راز چسب های نواری

چسب های نواری,ماهیت عملکرد چسب های نواری,چگونگی کارکرد چسب های نواری

راز چسب های نواری
به نظر می رسد، دانستن اصول فیزیک حاکم بر ماهیت عملکرد چسب های نواری نمی تواند به منزله در دست داشتن کلید ورود به دنیای ساخت و تولید آن باشد، اما برخلاف آنچه دانشمندان دریافته اند، می توان با یافتن پاسخ این سوال برای بسیاری از سوالاتی که در این زمینه ذهن افراد را به خود مشغول کرده، به پاسخ قابل قبولی دست یافت.
اگر سطح یک تکه چسب نواری را به کمک یک میکروسکوپ قوی و پیشرفته مورد بررسی قرار دهید، مشاهده می کنید سطح آن مسطح نیست. در سطح چسب نواری، نقاط فرورفته و برجستگی هایی وجود دارد که با چشم غیرمسلح دیده نمی شود.
زمانی که سطح چسب نواری در تماس با سطح دیگر تحت فشار قرار می گیرد، حباب های هوا در فاصله میان این دو سطح و در داخل فرورفتگی های سطح چسب به دام می افتد.
این حباب های هوا مانند میلیون ها واحد مکنده عمل می کند و به همین دلیل، چسب به سطح مورد نظر چسبیده و بسختی از آن جدا می شود. برای این که چسب را از سطحی که به آن چسبیده، جدا کنید باید حباب های هوای به دام افتاده را آزاد کنید.
برای این کار باید به آرامی چسب را از روی کاغذ بلند کنید، زیرا وقتی چسب نواری روی سطحی می چسبد، حباب های هوا به گونه ای مهر و موم می شود که حتی یک مولکول هوا هم نمی تواند به داخل هیچ کدام از این حباب ها راه یابد. با چسبیدن نوار چسب روی سطح مورد نظر فشار هوای داخل هر یک از حباب ها و ابعاد آنها کاهش می یابد.
به این معنی که فشار هوای محیط بر فشار هوای داخل حباب های هوا غلبه کرده، موجب هرچه بهتر چسبیده شدن آن می شود، اما اگر نیروی کافی اعمال کنید، می توانید براحتی چسب را از هر سطحی جدا کنید.
وقتی برش یا منفذ کوچکی در سطح چسب ایجاد می شود، هوا به سطح زیر چسب نفوذ کرده، چسب براحتی جدا می شود. ماده چسبنده موجود در چسب های نواری با ماده چسبنده ای که در چسب های مایع وجود دارد متفاوت است.
بر خلاف چسب های مایع که ماده چسبنده آن پس از خشک شدن موجب چسبیدن دو سطح یا دو قطعه مختلف می شود؛ چسب های نواری به محض این که قطعه ای از آن را جدا می کنید، این قابلیت را دارند که سطوح یا قطعات مورد نظر را به هم بچسبانند البته نوع ماده چسبنده ای که در تهیه چسب های نواری به کار می رود با توجه به کاربرد آن متفاوت است.

منبع :بیتوته

انتخاب طهران به پایتختی

انتخاب طهران به پایتختی

 

دانستنیها - اولين اقدام آقامحمد‌خان‌قاجار بعد از اينكه خودش را پادشاه کرد و همه رقیبان را از جای برداشت، انتخاب پايتخت بود. آن زمان شیراز كه تا پيش از اين پایتخت زندها بود، اوضاع خوبي نداشت چون آغامحمدخان همه مردم شهر را قتل عام کرده بود و اثري از زندگي در شهر باقي نگذاشته بود. اصفهان هم از رونق افتاده بود و بختیاری‌ها در آنجا نفوذ داشتند. تبریز هم که بیخ گوش عثمانی و روس‌ها قرار داشت و خطرناک بود. بنابراين آغامحمدخان همه اين شهر‌ها را كنار گذاشت و به دنبال پايتخت جديدي رفت. وقتی او به فکر انتخاب پایتخت بود در مكان ابرشهر امروز تهران، شهر کوچک طهران قرار داشت؛ طهراني كه آن زمان دیگر یک ده گمنام نبود و از صدقه سر پادشاهان قبلي به شهر تبديل شده بود. اولین کاخ طهران را شاه سلیمان صفوی ساخته بود، نماینده پادشاه اسپانیا مدتی در طهران اقامت داشت، شاه‌طهماسب حصاری دور شهر ساخته بود و شاه عباس در سفر پیاده به مشهد در طهران چند روزی مانده بود. ولی با همه اینها طهران پيش از اين شهر مهمي نبود و معلوم نيست چرا آغامحمدخان طهران را به‌عنوان پايتخت خودش انتخاب كرد. چون به جز موقعيت سوق الجیشی، طهران چيز ديگري نداشت و از اين لحاظ هم شهرهای مناسب تری مثل ری یا قزوین که از قضا سابقه پایتختی و دم و دستگاهش را هم داشتند، همان زمان نزدیک تهران بودند و مي‌توانستند انتخاب شوند. اما انگار آب‌وهواي طهران به شاه جدید ساخته بود. چون به زودي شهر محبوب آغامحمدخان شد و او همین جا تاجگذاری كرد و طهران را به پایتختی اعلام كرد

 

دانستنیها

22بهمن

 

 


22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

 

22بهمن پيروزي انقلاب اسلامي ايران

 

22بهمن : در روز 22 بهمن 1357، تاريخ نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره) به نقطه عطف خود رسيد. در روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهي 2500 ساله و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست الهي حكومت جمهوري اسلامي تأسيس شد.

 


وقایع ۲۲ بهمن

وقایع ۲۲ بهمن : در روز 22 بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.


 


22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

 


تصمیم شورای عالی ارتش در روز 22 بهمن


روز 22 بهمن : ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.
 
 
 
 
 
 
 

22بهمن22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
متن پيام امام خميني (ره) در روز 22 بهمن 57

متن پيام امام خميني (ره) در روز 22 بهمن 57 به اين شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت مسلمان و قهرمان و مبارز ايران! در اين لحظه حساس كه به لطف خداوند تعالي مبارزات قهرمانانه شما سدهاي استبداد و استعمار را يكي پس از ديگري مي شكند و انقلاب اسلامي شما شكوفه ها و ميوه هاي خود را آشكار مي سازد، لازم مي دانم ضمن اظهار تشكر و قدرداني از يك يك شما برادران و خواهران چند نكته را يادآوري نمايم:

شما در جريان مبارزات گذشته رشد اسلامي و انقلابي خود را آشكار كرده ايد و اكنون بيش از پيش لازم است كه اين رشد را به جهانيان نشان دهيد تا جهانيان بدانند مردم مسلمان ايران مي توانند بدون قيمومت اين و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمايند.

لهذا از شما مي خواهم كه اولا مانع آشوب و هرج و مرج بشويد و نگذاريد آشوبگران مغرض به عملياتي از قبيل غارت، آتش سوزي، مجازات متهمان و از بين بردن آثار علمي و فني و صنعتي و هنري و اتلاف اموال عمومي و خصوصي دست بزند. دشمن براي خراب كردن چهره نهضت از طريق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در ميان توده مسلمان دست به چنين كارها مي زنند تا نهضت ما را ارتجاعي و وحشيانه قلمداد نمايند. من اكيدا اعلام مي كنم كه هر كس دست به چنين عملياتي بزند از جامعه انقلابي ملت مطرود و در پيشگاه خداوند متعال مسئول است.

ثانيا توجه داشته باشيد كه انقلاب ما از نظر پيروزي بر دشمن هنوز به پايان نرسيده است. دشمن از انواع وسايل و دسائس بهره مند است و توطئه ها در كمين ماست. تنها هوشياري و انضباط انقلابي و اطاعت از فرمانهاي رهبري و دولت موقت اسلامي است كه همه توطئه ها را نقش بر آب مي سازد.

ثالثا افرادي از دشمن كه به عنوان اسير در اختيار شما قرار مي گيرند هرگز مورد خشونت و آزار قرار ندهيد. همچنان كه سنت اسلامي است به اسيران محبت و مهرباني كنيد و البته دولت اسلامي به موقع آنها را محاكمه و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد كرد.

از همه شما برادران و خواهران عزيزم مي خواهم كه با دولت موقت انقلابي اسلامي كه وارث يك سلسله خرابي هاي دولتهاي فاسد گذشته است همكاري نمائيد تا به حول و قوه الهي هر چه زودتر با همكاري يكديگر ايران اسلامي آباد و آزاد را مورد غبطه جهانيان بسازيم.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
روح الله الموسوي الخميني
22/11/57

 

پیروزی انقلاب در 22 بهمن


پیروزی انقلاب در 22 بهمن : با وجود همه ناباوريها و تمامي تلاشهايي كه در سطح بين‌‌المللي براي حفظ رژيم شاه و جلوگيري از موفقيت امام‌خميني بعمل آمد، انقلاب اسلامي در مرحله نخست مبارزات خويش در روز 22 بهمن پيروز گرديد و از اين جهت پيروزي آن بيشتر به يك معجزه شبيه بود تا تحولي عادي. به جز امام‌خميني و توده‌‌هاي بيشماري كه خارج از تحليل‌هاي معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌هاي امام باور قلبي داشتند، عموم تحليل‌گران سياسي و همه كساني كه در رخدادها و حوادث ايران دخيل بودند وقوع چنين پيروزي را، حتي تا روزهاي واپسين عمر رژيم شاه ناممكن مي‌دانستند.
چنين بود كه از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپاي اسلامي در پهنه‌اي گسترده آغاز شد. جبهه دشمنيها را آمريكا رهبري مي‌كرد و دولت انگليس و برخي دول اروپايي ديگر به همراه تمامي رژيمهاي وابسته به غرب در آن مشاركت فعال داشتند. شوروي (سابق) و اقمار آن نيز ناخرسند از اتفاقي كه در ايران افتاده و به حاكميت دين منجر گرديد، با آمريكائيها در بسياري از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز اين هم‌پيماني در همنوائي نيروهاي چپ و راست ضدانقلاب داخل كشور كه بعدها اسناد وابستگي آنان به سفارتخانه‌هاي شوروي و آمريكا افشا گرديد و از آن بارزتر هماهنگي همه‌‌جانبه دو كشور در تجهيز صدام و حمايت از او در جنگ با جمهوري اسلامي را مي‌‌توان مشاهده كرد. اما امام‌خميني با همان منطقي كه نهضت اسلامي را آغاز كرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهاي خارجي انقلاب را هدايت كرد و آن را با اراده خويش به دوره سازندگي و ثبات هدايت نمود.
نهضتي كه امام‌‌خميني پرچمدار و پايه‌گذار آن بود، توانست در روز 22 بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سيماي حقيقي آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنماياند. به همين دليل است كه انقلاب اسلامي ايران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خميني» شناخته شده است.
به همين علت است كه تاكنون هيچ يك از طرحهاي سياسي و اقتصادي و نظامي آمريكا عليه ايران كه غالباً با حمايت يا سكوت متحدان منطقه‌اي و جهاني آن كشور همراه بوده، به نتيجه نرسيده است. و به همين دليل است كه پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوريسين‌ها و سياستمداران اروپائي و آمريكائي بر ضرورت پذيرش و تحمل واقعيت انقلاب و جايگاه جمهوري اسلامي در عرصه بين‌المللي تاكيد مي‌كنند.


نهضتي كه در 22 بهمن 1357 به پيروزي رسيد، امروزه براي بسياري از ملل جهان چراغ راه زندگي است.


از اين رو «22 بهمن» تنها نبايد به عنوان روز پاياني يك رژيم سياسي و آغازي بر حيات رژيم ديگر تلقي گردد. بلكه بايد از آن به عنوان سرفصلي برجسته در تاريخ سياسي ايران و نقطه‌اي عطف در روند مبارزات ملت ايران ياد كرد.

 

 

عوامل پیروزی در 22 بهمن

پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- ایمان به خداوند متعال

2- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

3- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

4- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و ... بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

 

 

22 بهمن و حیرت جهانیان :

در دوران معاصر ، روز 22 بهمن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ، *حادثه مهم و حيرت انگيزي براي جهانيان بود . اين حادثه بزرگ قرن ، از يك سو معادلات سياسي استكبار را در ادامه سياست سلطه و تقسيم استعماري جهان بر هم زد و از سوي ديگر ، يكي از استوارترين رژيمهاي وابسته را ريشه كن ساخت و در كشور ايران ، *با اهميتي كه از نظر استراتژيكي و اقتصادي براي قدرتهاي بزرگ جهان داشت ، تحولي سياسي ـ مردمي و عظيم به وجود آورد و يك بار ديگر اسلام به عنوان قدرت تعيين كننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ايستادگي در برابر استعمار كهنه و نو ، ايجاد قطب سياسي جديد در جهان و فروريزي رژيمهاي وابسته و تحميلي را در سرزمينهاي پر نعمت اسلامي ، در برابر ديدگان مشتاق بيش از يك ميليارد مسلمان گشود و موجي از وحشت و اضطراب رادر دلهاي جهانخوران پديد آورد.

 

 

 

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

 



مطالب مرتبط

منبع :

بیتوته

 

ترین ها

  •  
 

مرتفع ترين پايتخت جهان
مرتفع ترين پايتخت جهان، شهر لاپاز، در بوليوی است.
اين شهر 12 هزار پا از سطح دريا ارتفاع دارد.


بلندترين صدای جهان
بلندترين صدای جهان، صدای گردش زمين به دور خودش می باشد
و آنقدر شديد است که اگر ما بشنويم فورآ خواهيم مرد.


زيباترين و بلندترين ساختمانها
ساختمان های شهر نيويورک در کشور آمريکا،
زيباترين و بلندترين ساختمان های جهان معرفی شده اند.


بلندترين کوه های جهان

عموما فکر می شود که بلندترين کوه های جهان در تبت قرار دارد . ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسی شود، آنان از کوه هايی صحبت کرده اند که بسيار بلندتر از اورست است .


بلندترين بادگير

بلندترين بادگير در ايران در شهرستان ابرکوه در استان يزد قرار دارد. اين بادگير زيبا به صورت يک بادگير بزرگ در پايين و يک بادگير کوچکتر برروی آن می باشد.
اين بادگير در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار مي باشد.


بلندترين جرثقيل سيار

جرثقيل 810 تنی مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترين جرثقيل سيار در جهان است.
قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.


بلندترين طناب

برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسيتی ( در اوکيناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الياف گياه برنج تهيه گرديد.
وزن اين طناب عظيم الجثه 26/73 تن بود.


بلندترين مجتمع آپارتمانی

ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شيکاگو، با 343/5 متر ارتفاع، بلندترين مجتمع آپارتمانی در جهان به شمار می رود.


بلندترين ساختمان بانک

ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور (First Bank Tower)
بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترين ساختمان بانک در دنيا است.


بلندترين شمع

بلندترين شمع جهان در نمايشگاه استکهلم در سال 1897 به نمايش گذاشته شد
که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود

دانستنی های بامزه

 جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.

ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است

قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم

کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و...) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.

به جای
خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای
خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای
بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای
فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای
پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای
دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای
گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای
دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای
قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای
شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای
فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای
بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای
مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای
جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای
زشت است؛ بگوییم :‌ قشنگ نیست

به جای
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌ با این کار چه لذتی می‌بری

به جای
غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای
متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای
دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله
چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟

بگوییم:
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...

خطاهای مودم

ليست تمامي خطاهاي مودم:

600- اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نمائيد اين خطا نمايش داده ميشود.
601- راه انداز Port بي اعتبار مي باشد.
602- Port هم اکنون باز ميباشد و براي بسته شدن آن بايد کامپيوتر را مجدّداً راه اندازي کرد.
603- بافر شماره گيري ، بيش از حد کوچک است.
604- اطلاعات نادرستي مشخص شده است.
605- نمي تواند اطلاعات Port را تعيين کند.
606- Port شناسائي نمي شود.
607- ثبت وقايع مربوط به مودم بي اعتبار ميباشد.
608- راه انداز مودم نصب نشده.
609- راه انداز مودم شناسائي نشده .
610- بافر ندارد .
611- اطلاعات مسير يابي غير قابل دسترسي مي باشد .
612- مسير درست را نمي تواند پيداکند.
613-نرخ فشرده سازي بي اعتبار براي داده ها انتخاب شده.
614- سر ريزي بافر.
615- Port پيدا نشده .
616- يک درخواست نا همزمان در جريان مي باشد.
617- Port يا دست گاه هم اکنون قطع مي باشد.
618- Port باز نمي شود . (اين خطا وقتي رخ مي دهد که يک برنامه از Port استفاده کند.)
619- Port قطع مي باشد. (اين خطا وقتي رخ مي دهد که يک برنامه از Port استفاده کند.)
620- هيچ نقطه ي پاياني وجود ندارد .
621- نمي تواند فايل دفترچه ي راهنما ي تلفن را باز نمايد.
622- فايل دفترچه ي تلفن را نمي تواند بار گزاري کند.
623- نمي تواند ورودي دفتر راهنماي تلفن را بيابد.
624-نمي توان روي فايل دفتر راهنماي تلفن نوشت.
625- اطلاعات بي اساسي در دفتر راهنماي تلفن مشاهده مي شود .
626- رشته را نمي تواند بار گزاري کند.
627-کليد را نمي تواند پيدا کند.
628- Port قطع شده.
629- Port به وسيله ي دستگاه راه دور قطع مي شود.(سازگار نبودن برنامه ي راه انداز مودم با برنامه ي ارتباطي).
630- Port به دليل از کار افتادگي سخت افزار قطع مي باشد.
631- Port توسط کاربر قطع شده .
632- اندازه ي ساختار داده اشتباه مي باشد.
633- Port هم اکنون مورد استفاده مي باشد و براي Remote Access Dial-up پيکر بندي نشده.(راه انداز درستي بر روي مودم نصب نشده).
634- نمي تواند کامپيوتر شما را روي شبکه راه دور ثبت نمايد .
635- خطا مشخص نشده.
636- دستگاه اشتباهي به Port بسته شده است .
637- رشته ( (Stringنمي تواند تغيير يابد.
638- زمان درخواست به پايان رسيده.
639- شبکه ي نا همزمان قابل دسترسي نيست.
640- خطاي NetBIOS رخ داده.
641- سرور نميتواند منابع NetBIOS مورد نياز براي پشتيباني سرويس گيرنده را در اختيار بگيرد.
642- يکي از اسامي NetBIOS شما هم اکنون روي شبکه ي راه دور ثبت مي گردد.( دو کامپيوتر مي خواهند با يک نام وارد شوند.)
643- Dial-up adaptor در قسمت Network ويندوز وجود ندارد.
644- شما Popus پيغام شبکه را دريافت نخواهيد کرد.
645- Authentication داخلي اشکال پيدا کرده.
646- Account در اين موقع روز امکان log on وجود ندارد.
647- حساب قطع ميباشد .
648- اعتبار Password تمام شده .
649- حساب اجازه ي دستيابي راه دور (Remote Access) را ندارد.(به نام کلمه ي عبور اجازه ي Dial-up داده نشده است.)
650- سرور Remote Accessپاسخ نميدهد.
651- مودم شما يا ساير دستگاههاي اتصال دهنده خطائي را گزارش کرده است.(اشکال پيش آمده از مودم شماست.)
652- پاسخ نا مشخصي از دستگاه در يافت مي شود.
653- Macro (دستور العمل کلان) .ماکرو خاسته شده توسط راه انداز در ليست فايل .INF موجود نمي باشد.
654-يک فرمان يا يک پاسخ در قسمت .INF دستگاه به ماکرو نامشخص اشاره مي کند .
655- (پيغام) در فايل .INF دستگاه مشاهده نمي شود.
656- دستور العمل (ماکرو Default Off ) در فايل .INF دستگاه شامل يک دستور العمل نا مشخص مي باشد.
657-فايل .INF دستگاه نمي تواند باز شود.
658- اسم دستگاه در فايل .INF دستگاه يا در فايل INI. رسانه بيش از حد طولاني ميباشد.
659- فايل INI. رسانه به نام نا شناخته ي يک دستگاه اشاره مي کند.
660- فايل INI. رسانه براي اين فرمان پاسخي ندارد.
661- فايل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است.
662- تلاش براي قرار دادن يک ماکرو ليست نشده در قسمت فايل .INF دستگاه صورت نگرفته است.
663- فايل INI. رسانه به نوع نا شناخته ي يک دستگاه اشاره مي کند.
664- نمي تواند به حافظه اختصاص دهد.
665- Port براي Remote Access پيکر بندي نشده.
666- مودم شما يا ساير دستگاههاي اتصال دهنده در حال حاضر کار نمي کنند.
667- فايل INI. رسانه را نمي تواند بخواند.
668- اتصال از بين رفته است.
669- پارامتر بکار گرفته شده در فايل INI. رسانه بي اعتبار ميباشد.
670- نمي تواند نام بخش را از روي فايل INI. رسانه بخواند.
671- نمي تواند نوع دستگاه را از روي فايل INI. رسانه بخواند.
672- نمي تواند نام دستگاه را از روي فايل INI. رسانه بخواند.
673- نمي تواند کاربر را از روي فايل INI. رسانه بخواند.
674- نمي تواند بيشترين حد اتصالBPS را از روي فايل INI. رسانه بخواند.
675- نمي تواند بيشترين حد BPS را از روي فايل INI. رسانه بخواند.
676- خط اشغال مي باشد.(رايج ترين خطا است و البته با توجه به تجربه ي من اين خطا زماني که راه انداز مودم به درستي نصب نشده باشد هم رخ ميدهد .پس با برخورد با اين خطا نگران نباشيد.
677- شخص بجاي مودم پاسخ ميدهد.
678- پاسخي وجود ندارد.
679- نمي تواند عامل را پيدا کند.
680-خط تلفن وصل نيست .
681- يک خطاي کلي توسّط دستگاه گزارش داده ميشود.
682- Writing section Name دچار مشکل شده.
683- Writing device name با مشکل مواجه است.
684- device name .684 writing با مشکل رو به رو مي باشد .
685- Writing maxconnectbps با مشکل رو به رو مي باشد .
686- Writing maxcarrierBPS با مشکل رو به رو مي باشد .
687- user writing با مشکل رو به رو مي باشد .
688- Default Off Writing با مشکل رو به رو مي باشد .
689- Reading Default Off با مشکل رو به رو مي باشد .
690- فايل INI. رسانه خالي است.
691- دسترسي صورت نمي گيرد زيرا نام و کلمه ي عبور روي دومين بي اعتبار است.
692- سخت افزار در درگاه يا دستگاه هاي متصل شده از کار افتاده است .
693- Binary macro با مشکل رو به رو مي باشد .
694- خطاي DCB يافت نشد.
695- ماشين هاي گفتگو آماده نيستند.
696- راه اندازي ماشين هاي گفتگو با مشکل رو به رو مي باشد .
697 – Partial response Looping با مشکل رو به رو مي باشد .
698- پاسخ نام کليدي در فايل .INF دستگاه در فرمت مورد نظر نمي باشد.
699- پاسخ دستگاه باعث سر ريزي بافر شده است.
700- فرمان متصل به فايل .INF دستگاه بيش از حد طولاني مي باشد.
701- دستگاه به يک ميزان BPS پشتيباني نشده توسط گرداننده .COM تغيير ميابد.
702- پاسخ دستگاه زماني در يافت مي گردد که هيچ کس انظار ندارد.
703- در فعّاليت کنوني مشکلي ايجاد شده.
704- شماره ي callback اشتباه است.
705- مشکل invalid auth state .
706- invalid auth state دچار مشکل شده.
707- علامت خطا ياب X.25.
708- اعتبار حساب تمام شده است .
709- تغيير پسورد روي دومين با مشکل رو به رو شده.
710- در زمان ارتباط با مودم ، شما خطا هاي سري بيش از حد اشباع شده ، مشاهده مي شود.
711- Rasman initialization صورت نمي گيرد.
712- در گاه Biplex در حال اجرا مي باشد. چند لحظه بعد دوباره شماره بگيريد.
713- مسير هاي ISDN فعال در خط اصلي قطع مي باشد.
714- کانالهاي ISDN کافي براي ايجاد تماس تلفني در دسترس نميباشد .
715- به دليل کيفيت ضعيف خط تلفن ، خطا هاي فراواني رخ مي دهد.
716- پيکر بندي remote access IP غير قابل استفاده مي باشد.
717- آدرس هاي IP در static pool remote access IP وجود ندارد.
718- مهلت برقراري تماس PPP پايان پذيرفته است.
719- PPP توسط دستگاه راه دور پايان ميابد .
720- پروتکل هاي کنترل PPP پيکر بندي نشده.
721- همتاي PPP پاسخ نمي دهد.
722- بسته ي PPP بي اعتبار مي باشد.
723- شماره تلفن ، از جمله پسوند و پيشوند ، بش از حد طولاني مي باشد.
724- پروتکل IPX نمي تواند بر روي در گاه Dial –Out نمايد زيرا کامپيوتر يک مسير گردان IPX مي باشد.
725- IPX نمي تواند روي Port (در گاه) Dial –in شود زيرا مسير گردان IPX نصب نشده است.
726- پروتکل IPX نمي تواند براي Dial- out روي بيش از يک درگاه و در يک زمان استفاده شود.
727- مودم نمي تواند به فايل TCPCFG.DLL دست يابد.
728- مودم نمي تواند آداپتور IP متصل به Remote Access را پيدا کند.
729- slip استفاده نمي شود مگر اينکه پروتکل IP نصب شود.
730- ثبت کامپيوتر کامل نمي باشد.
731- پروتکل پيکر بندي نمي شود.
732- توافق بين PPP صورت نگرفته است.
733- پروتکل کنترل PPP براي پروتکل اين شبکه سرور موجود نمي باشد.
734- پروتکل کنترل لينک PPP خاتمه يافته است .
735- آدرس مورد نياز توسط سرور رد مي شود .
736- کامپيوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف مي کند.
737- نقطه برگشت LOOPBACK DETECTED) ) شناسائي شد .
738- سرور آدرس را مشخص نمي کند.
739- سرور راه دور نمي تواند از پسورد ENCRYPTED ويندوز NT استفاده نمايد.
740- دستگاههاي TAPI که براي remote access پيکر بندي مي شوند به طور صحيح نصب و آماده نشده اند.
741- کامپيوتر محلي از encryption پشتيباني نمي نمايد.
742- سرور راه دور از encryption پشتيباني نمي نمايد .
743- سرور راه دور به encryption نياز دارد.
744- نمي تواند شماره شبکه IPX را استفاده نمايد که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده است.
745- يک فايل مهم و ضروري آسيب ديده dial-up Networking. را دوباره نصب کنيد.
751- شما ره ي callback شما کاراکتر بي اعتبار مي باشد.فقط اين کاراکتر ها مجاز ميباشند: - ، ( ، ) ، W، T ، P ، Space ، @ و 0 تا 9.
752- در زمان پردازش Script يک خطاي نحوي صورت مي گيرد .
753- اتصال نمي تواند قطع شود زيرا توسط مسير گردان چند پروتکلي ايجاد شده .
754- سيستم قادر به يافتن bundle چند اتصالي نمي باشد .
755- سيستم قادر به اجراي شماره گيري خودکار نمي باشد. زيرا اين ورودي يک شماره گير عادي مي باشد .
756- اين اتصال هم اکنون در حال شماره گيري مي باشد.
757- خدمات دستيابي راه دور خود به خود آغاز نمي شود . اطلاعات بيشتر را مطالعه کنيد.
758- اشتراک اتصال اينترنت هم اکنون روي اين اتصال ميسر مي گردد.
760- در زمان فراهم آوري امکانات مسير يابي اين خطا رخ مي دهد.
761- در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اينترنت براي اين اتصال اين خطا رخ مي دهد.
763- اشتراک اتصال اينترنت فعال نمي باشد و يا دو اتصال LAN و يا بيشتر به علاوه اتصالي که با اين LAN ها مشترک شده وجود دارد .
764- دستگاه کارت خوان smartcard نصب نيست .
765- اشتراک اتصال اينترنت ميسر نمي باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پيکر بندي مي شود که براي آدرس گزاري اتوماتيک IP مورد نظر است.
766- سيستم نمي تواند هيچ گواهي را بيابد.
767- اشتراک اتصال اينترنت ميسر نمي باشد . اتصال LAN بر روي شبکه شخصي انتخاب ميگردد که بيش از يک آدرس IP را پيکر بندي کرده .اتصال LAN را با يک آدرس IP مجزا مجددا پيکر بندي نماييد قبل از اينکه اشتراک اتصال اينترنت صورت گيرد .
768- به دليل رمز دار نکردن داده ها اتصال صورت نمي گيرد .
769- مقصد مشخصي قابل دستيابي نمي باشد.
770- دستگاه راه دور تلاش براي برقراري ارتباط را نمي پذيرد.
771- اقدامات اتصال صورت نمي گيرد زيرا شبکه اشغال مي باشد .
772- سخت افزار شبکه کامپيوتر راه دور با نوع تلفن در اختيار سازگاري ندارد .
773- امکان ايجاد اتصال ميسر نمي باشد زيرا شماره مقصد تغيير کرده است .
774- به دليل از کار افتادگي ، موقتا اتصال صورت نمي گيرد .
775- مکالمه تلفني توسط کامپيوتر راه دور قطع شد.
776-مکالمه تلفني نمي تواند وصل گردد ، زيرا مقصد خواسته است که يک ويژگي را حفظ کند.
777- اتصال صورت نمي گيرد زيرا مودم (يا ساير دستگاه هاي ارتباط دهنده) روي کامپيوتر راه دور دچار مشکل شده اند.
778- تاييد هويت سرور امکان پذير نيست .
779- براي برقراري dial – out اين اتصال بايد از Smartcard استفاده کرد .
780- عمل انجام شده براي اين اتصال بي اعتبار مي باشد .
781- تلاش براي رمز گزاري صورت نمي گيرد زيرا گواهي معتبري يافت نشد.
782- ترجمه آدرس شبکه در حال حاضر به عنوان يک پروتکل مسير يابي نصب مي گردد و بايد قبل از اينکه بايد قبل از اينکه اشتراک اتصال اينترنت فراهم گردد حذف شود .
783- اشتراک اتصال اينترنت ميسر نمي يابد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصي انتخاب مي گردد .(اتصال آداپتور LAN را چک کنيد .)
784- در حالي که اين اتصال را در زمان logon استفاده مي کنيد ، شما نمي توانيد شماره بگيريد زيرا اين اتصال براي استفاده از نام کاربري پيکر بندي شده است که متفاوت از نام کاربر روي smartcard مي باشد . چنانچه بخواهيد آن را زمان log onاستفاده نمائيد بايد براي استفاده از user name روي کارت smart آن را پيکر بندي کنيد.
785- در صورت استفاده از اين اتصال در زمان log on شما نميتوانيد شماره گيري کنيد. زيرا براي استفاده از يک
Smartcard پيکر بندي نشده است.
786- مبادرت به اتصال L2TP صورت نمي گيرد زيرا هيچ گواهي نامه ي معتبري براي تصديق امنيت روي کامپيوتر
شما وجود ندارد .
787- اتصال L2TP غير ممکن است زيرا لايه امنيتي نميتواند کامپيوتر راه دور Authentication نمايد .
788- تلاش براي ايجاد اتصال L2TP بي نتيجه مي باشد.زيرا لايه امنيتي نمي تواند پارامتر هاي سازگار با کامپيوتر راه دور را فراهم نمايد .
789- تلاش براي ايجاد اتصال L2TP فراهم نمي گردد زيرا لايه امنيتي با يک خطاي پرداز شي در طول سازگاري با کامپيوتر راه دور مواجه است.
790- تلاش براي اتصال L2TP صورت نمي گيرد زيرا تائيد گواهي نامه بر روي کامپيوتر راه دور ميسر نمي باشد.
791- اتصال L2TP صورت نمي گيرد زيرا خط مشي امنيتي براي اتصال يافت نمي شود.
792- اتصال L2TP صورت نمي گيرد زيرا زمان توافق امنيتي به پايان رسيده است.
793- اتصال L2TP صورت نمي گيرد زيرا اين خطا رخ مي دهد در حالي که در مورد امنيت به توافق مي رسند.
794- ويژگي Radius اين کاربر PPP نمي باشد.
795- ويژگي Radius نوع تونلي براي اين کاربر نادرست ميباشد.
796- ويژگي Radius نوع خدمات براي اين کاربر نه قالب بندي مي شود و نه به صورت CALLBACK قالب بندي
مي شود.
797- مودم پيدا نشد.
798- گواهي نامه اي شناسايي نمي شود که بتواند که بتواند در پروتکل قابل ارائه استفاده شود .
799- اشتراک اتصال اينترنت ميسر نميگردد زيرا دو IP شبيه به هم در شبکه وجود دارد .
800- مودم قادر به ايجاد اتصال VPN نمي باشد يا سرويس دهنده VPN در دسترس نمي باشد

پایان جهان باز هم روسیاه شد

شایعه‌ «پایان جهان» که ماه‌ها و روزهای اخیر ذهن بسیاری از مردم زمین را به خود مشغول کرده و حتی باعث نگرانی‌هایی در برخی کشورهای جهان شده بود، روز گذشته (جمعه) چهره دروغین خود را نشان داد.

 

شایعه پایان جهان با به پایان رسیدن تقویم شمارش بلند مایاها که با روز 21 دسامبر 2012 در ساعت 11:11 به وقت گرینویچ مقارن می‌شد، دیروز در نتیجه‌ای کاملا قابل پیش بینی توخالی از آب درآمد.

 

اگرچه امکان بروز هر گونه رویداد مرتبط با پایان حیات بطور واضحی دور از ذهن بنظر می‌رسید، اما توانست دنیای اینترنت را در کنار جیب بسیاری از فرصت طلبان پر کند.

برای قرنها، پایان تقویم مایاها که روز جمعه رخ داد، به عنوان نشانه‌ «پایان جهان» تلقی می‌شد. امااکنون چهره‌های خجالت زده‌ای در گوشه‌ای از جنوب شرق فرانسه هستند که به عنوان تنها محل امن در جهان ذکر شده بود؛ مگر اینکه واقعا انسانهای فضایی در آنجا وارد شده و چیزی در این مورد گفته نشده باشد.

روز گذشته برخی نقاط جهان که افراد از آنها به عنوان مناطق مورد توجه موجودات بیگانه نام می‌بردند، شاهد هجوم بی‌سابقه مردم هراسان برای نجات جانشان از رویدادهای مرتبط با پایان جهان بودند.

برای مثال دهکده کوهستانی Bugarach در جنوب شرق فرانسه میزبان خیل عظیمی از مسافران و روزنامه‌نگاران بود که به همین دلیل به این مکان سفر کرده بودند. در ساعات آخر با حضور پنج هیپی مسلح که قصد داشتند برای جلوگیری از پایان جهان وارد یک دهکده کوهستانی شوند، پلیس فرانسه برای جلوگیری از هرج و مرج بیشتر مجبور به مداخله شد.

در این میان حتی شرط بندیهای زیادی در مورد پایان جهان توسط افراد ساده‌لوح انجام شده بود.

از آنجایی که استرالیا زودتر از بقیه نقاط جهان قادر به مشاهده طلوع خورشید است، صفحات شبکه‌های اجتماعی مملو از درخواست افراد در مورد اخبار رویدادها در این قاره شده بود.

صفحه جهانگردی این کشور نیز در پاسخ گفته بود که «بله ما زنده‌ایم!»

دانشمندان تایوانی نیز در پی افزایش توجه مردم به این شایعات یک هرم دو طبقه شبیه سازی شده مایا را با یک تایمر شمارش معکوس پایان جهان بر روی آن ایجاد کردند که جمعیت زیادی را به موزه ملی علوم طبیعی کشانده بود.

در چین پلیس چند صد شهروند را برای انتشار شایعات در مورد 21 دسامبر دستگیر کرد و مقامات آرژانتینی پس از انتشار شایعات در مورد برنامه ریزی برای یک خودکشی جمعی، دسترسی به کوههای مشهور به محل آدم فضایی ها را محدود کرد.

این در حالیست که با نزدیک شدن به زمان پیش‌بینی شده و نبود هیچ گونه علائم از وجود خطر احتمالی، پیشگویان و فرصت‌طلبانی که تا دیروز به بازار داغ این شایعات دامن می‌زدند، تلاش کردند تا آنرا به شکل موجهی تغییر دهند.

یک پیشگوی مکزیکی در نزدیکی ویرانه‌های تمدن مایا در مکزیک اعلام کرد که این رویداد نه به معنی پایان جهان، بلکه آغاز یک جهان تازه است.

استار جانسن موزر اظهار کرد: مهم این است که ما یک حقیقت مثبت و زیبا را برای خود و سیاره‌مان در نظر بگیریم، ترس دیگر جایگاهی ندارد چرا که زمان مقرر در بسیاری از نقاط جهان رسیده و هیچ نشانه‌ای از پایان جهان دیده نشده است.

شبکه اجتماعی Imgur تصاویری از پایان شمارشگرها در نیمه شب در منطقه آسیا-اقیانوسیه را با پیامهایی همچون «جهان به پایان نرسید. با احترام، نیوزلند» به نمایش گذاشت.

ناسا برای آرام کردن نگرانیهای بوجود آمده در جهان در مورد پایان جهان، برای بار دوم در ماه جاری یک ویدئوی جدید را منتشر کرد که در آن یک دانشمند ارشد این سازمان تمام شایعات موجود در مورد این رویداد قریب‌الوقوع را با دلیلهای علمی رد کرد.

دیوید موریسون، دانشمند ارشد و زیست اخترشناس مرکز پژوهش ایمس ناسا در یک فیلم کوتاه برای تصریح اعتقاد سازمان در مورد پوچ بودن شایعات حاضر شد.

این دومین ویدئویی بود که ناسا در تلاش برای کاهش هراس همگانی در ماه جاری منتشر کرده بود. فیلم اول با عنوان «چرا جهان دیروز تمام نشد» با فاصله 10 روز زودتر از موعد اصلی آن که برای روز 22 دسامبر برنامه‌ریزی شده بود، در یوتیوب پخش شد.

با این حال، استفاده این سازمان از یکی از مطمئن‌ترین و پخته ترین دانشمندانش برای پاسخگویی به شایعات نشان داد که ناسا امکان هراس جمعی را بسیار جدی گرفته بود.

دکتر مریسون اظهار کرد: ناسا هزاران ایمیل و تماس را از مردم نگران بخصوص جوانان دریافت کرده است، از این رو تنها گزینه درست این است که دانشمندان ناسا به برطرف کردن این شایعات کمک کنند.

دیروز با به پایان رسیدن تقویم مایاها، جشن سپیده دم کیهانی در مریدای مکزیک، محل تمدن مایاها، به شکل آشفته‌ای برگزار شد و در آن به شکل مبتدیانه و عجولانه‌ای به افتخار پایان تقویم یک آتش روشن شد.

در ترکیه عده‌ای در روستای شیرینج شهر ازمیر جمع شده و منتظر بازگشت کشتی نوح بر روی یک تپه شدند. آنها از 10 تا یک را شمرده و هنگامی که از کشتی خبری نشده و جهان به پایان نرسید، دست زدند.

در چین سازمان ملل یک خبر کوتاه را بر روی وبلاگ خود منتشر کرد که در آن فروش هر گونه بلیت برای یک کشتی را که افراد را از پایان جهان نجات خواهد داد، رد کرد.

کارشناسان تاریخ مایا، دانشمندان و حتی ناسا نیز بر این عقیده پافشاری می‌کردند که نوشته‌های مایا نشانگر پایان جهان نبوده است.

جیمز فیتزیمونس، یک کارشناس ناسا در دانشکده میدل بوری به شایعات سال 2000 اشاره و اظهار کرد که این نیز مانند پایان یک دوره و آغاز یک دوره دیگر است.

گفت‌وگو در مورد روزهای پایانی مایاها باعث ایجاد یک ترافیک عظیم در اینترنت شد اما این تردیدها از یک سنت قدیمی انسانها برای تعیین روز پایانی جهان نشات می گیرد.

 

اسحاق نیوتن بر اساس محاسبات خود یکبار سال 2060 را زمان ویران شدن جهان خوانده بود.

ویلیام میلر، واعظ آمریکایی پیش‌بینی کرده بود که مسیح در اکتبر 1844 به زمین برخواهد گشت تا انسان را از گناهانش پاک کند. هنگامی که این پیشگویی محقق نشد، دنباله‌روهای وی این روز را «ناامیدی بزرگ» خواندند.

در سال 1997، 39 عضو فرقه دروازه بهشت با این باور که جهان در حال بازیافت است، بطور دسته جمعی در سان دیگو خودکشی کردند تا بر روی یک هواپیمای بیگانه که در پشن یک دنباله دار بود، پرواز کنند.

چندی پیش نیز هارولد کمپینگ، مجری آمریکایی رادیو پیش بینی کرده بود که جهان در 21 مه 2011 به پایان خواهد رسید که بعدها با ناکام ماندن آن، پنج ماه تاریخ این رویداد را به عقب برگرداند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با غلط خواندن محاسبات مایاها، زمان پایان سال را 4.5 میلیارد سال بعد پیش‌بینی کرد.

وی اظهار کرده بود: اگر درست به یاد بیاورم، دوره عملکرد خورشید هفت میلیارد یا 14 میلیارد سال است که ما اکنون در وسط آن قرار داریم. این راکتور در آن زمان خاموش شده و پایان جهان فرا خواهد رسید. اما تا آن زمان اتفاقات دیگری نیز برای خورشید افتاده و به یک ستاره کوتوله سفید تبدیل خواهد شد.

به گفته سایت نشنال جئوگرافیک، قوم مایا یک تقویم شمارش بلند را ابداع کرده بودند که از یک دوره 2152 ساله برخوردار بود و در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسید.

کارشناسان تخمین زده‌اند که این سیستم که از دوره‌های 394 ساله موسوم به «باکتون» ساخته شده، در 3114 قبل از میلاد آغاز شده و حدود 21 دسامبر به باکتون 13 یا 5125 سالگی وارد می‌شود

به گفته کارشناسان عدد 13 بسیار برای مایاها مهم بوده و پایان این دوره یک مرحله برجسته به شمار می‌رود اما پایان جهان نیست.

جالبتر اینجاست که بازماندگان قوم مایا در این روزهای پر هیاهو و تلاطم، زندگی عادی خود را پیش گرفته و به هیچ وجه نگران نبودند. به گفته شانون کرینگ بوست، فیلمساز مستند آمریکایی که با چندی از این افراد مصاحبه کرده بود، تقویم مایاها از صدها سال پیش مورد استفاده نبوده و این حضور مجدد آن در عرصه جهان تنها بخشی از فرهنگ عامه غربی است.

اگرچه آن دسته از افرادی که با تصور پایان جهان در روز جمعه ترسیده و با پایان یافتن آن به زندگی عادی خود برگشته بودند، اکنون باید تا روز یکشنبه نیز انتظار بکشند چرا که به گفته یک باستان شناس مکزیکی پایان دوره باکتون 13 از تقویم شمارش بلند مایاها احتمالا در روز یکشنبه است

تست هوش

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده شرکت کرده .

سوالات این مسابقه به شرح زیر میباشد :

1-جنگ 100 ساله چند سال طول کشید؟

الف-116 سال ب-99 سال ج-100 سال د- 150 سال

آن شخص از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد .

 

2-کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته میشود؟

الف-برزیل ب-شیلی ج-پاناما د-اکوادور

آن ازدانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست .

 

3-مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف-ژانویه ب-سپتامبر ج-اکتبر د-نوامبر

آن شخص از خدا کمک خواست .

 

4-کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟

الف-ادر ب-البرت ج-جورج د-مانویل

آن شخص این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد .

 

5-نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس ارام از چه منبعی گرفته شده است؟

الف-قناری ب-کانگرو ج-توله سگ د-موش صحرایی

آن شخصاز خیر یک میلیون دلار گذشت .

جواب سوالات در پایین

اگر شما فکر میکنید که از آن شخص باهوشتر هستید و به هوش او میخندید پس لطفا به جواب صحیح سوالات در زیر توجه کنید :

 

1- جنگ 100 ساله( 1453-1337 میلادی) به مدت 116 سال به درازا کشید .

2- کلاه پانامایی در کشور اکوادور ساخته میشود.

3- انقلاب اکتبر روسیه در ماه نوامبر جشن گرفته میشود.

4- نام کوچک شاه جورج البرت بود.(در 1936 او نام کوچک خود را تغییر داد.)

5- توله سگ . در زبان اسپانیایی INSULARIA CANARIA که در فارسی به معنی جزایر توله سگها است .

نتیجه اخلاقی : هرگز به ذکاوت خود مغرور نشوید و به دیگران نخندید

 

دانستنی‍های قرآن

دانستنی‍های قرآن

قرآن

 

قرآن دارای 114 سوره است.

قرآن دارای 6236 آیه است.

قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.

قرآن دارای 120 حزب می باشد.

قرآن 30 جز دارد.

بزرگترین سوره قرآن بقره است.

كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.

بهترین آیه، آیه الكرسی است.

آیه 282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.

عظیم ترین آیات بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.

كوچكترین آیه قرآن مدها متان در سوره الرحمن است.

بهترین شب در قرآن شب قدر است.

بهترین ماه در قرآن ماه رمضان است.

بهترین سوره قرآن یس است.

سوره حمد به مادر قرآن معروف است.

سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف است.

بهترین خوردنی كه در قرآن ذكر شده عسل میباشد.

بهترین نوشیدنی كه در قرآن به آن اشاره شده است شیر می باشد.

در قرآن مجید پانزده آیه سجده دار وجود دارد که بعد از شنیدن یا خواندن چهار آیه آن سجده واجب می شود وباید سجده کرد، یازده آیه دیگر سجده مستحبی است،یعنی اگر سجده نکنی هم اشکالی ندارد.

 

سجده های واجب

1- آیه 15 سوره سجده (الجُرُزْ و یا اَلْمَضاجِعْ)

2- آیه 37 سوره فصلت

3- آخرین آیه سوره نَجم

4- آخرین آیه سوره عَلَقْ.

هایمانوبیس،حشره‌ای به شکل گل

 

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.

حشره‌ای به شکل گل

 

"هایمانوبیس كورونیتس" نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.

حشره‌ای به شکل گل

 

این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود ،خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آرود.

 

این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.

حشره‌ای به شکل گل

منبع موضوع تبیان نت

 

حشره‌ای به شکل گل