیجوآ میوه‌ی درخت کوچکی به نام فیجوآ سلوویانا (Feijoa sellowiana) است. این میوه‌ی بیضی‌شکل، پوستی سبزرنگ و گوشتی دانه‌ای، آبدار و خوش‌عطر دارد. این میوه به طور متوسط ۳۰ دانه‌ی ریز در هر پالپ دارد. گوشت شیرین ممکن است طعمی مایل به ترش داشته باشد و پوست خام آن معمولا پیش از مصرف جدا و دور انداخته می‌شود. میوه‌های رسیده لطیف و حساس هستند و با افتادن از روی درخت ضربه می‌بینند. بنابراین باید میوه‌ها پیش از اینکه خود از روی درخت بیافتند، چیده شوند.

فیجوا

 

 

 

 

گرومیچاما/ گیلاس برزیلی

گرومیچاما گونه‌ای در معرض خطر انقراض است.

گرومیچاما (grumichama)  میوه‌ای بومی کشور برزیل است. میوه‌ی این درخت‌، سیاه‌رنگ است و طعم و ظاهری ‌مانند گیلاس دارد. برخی از گونه‌های این درخت، میوه‌ای نارنجی‌رنگ دارند. میوه‌های نارس و سبزرنگ به‌مرور پس از رسیده شدن به رنگ قرمز و بنفش مایل به سیاه درمی‌آیند. قطر میوه‌ی گرومیچاما با پوست نازکی که دارد، حدودا ۳ سانتی‌متر است. گوشت شیرین و آبدار این میوه به رنگ سفید-قرمز و سه دانه در هسته است. این میوه را می‌توان هم به‌صورت خام مصرف کرد و هم از آن  برای تهیه‌ی ژله، مربا و پای استفاده نمود.

گرومیچاما

 

 

 

 

لوبیای اینگا/ لوبیای بستنی

لوبیای بستنی ممکن است طولی تا حدود  ۱ متر داشته باشد.

این میوه جزو گیاهان غلاف‌دار و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است. غلاف‌های بلند لوبیای اینگا (Inga bean) دانه‌هایی سیاه دارند که با یک پالپ نرم و سفید پوشیده شده و شیرین و خوراکی است.  طعم این پالپ مشابه بستنی وانیلی است. دانه‌های رسیده‌ی بستنی به‌راحتی با دست باز می‌شوند. پس از جدا کردن دانه‌ها پالپ قابل‌خوردن است. نمونه‌های بی‌شماری از اینگا وجود دارد، اما میوه‌ی اینگا ادولیس و تنها چند گونه‌ی دیگر خوراکی هستند. درخت اینگا به دلیل داشتن خاصیت تثبیت نیتروژن بسیار مشهور است.

لوبیای اینگا، لوبیای بستنیIce-Cream-Bean-1807

 

 

 

 

ژابوتیکابا /انگور برزیلی

اعتقاد بر این است که ژابوتیکابا خاصیت ضدسرطانی دارد.

درخت انگور برزیلی یا ژابوتیکابا (Jabuticaba) بومی برزیل بوده و میوه‌هایی شبیه انگور روی تنه‌ی خود تولید می‌کند. این میوه‌ی بنفش‌رنگ قطری حدود سه تا چهار سانتی‌متر دارد. این میوه پوستی ضخیم، گوشت سفید و ژله‌ای و  یک تا سه دانه نیز دارد. این میوه‌ها به‌صورت تازه مصرف شده و همچنین در تهیه ژله ، نوشیدنی، مربا و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند. این میوه‌ی غنی از ویتامین سی، دارای چندین نوع آنتی‌اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب است. ژابوتیکابا برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم نیز سودمند است.

ژابوتیکابا، انگور برزیلیژابوتیکابا انگور برزیلی

 

 

میراکل فروت

میراکل فروت می‌تواند طعم غذاهای ترش را تبدیل به شیرین کند.

همان‌طور که از نام پیداست، میراکل فروت (Miracle fruit) محتوی میراکولین است- نوعی گلیکوپروتئین که هنگام خوردن میوه جوانه‌های چشایی را می‌پوشاند. این میوه اثری شیرین‌کننده دارد که از سی تا شصت دقیقه پس از خوردن آن ادامه پیدا می‌کند؛ بنابراین حتی غذاهای ترش و تلخ نیز- حتی اگر پس از خوردن میراکل فروت صرف شوند- شیرین حس خواهند شد. درخت میراکل فروت که بومی غرب آفریقا است، توت‌هایی قرمزرنگ دارد که بیضی‌شکل هستند. این میوه‌ها حدود دو تا سه سانتی‌متر طول داشته و تنها یک دانه دارند. اگرچه میراکل فروت به دلیل اثر شیرین‌کنندگی مشهور است، اما به‌خودی‌خود شیرین نیست. گوشت توت‌های رسیده به‌صورت تازه قابل‌مصرف است. همچنین به‌صورت دانه‌های فریزری و خشک‌شده نیز تهیه می‌شوند.

میراکل فروت

 

 

 

 

نیپا

عصاره‌ی میوه‌ی نارس درخت نخل نیپا غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است.

این میوه محصول درخت نخل نیپا (Nypa fruticans) است که در مصب رودها در سواحل هند و اقیانوس آرام رشد می‌کند. این میوه رنگ شاه‌بلوطی دارد و روی ساقه رشد می‌کند. مغزهای چوبی این درخت در ظاهر کروی هستند. هر میوه‎ی چوبی، مغزی شیرین و ژله مانند دارد و در دسرها به کار می‌رود. این ژله از میوه‌های نارس درخت نخل جمع‌آوری می‌شود. ژله‌ی نیپا در میوه‌های نارس نرم، سفید و آبدار است؛ اما در میوه‌های رسیده، این گوشت سفت و به رنگ سفید شیری است. هنگامی‌که این میوه برسد، مغز از ساقه‌ی درخت جدا شده و به زمین می‌افتد. کل این میوه اندازه‌ی یک توپ فوتبال است و هر مغز حدود ۶ تا ۸ اینچ طول دارد.

نیپاnypa

 

 

 

 

پپینو دولچه

پپینو کلمه‌ای اسپانیایی به معنای خیار است، این میوه به نام پپینو انگلیسی یا ملون گلابی نیز شناخته می‌شود.

پپینو دلچه (Pepino Dulce) میوه‌ای متعلق به بوته‌ی سولانوم ماریکاتوم  (Solanum muricatum) است که به خانواده‌ی بادنجانیان تعلق دارد؛ بنابراین پپینو دلچه از خانواده‌ی گوجه‌ها و ‎بادمجان‌ها است. همچنین با نام پپینو ملون یا ملون گلابی نیز شناخته می‌شود و طعمی شبیه خیار، خربزه و طالبی دارد. اندازه، شکل و رنگ این میوه با توجه به تیپ‌های مختلف کشت متغیر است. پپینو معمولا به رنگ زرد روشن (یا سبز مایل به زرد) با رگه‌های تیره دیده می‌شود. این میوه ممکن است ظاهری بیضی‌شکل داشته باشند. گوشت زردرنگ پپینو شیرین و آبدار است و دانه‌هایی ریز و قابل‌خوردن دارد. میوه‌ی رسیده به‌صورت تازه قابل‌مصرف است.

پپینو

 

 

 

 

 

فیسالیس/ تمشک زمینی

میوه‌ی فیسالیس در غلاف گل رشد کرده و در آن مخفی است.

ویژگی‌ منحصربه‌فرد میوه‌ی فیسالیس (physalis/ groundberry) ظاهر فانوس شکل آن است. این میوه به رنگ زرد طلایی است و از نظر شکل و اندازه شبیه گوجه‌ای کوچک است. چندین گونه در رده‌ی فیسالیس و خانواده‌ی بادنجانیان وجود دارد؛ بنابراین این گیاهان نیز از خانواده‌ی گوجه و بادمجان محسوب می‌شوند. تنها چند گونه از فیسالیس میوه‌ی خوردنی تولید می‌کنند. فیسالیس طعمی نسبتا ترش و شیرین دارد. درون میوه‌های رسیده دانه‌هایی کوچک وجود دارد. خوردن میوه‌ی نارس در بعضی افراد ناراحتی گوارشی ایجاد می‌کند. این میوه‌ها به‌طور تازه و همچنین در پای، سالاد میوه و غیره مصرف می‌شوند. طعم فیسالیس مشابه آناناس و توت‌فرنگی است.

فیسالیس

فیسا

 

 

 

 

سیب گلی / رز آلو

سیب گلی همچنین سیب آب، سیب عشق، سیب روغنی، سیب کوهی، سیب ابری نیز نامیده می‌شود.

اگرچه این میوه، سیب گلی (apple rose/ rose plum) نام گرفته، اما از خانواده‌ی سیب و یا گل رز نیست. حتی ظاهر، طعم و بافت آن نیز متفاوت است. معمولا از چهار گونه از طبقه‌ی سیزیگیوم میوه‌ای تولید می‌شود که سیب گلی نام دارد. این میوه با ظاهر زنگوله مانند خود، پوستی نازک و چرب و گوشتی آبدار دارد. دانه‌ها در هسته میوه  قرار دارند. این میوه معمولا به‌صورت تازه مصرف می‌شود اما در سالاد و ترشی نیز کاربرد دارد. سیب گلی که همچنین سیب آب یا رز آلو نام گرفته، حجم آبی قابل‌مقایسه با نسبت حجم آب هندوانه دارد. میوه‌های رسیده و تازه، ترد و شکننده و تا حدی شیرین هستند.

سیب گلی

 

صید فیل ماهی غول پیکر در مازندران

یک قطعه فیل ماهی ۳۵۰ کیلویی توسط صیادان در صیدگاه پره شهید قریشی لاریم از توابع جویبار صید شد.

 

 

 

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه وزن این فیل‌ماهی حدود ۳۵۰ کیلوگرم بوده که ۷۰ کیلو و ۹۰۰ گرم خاویار از نوع بلوگاه داشته است، افزود: این صید به صورت ضمنی و اتفاقی بوده است.

 

 

 

 




گلشیفته فراهانی با مجری شبکه VOA ازدواج کرد! +تصاویر

گلشیفته فراهانی با کامبیز حسینی مجری VOA ازدواج کرد!

 

این خبری است که نقیب شنبه زاده یکی از موزیسین های بوشهری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و البته این ازدواج را به این دو نفر تبریک گفته است. 

 

 

ازدواج گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی,همسر جدید گلشیفته فراهانی کیست,عکس عروسی گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی,ازدواج کجدد گلشیفته فراهانی,ازدواج جنجالی,آیا گلشیفته فراهانی ازدواج کرد,خبر ازدواج گلشیفته فراهانی بازیگر,خبر ازدواج کامبیز دیر باز,ازدواج گلشیفته فراهانی و مجری voa
 

 

 

 

شنبه زاده با قرار دادن تعدادی عکس منسوب به مراسم ازدواج گلشیفته، در صفحه اجتماعی خود نوشته است: یک جمع خوب و دوست داشتنی در شهر نیویورک و عروسی گلی جان (گلشیفته فراهانی) که امیدوارم همیشه خوشبخت و موفق باشه… 

  

 

 

ازدواج گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی,همسر جدید گلشیفته فراهانی کیست,عکس عروسی گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی,ازدواج کجدد گلشیفته فراهانی,ازدواج جنجالی,آیا گلشیفته فراهانی ازدواج کرد,خبر ازدواج گلشیفته فراهانی بازیگر,خبر ازدواج کامبیز دیر باز,ازدواج گلشیفته فراهانی و مجری voa

 

 

 

از راست: نقیب شنبه زاده، گلشیفته فراهانی، کامبیز حسینی و سعید شنبه زاده 

 

شنبه زاده کیست؟ 

نقیب شنبه زاده و برادرش سعید شنبه‌زاده،  آهنگساز و نوازنده ایرانی و عضو گروه موسیقی شنبه‌ زاده هستند که در زمینه موسیقی فولکلور جنوب ایران فعالیت می‌کنند. 

 

همسر جدید گلشیفته کیست؟ 

کامبیز حسینی که از او به عنوان همسر جدید گلشیفته نام برده شده هم مجری برنامه هایی نظیر “پارازیت” و “شباهنگ” در صدای آمریکا بوده است. 

 

کامبیز حسینی روز دهم مرداد سال ۱۳۵۴ در شهر رشت متولد شد و در همان شهر و مشهد بزرگ شد. او در ده سالگی به‌مدت سه سال در برنامهٔ رادیویی غنچه‌های انقلاب حضور داشت. 

 

وی تحصیلاتش را در رشتهٔ تئاتر و بازیگری در ایران و ایالات متحدهٔ آمریکا ادامه داد. او اکنون به بازیگری، نویسندگی و کارگردانی در تئاتر و رادیو و تلویزیون مشغول است. 

 

از راست: محسن نامجو، گلشیفته فراهانی، نقیب شنبه زاده، کامبیز حسینی و سعید شنبه زاده 

 

حسینی در سال ۲۰۰۰ میلادی به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد و در رادیو اروپای آزاد مشغول به‌کار شد و هم‌زمان به‌عنوان کارشناس و منتقد هنری با صدای آمریکا همکاری کرد. 

 

او در بخش فارسی صدای آمریکا به عنوان کارشناس هنری و مجری برنامهٔ “شباهنگ” حضور یافت و سپس به عنوان نویسنده و مجری در برنامهٔ “پارازیت” مشغول به کار شد.

 

ازدواج گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی,همسر جدید گلشیفته فراهانی کیست,عکس عروسی گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی,ازدواج کجدد گلشیفته فراهانی,ازدواج جنجالی,آیا گلشیفته فراهانی ازدواج کرد,خبر ازدواج گلشیفته فراهانی بازیگر,خبر ازدواج کامبیز دیر باز,ازدواج گلشیفته فراهانی و مجری voa

 

 

 

تصاویر دیده نشده از آیین حج در ۷۰ سال قبل / زمانی که حج رفتن بی ریا بود

با گذشت ۱۴ قرن از ظهور اسلام همه ساله مسلمانانی از سراسر زمین برای انجام مناسک حج عمره و تمتع راهی عربستان می شوند. در گذشته های نه چندان دور زائران با امکانات اولیه و تحمل مسیرهای دور و طولانی با وسایل گوناگون خود را به سرزمین وحی می رساندند.

 

 

با مرور تاریخ و در نظر گرفتن امکانات موجود در هر مقطع تاریخی شاید بتوان تصور کرد گروه های زائر خانه خدا چه مشقاتی را باید پشت سر می گذاشتند تا خود را به مکه و مدینه برسانند. 

 

 

امروزه اما با پیشرفت صنایع هوایی مسیرهای طولانی چند روزه را می توان چند ساعت پیمود و جمعیت زوار از هزاران نفر به میلیون ها نفر می رسد.

 

 

تا ۳۰ سال قبل بافت قدیمی مکه و مدینه تقریبا دست نخورده باقی مانده بود. بلندپروازی های حاکمیت آل سعود تغییرات اساسی در فضای تاریخی عربستان به خصوص در مکه و مدینه ایجاد کرد و این شهرهای مذهبی، با آسمانخراش ها و ساختمان های مدرن تغییر شکل داد. 

 

 

تصاویر پیش رو برگرفته از مجله نشنال جئوگرافی می باشد که در سال ۱۳۳۲ از انجام اعمال حج تهیه شده است. با نگاهی به این تصاویر می توان سادگی و بی آلایشی زائران را مشاهده کرد. همچنین بخشی از تاریخ اسلام که در معماری و دیگر ابنیه مذهبی موجود در این شهرها بود، به عنوان گوشه ای از سیر تحولات اسلام بود که امروزه بسیاری از این آثار تخریب شده است.

 

 

 

 


سفر بسیاری از زائران به مکه از طریق کشتی بود، در آن روزها مسافرت هوایی هنوز در مراحل اولیه خود بود و به شکل امروزی به طور گسترده در دسترس عموم نبود

 

 

 

برای کسانی که تمکن مالی داشتند، در قالب گروه های کوچک امکان پرواز از کشورهای نزدیک مهیا بود

 

 

 

مثل امروز، اتوبوس های اولیه در آن روزها وسیله ای برای جابجایی زائران بود

 

 

 

بر اساس موازین اسلام تنها مسلمانان اجازه ورود به شهر مکه و مدینه را دارند. تابلوی ورودی مکه نشان از این حکایت دارد

 

 

 

خانه ها و هتل های قدیمی در خارج از محیط مسجد الحرام در آن سال ها پابرجا بودند. بسیاری از این ساختمان های تاریخی به دستور حکومت آل سعود برای توسعه مسجدالحرام تخریب شدند

 

 

 

یک خیابان شلوغ در مکه. سبک معماری عثمانی در مناره های مساجد دیده می شود

 

 

 

یکی از ورودی های مسجدالحرام

 

 

 

زائران در مقابل یکی از ورودی های مسجدالحرام

 

 

 

نمایی از کعبه و منطقه مطعف. از آسمانخراش ها و هتل های طبقاتی خبری نیست!

 

 

 

نمایی نزدیک از کعبه

 

 

 

همچنین در آن روزها زائران اجازه ورود به داخل کعبه را داشتند

 

 

 

انجام اعمال طواف در آن روزها آسان تر از امروز بود

 

 

 

غرفه های بازار نزدیک مسجدالحرام

 

 

 

بازار دستفروشان 

 

 

 

استراحت حجاج و کشیدن قلیان

 

 

 

اسب و کالسکه برای جابجایی مورد استفاده قرار می گرفت

 

 

 

زائران حق انتخاب قربانی را داشتند

 

 

 

زائران قربانی را همراه خود نگهداری می کردند

 

 

 

از الاغ برای حمل گوشت قربانی استفاده می شد

 

 

 

برای پخت و پز در صحرای منا از چوب استفاده می شد

 

 


اقامه نماز در کنار کاروان شترها

 

 

 

چادرهای قدیمی که در عرفه برپا شدند

 

 


رمی جمرات 

 

 

 

حاجیان برای تراشیدن موی سر به یکدیگر کمک می کردند

 

 

 


 

برای فرار از گرما نوشیدنی های خنک در دسترس بود

 

 

مادری که ۵ سال سن دارد +تصاویر

Tikrapo Lina در سال ۱۹۳۳ در یک خانواده فقیر در پرو به دنیا آمد که بعد از ۵ سال به جوان ترین مادر دنیا تبدیل شد. اما این دختر که مورد مطالعه بسیاری از دکتر ها قرار گرفت داستان جالبی برای خود دارد. زمانی که او ۵ ساله بود شکمش شروع به بزرگ شدن کرد و او از درد می نالید. پدر و مادرشاو را بیمارستان بردند تا مریضی دخترشان را درمان کنند. اما بیماری در کار نبود و معلوم شد این دختر ۷ ماهه باردار است. این دختر جوان پسر خودرا در سن ۵ سالگی به دنیا آورد. عجیب اینجاست که  این دختر در واقع به بلوغ زودرس رسیده بود و از سن ۳ سالگی دوران قاعدگی اش شروع شده و اندامش در سن ۵ سالگی به بلوغ رسیده بود . پدر او به جرم تجاوز دستگیر شد و سپس به علت نبود شواهد کافی آزاد گردید.

 

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

 

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

جوان ترین مادر دنیا با سن 5 سال !

 

 

 

فستیوال رژه ماشین های کلاسیک در تبریز (تصاویر)

دومین نمایشگاه و رژه خودورهای خاص و کلاسیک در تبریز برگزار شد.

 

 http://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836737.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836736.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836742.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836740.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836744.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836745.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836747.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836743.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836739.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836746.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836750.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836749.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836748.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836751.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836752.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836753.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836755.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836756.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836754.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836738.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/19/4/1836741.jpg

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران

ایران کشوری پهناور با اقوام مختلف است. با وجود آن‌که در شهرهای بزرگ مراسم‌ عروسی بیشتر شبیه مراسم ازدواج در کشورهای غربی شده است اما در گوشه و کنار ایران این مراسم همچنان با آداب و رسوم محلی برگزار می‌شود. در ادامه برخی عروسی های سنتی ایران را از نظر خواهید گذراند.

 

 

 


عروسی سنتی قشقایی

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
سه عروس قشقایی و زنان قشقایی که با لباس‌های سنتی آن‌ها را همراهی می‌کنند.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عروسی سنتی قشقایی در روستای رود فاریاب در شهرستان برازجان.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عشایر ایل قشقایی در بسیاری از نقاط ایران حضور دارند با این حال مرکز اصلی این ایل استان فارس است.

 

 

 

 

مراسم سنتی عروسی در ایل بختیاری

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراحل مختلف مراسم عروسی در ایل بختیاری در آداب و رسوم این قوم کهن ریشه دارند.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراسم عروسی کرمانج در شمال خراسان

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عروسی سنتی در روستای “آدینه قلی” خراسان شمالی

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عروسی کرمانچ با آداب و سنن خاص منطقه شمال خراسان برگزار می شود.

 

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراسم عروسی سنتی ایل “یار مطاقلو” در همدان و شرکت زنان در این مراسم با لباس‌های سنتی

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عروسی سنتی در شهرستان کلات در شمال خراسان

 

 

 


مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران
مراسم سنتی عروسی در شهرستان کلات سبزوار طی ۳ شبانه روز برگزار می‌شود. شب اول عروسی اقوام داماد گردهم می‌آیند. شب دوم حنابندان است که در آن عاشیق‌ها (نوازندگان محلی) ساز‌های محلی می‌زنند و حنا را به خانه عروس می‌برند. در این شب عروس و داماد توسط ساقدوش‌ها حنا می‌بندند. عروس کشان روز سوم صورت است.

 

 

 

 

جشن عروسی محلی آذری

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
هنوز در مناطقی از آذربایجان شرقی و غربی در ایران، مراسم عروسی به صورت سنتی برگزار می شود.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عروسی سنتی ترکمن‌ها در گرگان

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
عروسی ترکمن‌ها چندین مرحله دارد که عبارتند از: قودا بولماق، پذیرایی، مصائب (مصاحب)، گلین آلماق (عروس کشی)، اوجه، اللش درمه و قایتارمق.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
جشن ازدواج قزاق‌ها در گرگان

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
“قزاق‌محله” در مرکز شهر گرگان قرار دارد و یکی از محله‌های قدیمی شهر گرگان است.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراسم عروسی سنتی در گیلان

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراسم عروسی سنتی با اسب و لباس تالشی در غرب استان گیلان.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراسم عروسی سنتی در قشم که با آداب و سنن محلی برگزار می شود.

 

 

 

 

مراسم عروسی سنتی در نقاط مختلف ایران 
مراسم عروسی سنتی در منطقه هشت بندی هرمزگان همراه با سازهای محلی.

 

 

 

تصادف عجیب پراید / همسر ایرانی سپ بلاتر / عکس خانوادگی وزیر بهداشت

  • تصادف عجیب در تهران

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    دبیرکل فدراسیون فوتبال می گوید: با همسر ایرانی بلاتر رو به رو شده و با او از راه دور سلام و علیکی هم داشته است. 

     


     
    به گزارش هفته نامه تماشاگران امروز، علیرضا اسدی می گوید: «من اردیبهشت امسال در اجلاس بحرین و انتخابات ای اف سی بود که اقای بلاتر و 
    همسرش را دیدم. ایشان فارسی صحبت می کرد. هم خودش و هم خواهرش. همسر خواهرشان هم یک پزشک بودند. البته به گمانم آقای کفاشیان بیشتر با آنها حرف زدند. به هر حال وقتی پای منابع ملی در میان است، باید از همه ابزارها استفاده کنیم تا سود ملی مان بیشتر شود. این فرصت که یک فارسی زبان با رئیس فیفاست، می تواند برای رسیدن به زبان مشترک و همدلی بیشتر و استفاده بهتر از شرایط به ما کمک کند. خب ما در انتخابات قبلی فیفا با انتخاب درست مان، استفاده خوبی هم بردیم ولی حالا شرایط عوض شده و باید به فکر این باشیم که مناسبات مان را برای سهم ایران از آینده فیفا، برنامه ریزی کنیم.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    اشک‌های نوبخت در تشییع برادر

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    نتیجه نظرسنجی ناجا درباره فعالیت «گشت ارشاد»

     

     

     

    سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی از موافقت بیش از پنجاه درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد خبر داد و گفت که این نتایج حاصل تحقیقات مرکز افکار سنجی ناجا در کل کشور است.

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    کفاشیان: دارایی ام پنج میلیارد تومان است

     

     

     

    رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد رئیس سازمان لیگ با نیروهای امنیتی در ارتباط است و زمانی که وزیر ورزش از من خواست او را برکنار کنم نپذیرفتم. وی همچنین عنوان کرد که دارایی اش پنج میلیارد تومان است.

     

     

    - همه دارایی من پنج میلیارد تومان است. ماهانه تنها از بانک مرکزی هشت میلیون تومان حقوق می گیرم. سیستم بانکی برای حواله ۶ میلیاردی ، ۵۰۰ میلیون سود گرفت

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

    ژاوی و اولین گلش برابر تیم آندو

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    عکس یادگاری وزیربهداشت به همراه خانواده اش. وزیر به همراه همسرش لیلی کوچک‌زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دختر، داماد، پسر کوچک و نوه‌اش عکس یادگاری انداخت.

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

    دعوت به همکاری ختافه از جنگزده سوری

     

     

     

    انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی که در آن یک خبرنگار مجارستانی در حال لگد زدن به یک پدر و پسر آواره سوریه ای بود، واکنش های جهانی بسیار گسترده ای را به دنیال داشت. اساما و زیاد عبدالمحسن، شخصیت های اصلی این فیلم بودند و هم اکنون در مونیخ آلمان مستقر شده اند.

     

     

    آ اس امروز گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه خوزه گالان، مدیر مدارس فوتبال ختافه، با مشاهده این فیلم و اطلاع یافتن از اینکه اسامه در سوریه یک مربی فوتبال(تیم الفتوا) بوده، بدین فکر افتاده تا برای پناه دادن به او و خانواده اش، از وی برای حضور در باشگاه ختافه دعوت به عمل بیاورد. 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

    تیراندازی ماموران به کیف قاپ و دستگیری وی / نارمک تهران +۱۸

     

     

     

    http://www.axgig.com/images/14180003748482156591.jpg

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

    آبا صدا و سیما فکر نمی‌کند بیماران قلبی، زنان باردار، سالمندان و کودکان ممکن است این تصایر را ببینند؟

     

     

     

    بهروز شجاعی خوانساری/روزنامه نگار نوشت: خوب یا بد، مدت‌هاست که بی‌بی‌سی‌ فارسی را نگاه نمی‌کنم و بر عکس بخش‌های خبری ساعت ۱۴ و بیس و سی را حتی‌المقدور دنبال می‌کنم.

     

     


    دیشب هنگام مشاهده بیست و سی اما واقعا شوکه شدم، بدون هیچ اخطار و توضیح و زیرنویسی، تصاویری از سقوط جرتقیل در مسجدالحرام از این بخش خبری پخش شد. من که اصولا دربرابر خشن‌ترین صحنه‌ها واکنشی نشان نمی‌دهم و از دیدن تصاویر خون و خونریزی هم واهمه‌ای ندارم از دیدن این تصاویر غافلگیر شدم و شوکه شدم.

     


     قصد مقایسه بی بی سی فارسی با آن بودجه اندک و صدا و سیما با این بودجه هنگفت را ندارم چه از لحاظ محتوایی چه تکنیکی، اما واقعا وقتی بی بی سی فارسی برای تصاویری که فلش دوربین دارد اخطار می‌دهد صدا و سیمای ما نباید یک هشدار کوچک در برابر این تصاویر واقعا تکان‌دهنده بدهد؟ آیا صدا و سیما فکر نمی‌کند بیماران قلبی، زنان باردار، سالمندان حساس و کودکان ممکن است اینتصایر را ببینند؟

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     

وقتی مذاکره نتیجه نمیده (تصاویر)

درگیری سیاستمداران در محافل و مجالس سیاسی در کشورهای مختلف جهان.

 

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835451.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835462.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835460.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835468.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835458.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835454.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835457.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835461.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835449.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835453.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835455.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835455.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835456.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835463.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835452.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835467.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835466.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835465.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835459.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835464.jpghttp://media.mehrnews.com/d/2015/09/17/4/1835469.jpg

 

 

تعریف و تمجید روزنامه بریتانیایی از کودک ۲ساله ایرانی

روزنامه بریتانیایی “دیلی میل” با انتشار گزارشی یکی از استعدادهای آینده ژیمناستیک ایران را معرفی کرده است: آرات حسینی. این پسربچه دو ساله قادر به انجام حرکات پیچیده ژیمناستیک است.

این روزنامه بریتانیایی در ادامه می نویسد:”او زمانی شروع به یادگیری حرکات ژیمناستیک کرد که تنها نه ماه سن داشت. این کودک در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد. پدر او امیدوار است که پسرش روزی به ستاره ای دست نیافتنی در عرصه ورزش تبدیل شود.”

دیلی میل در ادامه اشاره می کند که پشتک زدن ، حفظ تعادل در حین انجام حرکات سخت ژیمناستیک از جمله کارهای جالب و عجیب این کودک ۲ ساله ایرانی هستند. دیلی میل از اقدامات او به عنوان ایجاد کننده طوفان در شبکه های اجتماعی یاد کرده است و افزوده که همگان از میزان بالای انعطاف پذیری این کودک شگفت زده شده اند.

 

آرات به همراه محمد و فاطمه پدر و مادرش در بابل در استان مازندران زندگی می کند. پدرش گفته که او روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین می کند و هیچ آموزش حرفه ای ندیده است.

 

 

 

جنجالی ترین عکس های گرفته شده از فضا

از مردی در ماه تا خدایان یونانی در میان ستارگان، انسان دیر زمانی است که اشکال آشنا را در آسمان ها کشف می کند. پدیده مشاهده الگوهایی که وجود ندارند به نام پریدولیا (Pareidolia) شناخته می شود و به طور کامل جنبه روانی دارد. در ادامه با برخی از بهترین نمونه های فضایی در این زمینه که توسط قدرتمندترین تلسکوپ ها و کاوشگرهای ساخت بشر ثبت شده اند، بیشتر آشنا می شویم.
اشیایی آشنا در فضا!
سحابی بسیار زیبای پروانه ای توسط یک ستاره در حال مرگ فوق العاده داغ شکل گرفت. این تصویر توسط تلسکوپ هابل در سال ۲۰۰۹ ثبت شد.

 

اشیایی آشنا در فضا!
هنگامی که فضاپیمای وایکینگ ۱ ناسا در سال ۱۹۷۶ به دور مریخ گردش می کرد این تصویر غیر معمول که شبیه چهره انسان به نظر می رسد را در منطقه ای از سیاره سرخ به نام سایدونیا ثبت کرد.

اشیایی آشنا در فضا!
در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۱ نقشه بردار جهانی مریخ ناسا بار دیگر از منطقه سایدونیا عبور کرد و با ثبت تصاویری واضح‌تر مشخص شد آن چهره انسانی چیزی جز اشکال طبیعی زمین سیاره سرخ نبوده است.

اشیایی آشنا در فضا!
دوستداران موجودات فضایی آن چه را که شبیه به یک خرچنگ به نظر می رسد را در تصویر ثبت شده توسط کاوشگر کنجکاوی ناسا کشف کردند که البته چیزی جز صخره ای سنگی نبوده است.

اشیایی آشنا در فضا!
در سال ۲۰۱۳، بار دیگر دوستداران موجودات فضایی یک موش صحرایی را در تصویر گرفته شده توسط کاوشگر کنجکاوی یافتند که یک تخته سنگ دیگر بود.

اشیایی آشنا در فضا!
به اعتقاد ناسا این تصویر شبیه دست خدا به نظر می رسد. این تصویر که توسط تلسکوپ طیف سنجی هسته ای ناسا (آبی) و رصدخانه پرتو اکس چاندرا (سبز و قرمز) گرفته شده ابری از مواد به جا مانده از انفجار یک ستاره است.

اشیایی آشنا در فضا!
هنگامی که کاوشگر ناسا ارسال تصاویر از پلوتو را در ماه ژوییه آغاز کرد شکلی قلب گونه روی سطح سیاره توجهات را به سوی خود جلب کرد که می تواند مخلوطی از یخ های متان و نیتروژن باشد.

اشیایی آشنا در فضا!
فضاپیمای MRO ناسا این تصویر با شکلی قلب گونه را در ماه می ۲۰۱۰ در ترای عرب ثبت کرد.

اشیایی آشنا در فضا!
میکی ماوس طی سال ۲۰۱۲ در عطارد کشف شد که از سه چاله تو خالی شکل گرفته است.

اشیایی آشنا در فضا!
تلسکوپ هابل این تصویر زیبا از یک سحابی که شبیه چشم گربه به نظر می رسد را ثبت کرده است.

اشیایی آشنا در فضا!
تلسکوپ فضایی هابل این تصویر رنگارنگ را از سحابی کله اسبی در صورت فلکی شکارچی در سال ۲۰۱۳ ثبت کرده است. همانند سحابی های دیگر این نمونه نیز از گرد و غبار و گاز شکل گرفته است.

اشیایی آشنا در فضا!
این سحابی سیاره ای جوان در فاصله هشت هزار سال نوری شبیه یک ساعت شنی به نظر می رسد.

اشیایی آشنا در فضا!
در این تصویر لبخند شرورانه خورشید همانند یک فانوس کدو حلوایی هالووینی ثبت شده است. این تصویر توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا در سال گذشته ثبت شد. چشمان و لبخند از شعله های قدرتمند روی سطح خورشید شکل گرفته اند.

اشیایی آشنا در فضا!
فضاپیمای کاسینی این تصویر موزاییکی را در سیزدهم فوریه ۲۰۱۰ از قمر زحل به نام میماس ثبت کرد که شبیه “ستاره مرگ” در فیلم “جنگ ستارگان” به نظر می رسد.

اشیایی آشنا در فضا!
این تصویر در سال ۲۰۰۸ توسط تلسکوپ هابل از کهکشان کلاه مکزیکی ثبت شد.

اشیایی آشنا در فضا!
مردی در ماه شاید آشناترین شکلی باشد که در فضا وجود دارد. برخی از مردم مشاهده خرگوش و اشکال دیگر را نیز گزارش کرده اند. مناطق تاریک کره ماه به واسطه فوران های آتشفشانی شکل گرفته اند و مناطق روشن‌تر ارتفاعات ماه هستند.

 

 

 

گل یا پوچ بازی پلیس دانمارکی با کودک آواره سوری

اما در این میان یک دختر بازیگوش سوری، پلیس را به بازی ” گل یا پوچ” دعوت می کند و پلیس دانمارکی نیز با مهربانی با این دختر بچه پناهجو بازی می کند.

 

 

پس از انتشار تصویر یک پلیس دانمارکی که با یک دختر بچه پناهجوی سوریه ای به مهربانی بازی می کند، از سراسر جهان دهها پیشنهاد ازدواج به سوی او روانه شده است.

 

 

ماجرا از این قرار است که در اتوبانی مرزی بین آلمان و دانمارک یک پلیس دانمارکی با یک اتوبوس حامل پناهجویان سوری برخورد می کنند که به صورت غیر قانونی وارد حریم مرزی دانمارک شده اند.

 

 

پلیس دانمارک دو گزینه برای این پناهجویان که سوار بر اتوبوس عازم سوئد بودند قرار می دهد: به دلیل بسته بودن اتوبان به روی پناهجویان یا از دانمارک درخواست پناهجویی کنند و یا به خاک آلمان بازگردند.

 

 

اما در این میان یک دختر بازیگوش سوری، پلیس را به بازی ” گل یا پوچ” دعوت می کند و پلیس دانمارکی نیز با مهربانی با این دختر بچه پناهجو بازی می کند. تصویر این پلیس برای نخستین بار در روزنامه ” BT ” دانمارک منتشر شد.

 

 

انتشار این تصویر در شبکه های اجتماعی موجی از واکنش های احساسی را از سراسر جهان سبب شده است . بسیاری از زنان و دختران از سرتاسر جهان با گذاشتن نظرات زیر عکس ها و ارسال ای میل به پلیس دانمارک و روزنامه “BT” به این پلیس دانمارکی مهربان تقاضای ازدواج داده اند و بسیاری نیز از رفتار مهربانانه او با پناهجوی سوری تمجید کرده اند.

 

 

هنوز نام این پلیس دانمارکی افشا نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان +عکس

 
 

 

 
 
گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان +عکس
آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید خرید یک هواپیمای خصوصی با تزئینات ویژه چقدر هزینه دارد؟ یا این که هزینه نشستن روی صندلی های یک هواپیما که تمام تزئینات داخلی آن سفارشی بود، چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها بد نیست نگاهی به قیمت و امکانات ده هواپیمای خصوصی گرانقیمت جهان بیندازید.

 600 Challenger
(5 میلیون دلار ـ 16.5 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای خصوصی جهان

تصور این که بتوانیم با حقوق نویسندگی، هواپیمای خصوصی بخریم برای بیشتر ما غیرممکن است، اما این واقعیت که جویس مایر توانسته با نویسندگی، یک هواپیمای شخصی بخرد را نباید نادیده بگیریم. این نویسنده برای خرید این هواپیمای خصوصی هزینه ای بسیار بیشتر از خرید یک فراری پرداخت. هواپیمای گلف استریم 5 جویس براساس امکاناتی که دارد نزدیک به پنج میلیون دلار قیمت دارد.

 Hawker 4000
(22 میلیون دلار ـ 72.6 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

سرجیو گارسیا، گلف باز حرفه ای اسپانیایی، مالک هاوکر 4000 برای استفاده شخصی از این هواپیما 22 میلیون دلار هزینه کرده است تا از این پس برای رسیدن به مسابقات بین المللی و محلی خود با هواپیمای شخصی سفر کند. این گلف باز حرفه ای درباره احساس مالکیت این هواپیما می گوید: از روزی که صورتحساب این هواپیما را پرداخته و آن را به مالکیت خود درآورده ام با خیال آسوده سفر می کنم بدون این که نگران نرسیدن به مسابقات باشم.

  Embraer Legacy650 (30 میلیون دلار ـ 99 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

وقتی صحبت از نمایش فیلم های رزمی و حادثه ای به میان می آید یکی از نام هایی که حدس می زنید جکی چان است، اما این بار خبری از فیلم یا حادثه هالیوودی نیست، بلکه این هواپیمای گرانقیمت خصوصی جکی چان است که خبرساز شده است.

این بازیگر معروف فیلم های حادثه ای که علاقه خاصی به زادگاه خود ـ چین ـ دارد تصمیم گرفته بدنه این جت خصوصی را به صورتی طراحی کند که نمایانگر نمادهای کشور چین باشد.آخرین اطلاعاتی که از این جت خصوصی منتشر شده قیمت آن را 30 میلیون دلار تعیین کرده است.

 Bombardier BD-700 (45 میلیون دلار ـ 148.5 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

گلوبال اکسپرس نام جتی خصوصی است که بیشتر از نام خود و قیمت خود هواپیما، نام مالکش در سراسر جهان شناخته شده است. مالک این هواپیمای 45 میلیون دلاری، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت است. نکته جالب درباره این هواپیمای خصوصی این است که هواپیمای یاد شده جزو دارایی های بنیاد بیل و ملیندا گیتس است و بیشتر برای سفرهای بشردوستانه بیل گیتس مورد استفاده قرار می گیرد تا وی بسادگی در مقاصد دور دست خود پیاده شود.

 100 Sukhoi Superjet (50 میلیون دلار ـ 165 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

سوپرجت سوخو 100 شاید به نظر به عنوان هواپیمای شخصی بزرگ به نظر برسد، اما فراموش نکنیم برخی ثروتمندان علاقه مند هستند دارایی خود را به گونه ای جلوه دهند که برای دیگران غیرقابل دسترسی باشد؛ درحالی که هواپیمای یاد شده می تواند صد نفر سرنشین داشته باشدکه این قابلیتی مناسب برای هیات های دولتی و تجاری است، اما این بار استفاده شخصی این هواپیما توانسته نامش را به شهرت جهانی برساند.

  8000 Bombardier Global
(66 میلیون دلار ـ 217.8 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

این هواپیمای 66 میلیون دلاری که تعداد بسیار محدود و سفارشی از آن ساخته شده جزو کم مصرف ترین جت های خصوصی در جهان است؛ بنابراین جای تعجب نیست اگر هنگام سوار شدن به آن دستگیره هایی الماس نشان ببینیم و برخی از تجهیزات آن از طلا باشد. از سوی دیگر نام مالکان این هواپیما بیشتر از قیمت و همچنین توانایی هایش برای مخاطبان جالب است، چون آنجلینا جولی و برد پیت، دو هنرپیشه مشهور هالیوود مالک این هواپیمای گرانقیمت هستند.

4Airbus ACJ319
(80 میلیون دلار ـ 264 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

شاید دیدن نام ایرباس به عنوان یک هواپیمای خصوصی برای بسیاری از ما کمی غیرواقعی باشد؛ اما این هواپیمای خصوصی که 80 میلیون دلار قیمت دارد با تجهیزات و امکانات رفاهی گسترده ای که در اختیار مالک خود قرار داده به عنوان هواپیمایی خصوصی و گران قیمت در جهان شناخته شده است. مالکیت چنین هواپیمایی بدون تردید می تواند دایره ارتباطات شما را تا آنجا گسترش دهد که حتی امکان نوشیدن چای و شیرینی با ملکه انگلستان را هم هنگام پرواز از انگلستان به آمریکا در برنامه کاری خود قرار دهید.

 Boeing 757 (100 میلیون دلار معادل 330 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

هرچه به رده های اول هواپیماهای شخصی نزدیک می شویم بدون تردید مالکان این هواپیما ها نیز افراد سرشناس تر و مشهورتری خواهند بود به صورتی که این بوئینگ 100 میلیون دلاری نام یکی از ثروتمندان آمریکایی را روی بدنه خود به همراه دارد.

دونالد ترامپ، یکی از ثروتمندان سرشناس آمریکاست که برای انتخابات سال 2016 میلادی ایالات متحده آمریکا کاندیدا شده و برای سفرهای تبلیغاتی خود در این کشور با هواپیمای شخصی خود سفر می کند؛ چون داخل هواپیما برای برگزاری جلسات و برنامه ریزی شعارهای تبلیغاتی فضای کافی برای تیم همراهش وجود دارد.

 Boeing 747-8 VIP
(150 میلیون دلار معادل 495 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

اگر شما هم جزو یکی از ثروتمندان و شاهزادگان عربستان هستید، می توانید رویای خرید چنین هواپیمایی را درسر داشته باشید، چون قیمت 150 میلیون دلاری هواپیما در کنار هزینه های نگهداری چند میلیون دلاری آن بدون تردید از عهده کمتر کسی برخواهد آمد.

فراموش نکنید اگر این امکانات را دارید دیگر به خرید آپارتمان شخصی در نقطه ای از جهان نیاز ندارید، چون با داشتن چنین هواپیمایی درست مثل این است که پنت هاوس در اختیار داشته باشید و می توانید در هر نقطه از جهان که علاقه مند هستید، اقامت کنید.اتاق های خصوصی همراه با امکانات رفاهی و سالن سینمای اختصاصی می تواند تنها بخش کوچکی از امکانات این هواپیما باشد.

 Airbus A380
(500 میلیون دلار معادل 1650 میلیارد تومان)

گرانقیمت‌ترین هواپیماهای شخصی جهان

تقریبا کمتر از یک دهه پیش بود که شرکت هواپیما سازی ایرباس با استفاده از فناوری های نوین توانست یکی از بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری را تولید و روانه بازار کند؛ اما از آنجا که هزینه خریداری این هواپیما بسیار گران است برخی کشورها امکان خریداری آن را نداشتند؛ در حالی که یکی از شاهزاده های عربستان یک فروند از هواپیمای یاد شده را به عنوان جت شخصی خود به مالکیت داشته و با سفارش امکاناتی خاص برای داخل کابین این هواپیما توانسته رتبه نخست گران ترین هواپیمای خصوصی را برای خود به ارمغان آورد.

نکته جالب درباره این جت خصوصی گرانقیمت این است که ارزش خود هواپیما نزدیک به 300 میلیون دلار بوده و مالکش برای بهینه شدن تجهیزات داخلی آن کمی بیشتر از 200 میلیون دلار دیگر هزینه کرده که از جمله هزینه های یاد شده استفاده از دستگیره های طلایی، سرویس های بهداشتی خاص، امکانات رفاهی مانند سالن سینما و کنفرانس است.

جام جم

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی !

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که یه شیء ، وسیله یا حتی شخصی رو دیده باشید و به خودتون بگید عه! این دقیقا شبیه فلانی یا فلان چیز بود اما چون تصویری از هر دو صحنه ندارین نمیتونید مستند به دیگران ثابت کنید! 

 

 

در ادامه شباهت های عجیب و حتی خنده دار و بامزه بین اشیاء یا اشخاص رو ببینید. 

 

 

 

 

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی
خنده دار
شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی
جالب
شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی
شباهت
شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی
شباهت عجیب
شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی
عکس
شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

شباهت های عجیب و خنده دار در دنیای واقعی

 

 

بازار داغ عکس سلفی با گوشی های هوشمند

 

بازار داغ عکس سلفی با گوشی های هوشمند

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

عکس خویشتن انداز

عکس سلفی

عکس خودکی

 

عکس سلفی

 

گوشی های هوشمند

عکس سلفی

بازار داغ گوشی های هوشمند و عکس سلفی

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

عکس های سلفی

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

عکس سلفی

 

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

عکس سلفی

عکس سلفی

 

 

عکس سلفی

 

 

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

 

 

انواع و اقسام مناسبت‌ های بوق‌ زدن در ایران

بوق‌زدن اتومبیل‌ها در ایران تنها یک ابزار “اعلام‌خطر” صوتی در حین رانندگی نیست، بلکه در مناسبت‌های گوناگونی که دارای “بار و معانی” خاصی نیز هستند بوق زده می‌شود که می‌توان انواع آن را از هم تفکیک کرد.

 

 

 


مناسبت عروسی

بوق‌ زدن در ایران

یکی از انواع بوق زدن‌ها استفاده از بوق به هنگام شادمانی است که معمولا به هنگام عروسی‌ها شاهد آن هستیم. این پدیده تنها مختص ایران نیست و در کشورهای دیگر هم رایج است که البته در “نیمه شب” کمتر دیده شده است.

 

 

 


مناسبت ورزشی

بوق‌ زدن در ایران

در رقابت‌های قهرمانی جهان، قهرمانی لیگ برتر و دیگر مناسبت‌های ورزشی که با شادی و پایکوبی مردم در خیابان‌ها همراه است، صدای بوق اتومبیل هم چاشنی این نوع شادمانی می‌شود که در دیگر کشورهای جهان هم رایج است.

 

 

 


مناسبت سیاسی

بوق‌ زدن در ایران

انتخابات ریاست جمهوری و به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای هسته‌ای نیز از مواردی بوده است که مردم با ابراز شادمانی به خیابان‌ها آمده‌اند و با بوق‌زدن رضایت خود را نشان داده‌اند.

 

 

 


مناسبت بازگشت از حج

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

یکی دیگر از موارد ابراز شادمانی، بازگشت حجاج از سفر عربستان است که با بوق‌زدن کاروان اتومبیل‌های استقبال‌کننده همراه می‌شود.

 

 

 


برای جلب توجه دختران

بوق‌ زدن در ایران

تعدادی جوان در یک خودرو نشسته‌اند و در خیابان‌مشغول رانندگی هستند. صدای بوق این اتومبیل‌ها وقتی شنیده می‌شود که دخترانی نظرشان را جلب کنند.

 

 

 


سلام و خداحافظی

بوق‌ زدن در ایران

وقتی ایرانیان به هنگام رانندگی با آشنایی برخورد می‌کنند برای سلام یا خداحافظی کردن از بوق استفاده می‌کنند. رانندگان کامیون و اتوبوس هم وقتی همکاران و آشنایان خود را در خیابان یا جاده می‌بینند بوق میزنند که به این نوع بوق “بوق مرامی” گفته می‌شود.

 

 

 


صداکردن همدیگر

بوق‌ زدن در ایران

راننده در ماشین نشسته و منتظر است که ناگهان: “بوووووق” و صدای فریاد:”خوب بیا دیگه!” و صحنه‌های بسیاری از این دست.

 

 

 


بازگشت پدر به خانه

بوق‌ زدن در ایران

آپارتمان‌نشین‌ها کمتر با این پدیده آشنا هستند، اما خانه‌هایی که در ایران حیاط دارند معمولا پدر خانواده جلوی در خانه بوق می‌زند تا فرزند در را برایش باز کند که بتواند اتومبیل را در حیاط پارک کند. اعضای خانواده هم معمولا با صدای بوق پدر آشنا هستند.

 

 

 


ببخشید سرکار!

بوق‌ زدن در ایران

راننده‌ای که خواسته یا ناخواسته مرتکب خلافی شده و همزمان متوجه وجود افسر راهور می‌‌شود با استفاده از بوق به همراهی تکان دادن دست و نشان دادن حالت شرمندگی و عذرخواهی از جریمه فرار می‌کند.

 

 

 


باز کردن راه

بوق‌ زدن در ایران

“نه راه پس” و “نه راه پیش”، اما از روی عصبانیت رانندگان خودروها بوق‌می‌زنند. این نوع بوق زدن بیشتر برای نشان دادن سر رفتن کاسه صبر رانندگان در ترافیک‌های سنگین به کار می‌رود.

 

 

 


از سر عصبانیت

بوق‌ زدن در ایران

دست را روی بوق گذاشته و ممتد بوق می‌زند. این بوق‌زدن از سر عصبانیت از رفتار دیگر رانندگان و یا عابر پیاده است.

 

 

 


سوار کردن مسافر

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

معمولا تاکسی‌های ایرانی وقتی مسافر را می‌بینند با علامت بوق از او می‌پرسند “کجا؟”

 

 

 


از سر عادت

بوق‌ زدن در ایران

برخی فقط از سر “عادت” به هنگام رانندگی بوق می‌زنند. این عادت حتی باعث بی‌توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود که “آلودگی صوتی” ناشی از این اقدام باعث ابراز عکس‌العمل‌هایی هم از سوی دیگر شهروندان می‌شود.

 

عکس های هیروشیما بعد ۷۰ سال از بمباران اتمی آمریکا

هفتاد سال پس از بمباران اتمی شهرهای ژاپن تصاویر نادری از آن زمان و همچنین حال و هوای این روزهای این شهرها منتشر شده است.

 به نقل از بوستون گلوب، در ششم آگوست ۱۹۴۵،‌ ایالات متحده بمب اتمی روی شهر ۳۵۰هزار نفری هیروشیما انداخت و ۱۴۰هزار نفر را قتل عام کرد. سه روز بعد دومین بمب اتمی را روی شهر ناگازاکی انداخت.

در هفتادمین سالگرد این جنایت ضدبشری، عکس‌های از آن زمان و عکس‌هایی از امروز شهرهای هدف حمله اتمی آمریکا منتشر شده است.

 

 

 

مسافران و گردشگران در سواحل گیلان (تصاویر)

 مسافران و گردشگرانی که به گیلان سفر می کنند، بخشی از زمان حضور در این استان را به نشاط تابستانی در سواحل اختصاص می دهند.

 

مسافران و گردشگران در سواحل گیلان (تصاویر)

 

 

زولبیا و بامیه به این شکل ساخته میشود (تصاویر)

صبر کنید بارگذاری شوند

.

.

.

.تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

  • تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

 

تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه
تهیه و طبخ زولبیا و بامیه

 

 

این دو تا دختر دو قلو هستند +عکس

وقتی لوسی و ماریا آیلمر به مردم می‌گویند که دوقلو هستند، ناباوری را در چهره آنها می‌بینند. این دو دختر ۱۸ ساله اهل گلاستر انگلیس هستند. آنها دو تا از پنج فرزند یک پدر سفیدپوست و یک مادر نیمه جامائیکایی هستند.

 

 

این دخترهای نوجوان، فقط خواهر نیستند، آنها دوقلو هستند!
 
 
 

مجله مراحم: شاید بعضی از شماها تصور کنید که دوقلو بودن، مترادف است با شباهت‌های ظاهری بسیار زیاد. اما خب، اگر بدانید که دوقلویی انواع مختلفی دارد، دیگر متعجب نخواهید شد.

 

 

این دخترهای نوجوان، فقط خواهر نیستند، آنها دوقلو هستند!
 
 
 

در دوقلویی همسان، تخمکی که با یک اسپرم بارور شده، تقسیم می‌شود و دو جنین را به وجود می‌آورد و از آنجا که ماده ژنتیکی این دو جنین یکسان است، شباهت آنها هم بسیار زیاد است. به این نوع دوقلویی تک تخمکی یا مونوزیگوت گفته می‌شود.

 

البته دوقلوهای همسان هم ممکن است کاملا شبیه هم نباشند، چون شرایط داخل رحم یا شرایط بیرونی بعد از تولد، برخی از جهش‌های ژنتیکی و نیز بروز متفاوت ژن‌ها، باعث ایجاد تفاوت در دوقلوهای همسان هم می‌شود.

 

 

این دخترهای نوجوان، فقط خواهر نیستند، آنها دوقلو هستند!
 
 
 

نوع دیگر دوقلویی، وقتی پیش می‌آید که در یک سیکل، دو تخمک از تخمدان آزاد بشود و هر یک از آنها با یک اسپرم بارور شوند. میزان شباهت دوقلوهایی اینچنینی که دوتخمکی یا دی زیگوت نامیده می‌شوند، درست به اندازه شباهتی است که هر خواهر برادری ممکن است به خواهر و برادر دیگر داشته باشد.

 

در مورد لوسی و آیلمر، چیزی که باعث تعجب اطرافیان و دوستان آنهاو رسانه‌ای شدن قضیه شده، تفاوت قابل توجه رنگ پوست و موهای آنهاست. لوسی بور و موقرمز است، در صورتی که ماریا پوست تیره‌ای دارد و موهای فرفری تیره دارد.

 

به طور متوسط از هر ۸۰ حاملگی، یکی منجر به حاملگی دوقلویی می‌شود و از هر ۲۵۰ تا یکی منجر به حاملگی دوقلوی تک تخمکی می‌شود.

نگاهی به زندگی بچه مایه‌دارهای ایران (تصاویر)

صبر کنید تصاویر بارگذاری شوند

.

.

.

.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

 
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد